Dny židovské kultury: Trójanky

20. říjen 2022, 19:00–21:00

divadelní představení

Moderní zpracování klasických tragédií „Trójanky“ a „Hekaba“ s ukrajinskými umělkyněmi, které v Česku našly dočasný azyl. Inscenace se nesoustředí na současný vojenský konflikt, ale na oběti války obecně. Příběhy velkolepých hrdinů Trojské války byly vytesány do naší paměti, na příběhy přeživších žen zapomínáme. Co všechno skončí, až skončí válka. A co začne? A co neskončí nikdy? Mír nutně nepřinese klid, klid zbraní nutně nepřinese útěchu. Hekaba ztratila 50 dětí, ale co když ztratí i to poslední? Co se stane pak? Pomsta chutná jak ten nejsladší boršč...

Představení vzniklo v koprodukci Muzea umění Olomouc, plzeňského Centra pro kulturní a sociální projekty Johan a pražského divadla Venuše ve Švehlovce. Přestože se divadelní hra netýká explicitně židovského tématu, nadčasově rozvíjí motto letošního ročníku festivalu Dny židovské kultury, které v sobě skrývá vnitřní paradox – „Vzdálený blízký je cizí a náš“.

Režie: Jakub Čermák
Soubor: Depresivní děti touží po penězích
Vstupné: 250 Kč
Představení se hraje v ukrajinštině s českými titulky 

Pořádá

Muzeum umění Olomouc a Centrum judaistických studií Kurta a Ursuly Schubertových, FF UP Olomouc

Místo

Divadelní sál, Umělecké centrum UP
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)