Dny židovské kultury: Trójanky

20. October 2022, 19:00–21:00

divadelní představení

Moderní zpracování klasických tragédií „Trójanky“ a „Hekaba“ s ukrajinskými umělkyněmi, které v Česku našly dočasný azyl. Inscenace se nesoustředí na současný vojenský konflikt, ale na oběti války obecně. Příběhy velkolepých hrdinů Trojské války byly vytesány do naší paměti, na příběhy přeživších žen zapomínáme. Co všechno skončí, až skončí válka. A co začne? A co neskončí nikdy? Mír nutně nepřinese klid, klid zbraní nutně nepřinese útěchu. Hekaba ztratila 50 dětí, ale co když ztratí i to poslední? Co se stane pak? Pomsta chutná jak ten nejsladší boršč...

Představení vzniklo v koprodukci Muzea umění Olomouc, plzeňského Centra pro kulturní a sociální projekty Johan a pražského divadla Venuše ve Švehlovce. Přestože se divadelní hra netýká explicitně židovského tématu, nadčasově rozvíjí motto letošního ročníku festivalu Dny židovské kultury, které v sobě skrývá vnitřní paradox – „Vzdálený blízký je cizí a náš“.

Režie: Jakub Čermák
Soubor: Depresivní děti touží po penězích
Vstupné: 250 Kč
Představení se hraje v ukrajinštině s českými titulky 

Organizer

Muzeum umění Olomouc a Centrum judaistických studií Kurta a Ursuly Schubertových, FF UP Olomouc

Location

Divadelní sál, Umělecké centrum UP
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)