Česká mediální krajina aneb Kdo ovládá média a proč?

10. říjen 2025, 13:00–15:00

Seminář z cyklu MeDiGram: kurzů mediální a digitální gramotnosti pro pedagogické pracovníky

Víte, kdo vlastní české televize, rádia nebo noviny? A jak vlastnictví médií může ovlivňovat to, co se z nich dozvídáme?

Po roce 1989 se u nás začal formovat tzv. duální systém médií – vedle veřejnoprávních médií (jako je Česká televize nebo Český rozhlas) vznikla i celá řada médií komerčních. Co to znamená pro nás jako diváky, posluchače a čtenáře? Je koncesionářský poplatek nejlepší způsob podpory veřejnoprávních médií? Potřebujeme vůbec veřejnoprávní média? 

Na semináři:

  • -se dozvíme něco o historii médií, protože pohled do minulosti otevírá oči,
  • seznámíme se s rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii – jak fungují, kdo je platí a jaké mají cíle,
  • podíváme se na současné trendy – například kdo dnes média vlastní, proč se některé zprávy podobají reklamě, nebo jak se mění zpravodajství pod vlivem zábavy a technologií (například AI),
  • budeme diskutovat o tom, jak média ovlivňují naše názory, politiku i kulturu.

Seminář nebude jen o poslouchání – naopak! Budeme společně diskutovat, sdílet zkušenosti a přemýšlet nad tím, jak si v dnešním mediálním světě udržet nadhled.

Další informace o kurzech MeDiGram

Pořádá

Institut celoživotního vzdělávání FF UP

Místo

Filozofická fakulta UP
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)