Mgr. Blanka BABICKÁ, Ph.D.

Zástupný obrázek
Kontaktní údaje

585635909

Ústav cizích jazyků

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

5.92

odborný asistent

Výuka: Didaktika anglického jazyka Gramatika ve škole Procvičování gramatiky Poslechové dovednosti Pragmatika pro učitele AJ Seminář k diplomové práci Seminář k bakalářské práci Ostatní aktivity: výzkum v oblasti výuky anglického jazyka a rozvíjení jazykových dovedností a komunikativních kompetencí v cizím jazyce, rozvíjení dovedností a kompetencí budoucích učitelů anglického jazyka

Konzultační hodiny:
Pravidelné Místnost: Poznámka:
5.92 Pouze po předchozí domluvě emailem.

Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:

Státnicová komise

  • Komise pro státní rigorózní zkoušky; Program: Učitelství pro základní školy; Obor: Učitelství anglického jazyka pro 2.stupeň ZŠ (člen, 2007–)
  • Učitelství anglického jazyka pro 2.st.ZŠ, Učitelství anglického jazyka pro základní školy (člen, 2006–)
  • Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (člen, 2010–)
  • Komise pro státní rigorózní zkoušky - Lower Secondary School Teacher Training: Lower Secondary School Teacher Training in the English Language (člen, 2017–)
  • Komise pro státní rigorózní zkoušky, program: Učitelství anglického jazyka pro základní školy (člen, 2020–)

Jiné komise a orgány

  • Rozšiřující studium - závěrečné zkoušky: Anglický jazyk - učitelství pro ZŠ (člen, 2006–)
ČLÁNEK
Černá J., Bačíková B., Chráska M., Babická B. Online Technology in informal learning and formal education: a case study among future English teachers. Journal of International Scientific Publications: Language, Individual & Society. 2021.
Babická B., Nevařil J., Sassiková Z. Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2017.
Sassiková Z., Babická B., Studeník T. Gaining Specific Competences from the Perspective of Future Teachers of English. e-Pedagogium (print). 2016.
Babická B. Teaching Word Formation. ATE Newsletter. 2003.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Babická B. Úloha mateřského jazyka ve výuce anglického trpného rodu. Úloha mateřského jazyka ve výuce anglického trpného rodu. 2006.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Babická B., Bačíková B. Character Education as a Key Element in Educating Future Teachers. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2022 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 2022.
Bačíková B., Babická B. Future English Teachers Experience with Online Informal Learning. MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 2021.
Bačíková B., Babická B. Student Evaluation of Online Learning: A Case Study. In Balaban V., Buchtová T. (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI. Recenzovaný sborník příspěvků. 2021.
Černá J., Babická B., Nevařil J. Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers. EDULEARN21 Proceedings. 2021.
Babická B., Nevařil J. Supporting learner independence through peer correction. In Zelenická E. (Eds.) Moderné jazyky v súčasnej Európe. 2018.
Babická B. Developing specific teacher competences in university courses for future teachers of English. MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 2016.
Sassiková Z., Babická B., Duda O., Grohmanová M. Self-assessment of Specific Competences Gained during University Studies of English in Relation to Compulsory Teaching Practice. SGEM2016 Conference Proceedings. 2016.
Babická B., Nevařil J. Developing English Language Proficiency Outside the Classroom – Survey of Students' Habits. In Štulajterová A. (Eds.) Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka II. 2014.
Babická B., Nevařil J. Students' Errors in Word Formation Exercises. In . (Eds.) Theories in Practice. 2010.
Babická B. Students' Performance in Different Listening Tasks. New Trends in Educating Future Teachers of English V. 2009.
Babická B., Nevařil J. Word Formation in the Entrance Test - Statistical and Error Analysis. English for Life. 2009.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Hot Potatoes - How Not to Get Burnt. In . (Eds.) New Trends in Educating Future Teachers of English IV. 2008.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Reading Comprehension in the Entrance Test - Statistical Analysis. New Trends in Educating Future Teachers of English III. 2007.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Future Teachers´ Knowledge of English and Czech Word Order - A Comparative Study. New Trends in Educating Future Teachers of English II. 2006.
Babická B. Grammar Teaching and Teaching the Passive Voice as Viewed by Future Teachers of English. New Trends in Educating Future Teachers of English. 2005.
Babická B., Nevařil J. Analýza písemné části přijímacích zkoušek ke studiu jazyka anglického pro učitele na 2. stupni ZŠ. Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. 2004.
Babická B., Nevařil J. Studijní program Učitelství 2. stupně ZŠ v kombinaci s AJ z pohledu studentů. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni ZŠ u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. The study programme for future lower-secondary teachers of English as viewed by students. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni základních škol u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. Preservice Teacher Training. PROMOTING REFLECTION. 2001.
KNIHA - CELEK
Černá J., Babická B., Kořínková J., Nevařil J., Bačíková B., Chráska M., Bartošová M., Janošková L., Kačerovská K., Krsková T., Otevřelová Z. Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English. 2022.
Babická B. Language Skills A. 2012.
Babická B. Language Skills B. 2012.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 2. Praktický jazyk 2. 2009.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 1. Praktický jazyk 1. 2008.
KAPITOLA V KNIZE
Babická B., Loranc-Paszylk B., Nevařil J. Virtual exchange to enhance English language teacher trainees' professional development - insights from a Czech-Polish project. In Hilliker SM. (Eds.) Second Language Teaching and Learning through Virtual Exchange. 2022.
Nevařil J., Babická B. The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks. ELT: New Horizons in Theory and Application. 2015.
Nevařil J., Babická B. How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions. In Haase C., Orlova N. (Eds.) ELT: Harmony and Diversity. 2014.
Babická B., Nevařil J. Developing Listening Skills - Students' Perspective. In Haase ., Orlova N. (Eds.) ELT: Converging Approaches and Challenges. 2011.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Ivanová J., Babická B., Nevařil J. Traditions and Innovations. 2013.
RECENZE
Babická B. Word-formation in English. e-Pedagogium (online). 2004.
Babická B. The Language Teacher's Voice. e-Pedagogium (online). 2003.
Babická B. All Different, All Equal. Pedagogika. 2002.
PROJEKT
Babická B. Změny v obsahu jazykového sylabu strukturovaných osnov studia učitelství anglického jazyka na PdF UP na základě výzkumu úrovně jazykových znalostí studentů. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v OlomouciVnitřní grantový systém PdF UP, Program 1. 2006.

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)