prof. PhDr.PaedDr. Miloň POTMĚŠIL, Ph.D.
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
5.07
Pracovní zařazení:
profesor
Odborné aktivity:
Surdopedie a pedagogika dětí a mládeže s kombinovaným postižením. Problematika časné výchovné péče a specifických výchovných přístupů. Výstavba komunikačního systému u dětí a klientů s těžkými poruchami. Znakový jazyk, metodika jeho výuky, tvorba slovníků všeobecných i pro jednotlivé vyučovací předměty na základní škole. Tvorba metodické koncepce výuky znakového jazyka. Je členem Evropské pracovní skupiny pro komunikaci dětí s kombinovaným postižením.
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
Vědecká společnost
- Česká asociace pedagogického výzkumu (ostatní, 2005–)
Vědecká rada
- vědecká rada redakce časopisu Education Especial, Education Inclusiva, University of Granada (člen, 2007–)
- 22nd International Congress on the Education of the Deaf (člen, 2013–2015)
- Univerzita Hradec králové (člen, 2013–)
Odborná komise
- Meziresortní program aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI). (poradce, 2010–)
- Mezirezortní komise pro výzkumné záměry MŠMT ČR (člen, 2004–)
- Specifický výzkum - hodnotící komise pro PdF UP (člen, 2010–)
Redakční rada
- E pedagogium PdF UPOL (člen, 2008–)
- Journal Psychologia Rozwojowa, Univ. Jagielonski, Krakov. PL (člen, 2012–)
Oborová rada
- PdF UP (člen, 2011–)
Státnicová komise
- PdF UP Olomouc (člen, 2003–)
Habilitační komise
- UK Praha PdF - habilitace dr. Janošové (člen, 2009–)
- UPOL PdF (předseda, 2009–)
Redakční kruh
- GENEDEAF (člen, 2003–2006)
- Paidagogos ISSN 1213-3809) (člen, 2010–)
Vedení vědeckého týmu
- ESF - CIV (předseda, 2005–)
PhD. komise
- Univerzita Komenského v Bratislavě (člen, 2014–)
- UPOL PdF (místopředseda, 2007–)
- PdF UPOL (předseda, 2009–)
Jiné komise a orgány
- FRVŠ (poradce, 2006–)
- Vládní výbor pro zdravotně postižené (člen, 2009–)
- Akrditační komise MŠMT ČR (člen, 2010–)
- PdF UP komise pro rigorózní zkoušky (předseda, 2009–)
ČLÁNEK
Potměšil M.
Dramatická výchova také pro rodiče?
Speciální pedagogika.
.
Potměšil M., Liu X.
A review of research on the development of inclusive education in children with special educational needs over the past 10 years: a visual analysis based on CiteSpace.
Frontiers in Education.
2025.
Potměšilová P., Potměšil M., Klugar M.
Differences between the creativity of people who are deaf or hard of hearing and those with typical hearing: a scoping review protocol.
Creativity Studies.
2024.
Potměšilová P., Potměšil M., Guo L., Růžičková V., Špinarová G.
Emotional intelligence and deaf and hard of hearing people.
Campbell Systematic Reviews.
2024.
Tang S., Zeng S., Li S., Potměšil M.
The Research Status of Augmentative and Alternative Communication for Children with Special Needs in Mainland China A Bibliometric Analysis.
Journal of Research in Special Educational Needs.
2024.
Potměšilová P., Potměšil M., Marečková J.
Basal Stimulation as Developmental Support in At-Risk Newborns: A Literature Review.
Children-Basel.
2023.
Hanáková A., Hudcová B., Hrudová T., Krahulcová K., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V.
Bezpečnost a vulnerabilita osob se specifickými potřebami.
Paidagogos.
2023.
Guo L., Potměšilová P., Potměšil M.
Families who have a child with a disability: a literature review of quality of life issues from a Chinese perspective.
Journal of Family Social Work.
2023.
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V.
Pocit bezpečí jako jedna z důležitých hodnot nejen lidí se specifickými potřebami.
Paidagogos.
2023.
Strnadová A., Potměšil M., Potměšilová P.
Pupils’ Attitudes toward Inclusive Education.
Children-Basel.
2023.
Potměšilová P., Potměšil M., Klugar M.
The Difference in the Creativity of People Who Are Deaf or Hard of Hearing and Those with Typical Hearing: A Scoping Review.
Children-Basel.
2023.
Potměšilová P., Potměšil M., Marečková J.
PROTOCOL: Instruments for the evaluation of emotional intelligence in persons with hearing impairments: A scoping review.
Campbell Systematic Reviews.
2022.
Hanáková A., Hudcová B., Kroupová K., Navrátilová I., Trávníčková L., Potměšil M., Růžičková V., Špinarová G., Urbanovská E., Zvědělíková J.
Vliv úpravy prostředí na život člověka se zdravotním postižením.
Paidagogos.
2022.
Hanáková A., Potměšil M., Pavlisová N., Zvědělíková J.
Ein behinderter Schüler aus der Sicht der Klassenkameraden ohne Behinderung.
Paidagogos.
2021.
Potměšilová P., Potměšil M.
Children’s Behaviour Questionnaire Very Short Form (CBQ VSF) and its adaptation to the population of the Czech Republic.
Psychiatria i Psychologia Kliniczna-JOURNAL OF PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOLOGY.
2021.
Potměšilová P., Potměšil M.
Kresba pána a psa u dětí se sluchovým postižením.
CESKOSLOVENSKA PSYCHOLOGIE.
2021.
Potměšilová P., Potměšil M.
Temperament and School Readiness – A Literature Review.
Frontiers in Psychology.
2021.
Urbanovská E., Hanáková A., Potměšil M., Kroupová K., Navrátilová I., Zvědělíková J.
Multisensoriální přístup v kontextu úpravy prostředí.
Grant journal.
2020.
Hanáková A., Urbanovská E., Potměšil M., Zvědělíková J., Kroupová K., Hudcová B.
Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením.
Grant journal.
2020.
Potměšil M., Li X.
Case study as a functional tool in early intervention.
Psychiatria i Psychologia Kliniczna-JOURNAL OF PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOLOGY.
2019.
Potměšilová P., Potměšil M.
CULTURAL DIFFERENCES IN CREATIVE REACTIONS TO AN AMBIGUOUS STIMULUS.
Creativity Studies.
2019.
Potměšilová P., Potměšil M.
Dotazník ke školní připravenosti dítěte pro učitele.
Paidagogos.
2019.
Hanáková A., Urbanovská E., Potměšil M.
Evidence-based practice and Auditory-Verbal therapy.
Grant journal.
2019.
Urbanovská E., Hanáková A., Potměšil M.
Rozvoj žáka s kombinovaným postižením v kontextu bazální stimulace a multismyslového prostředí.
Grant journal.
2019.
Potměšilová P., Potměšil M.
The Early Childhood Behavior Questionnaire Very Short Form (ECBQ VSF) and its adaptation to the population of the Czech Republic.
Psychiatria i Psychologia Kliniczna-JOURNAL OF PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOLOGY.
2019.
Chen X., Liangb L., Lu M., Potměšil M., Zhonge J.
The effects of reading mode and braille reading patterns on braille reading speed and comprehension: A study of students with visual impairments in China.
RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES.
2019.
Potměšil M., Guo L., Potměšilová P.
Adapted B-J.E.P.I. Questionnaire For The Population With Impaired Hearing As A Support For Inclusive Education.
Journal of Teacher Education.
2018.
Potměšil M., Lu M., Lei H., Chen X.
Teacher Efficacy, Work Engagement, and Social Support Among Chinese Special Education School Teachers.
In . (Eds.)
Frontiers in Psychology.
2018.
Potměšil M., Potměšilová P.
Temperament v raném dětství a jeho popis pomocí IBQR VSF.
Česko-slovenská pediatrie.
2017.
Potměšil M., Li X., Suqiong Xu HKIoE., Youyu Xiang HKIoE.
Pre-service Teachers’ Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education in Chongqing, China.
e-Pedagogium (print).
2016.
Potměšil M., Potměšilová P.
The Opinion of Future Pedagogues to Work with Students with Hearing Impairment in Inclusive Settings.
Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych.
2016.
Potměšilová P., Potměšil M.
Art Therapy as Part of Special Pedagogy.
e-Pedagogium (print).
2014.
Potměšil M., Xie Y., Peters B.
Children Who Are Deaf or Hard of Hearing in Inclusive Educational Settings: A Literature Review on Interactions With Peers.
Journal of Deaf Studies and Deaf Education.
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Potměšil M., Richterová B.
Novice Teachers (in the creating process of) Forming Professional Career Thinking and Teachers Beliefs.
Open Journal of Social Sciences.
2014.
Potměšilová P., Potměšil M.
Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání a integrované výchově.
Sociální pedagogika.
2014.
Potměšil M., Potměšilová P., Fojtíková Roubalová M.
Possibilities and limits of supervision used in integrated education.
The Online Journal of Counseling and Education.
2014.
Li S., Potměšil M.
Research Review of Teacher Education for the Children with Special Needs in PRC.
The Online Journal of Counseling and Education.
2014.
Hanáková A., Potměšil M., Stejskalová K.
The role of Multidisciplinary Teams: A Focus on Communicating Bad News.
Open Journal of Social Sciences.
2014.
Peng Y., Potměšilová P., Potměšil M.
Primary mainstream teachers’ attitudes toward inclusive education when working under the conditions of inclusion: an investigation in Olomouc Region of Czech Republic.
Paidagogos.
2013.
Potměšil M., Pospíšil J.
Resilience factors in families of children with hearing impairment.
Psychologia Rozwojowa.
2013.
Potměšilová P., Potměšil M., Fojtíková Roubalová M.
Supervision as a prevention and support to teachers in inclusive education.
e-Pedagogium (online).
2013.
Kossewska J., Peters B., Potměšilová P., Potměšil M.
Value priorities in adolescents with hearing impairment.
Psychologia Rozwojowa.
2013.
Potměšil M., Liu S.
A Comparative Study of Family Resilience.
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica V.
2012.
Potměšil M., Hanáková A., Urbanovská E.
Faktor času a resilience v rodinách s dítětem se sluchovým postižením.
e-Pedagogium (print).
2012.
Potměšil M., Ye Z., Ge C., Lei Y., Xie Y.
Přehled metodologie vysokoškolského výzkumu v letech 1999–2010 v Číně.
Paidagogos.
2012.
Potměšil M., Liu S.
Chinese families’ adaptation to childhood deafness: implications for psychoeducational support for families with deaf children in China.
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica IV.
2011.
Potměšil M.
The sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusion.
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica IV.
2011.
Potměšil M., Potměšilová P., Hanáková A., Vítová J.
Výzkum informovanosti a uvědomění Znakového jazyka u žáků se sluchovým postižením.
e-Pedagogium (online).
2010.
Potměšil M.
Heraing Impairment and its Projection in the Integrative Education Process.
e-Pedagogium (print).
2009.
Kossewska J., POTMĚŠIL M.
The concept of values and hearing impairment.
Baltic Journal of Special Education.
2007.
Potměšil M.
The school integration of the hearing impaired pupils.
Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica.
2007.
Potměšil M.
Komunikační preference některých dětských a dospívajících uživatelů kochleárních implantátů.
e-Pedagogium (print).
2006.
Potměšil M.
Sebereflexe sluchově postižených dětí jako součást přípravy na budoucí povolání.
e-Pedagogium (print).
2006.
Potměšil M., Příhodová J.
Syndrom charge a speciální pedagogika.
e-Pedagogium (print).
2006.
Potměšil M.
Formativní proces u dětí se sluchovým postižením.
e-Pedagogium (print).
2005.
Potměšil M.
Hearing impaired children vs. integration.
Fragmenta ioannea collecta.
2005.
Potměšil M.
Kombinované postižení a kochleární implantát.
e-Pedagogium (print).
2004.
Potměšil M.
Kombinované postižení a kochleární implantát.
Speciální pedagogika.
2004.
Potměšil M.
Kvalita života dětí s vícečetným postižením a kochleární implantát.
Speciální pedagogika.
2003.
Potměšil M.
Komparativní studie o možnostech vzdělávání postižených žáků v Itálii a ve Finsku.
Speciální pedagogika.
2002.
Potměšil M.
Komparativní studie o možnostech vzdělávání postižených žáků v některých zemích Evropy (Rakousko, Španělsko, Belgie).
Speciální pedagogika.
2002.
Potměšil M.
Možnost popisu komunikačního chování u dětí s narušeným vývojem komunikačního systému.
Speciální pedagogika.
2002.
Knápek M., Potměšil M.
Možnost popisu komunikačního chování u dětí s narušeným vývojem komunikačního systému.
Speciální pedagogika.
2002.
Potměšil M.
O zmatení jazyků a hledání řádu.
Speciální pedagogika.
2001.
Potměšil M.
Několik úvah o vzdělávání sluchově postižených.
Speciální pedagogika.
1999.
Potměšil M.
Několik úvah o vzdělávání sluchově postižených.
Speciální pedagogika.
1999.
Potměšil M.
Některé příčiny a důsledky nesprávné výchovy sluchově postižených dětí.
Speciální pedagogika.
1999.
Potměšil M.
Produktivní vyučování.
Učitelské noviny.
1999.
Lašek J., Potměšil M.
Sociální klima ve třídách sluchově postižených žáků.
Speciální pedagogika.
1999.
Potměšil M.
Výchova sluchově postižených dětí. Část I.
Čeština doma a ve světě.
1999.
Potměšil M.
Výchova sluchově postižených dětí. Část II.
Čeština doma a ve světě.
1999.
Potměšil M.
Výchova sluchově postižených dětí. Část II.
Čeština doma a ve světě.
1999.
Potměšil M.
Výchova sluchově postižených dětí. Část III.
Čeština doma a ve světě.
1999.
Potměšil M.
Cíle výchovy neslyšících dětí.
Speciální pedagogika.
1998.
Potměšil M.
Bilingvální výchova také v našich školách.
Gong.
1994.
Potměšil M.
K poslání poradenských center.
Speciální pedagogika.
1993.
Potměšil M.
Logopedická péče a komunikace.
Speciální pedagogika.
1991.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Horváthová I.
Vybrané aspekty profesijnej dráhy osôb so sluchovým postihnutím.
In Potměšil M. (Eds.)
2015.
Urbanovská E.
Profesní příprava a pracovní uplatnění jedinců s poruchami autistického spektra.
In Potměšil M. (Eds.)
2013.
Hanáková A.
Role multidisciplinárního týmu v péči o rodinu a dítě s kochleárním implantátem.
In Potměšil M. (Eds.)
2012.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Hanáková A., Hudcová B., Hrudová T., Krahulcová K., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Accessibility and Safety in the Context of Persons with Disabilities or Specific Needs - a Monitored Issue in Research Concepts.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Šimůnková K., Potměšil M., Růžičková V., Špinarová G., Trávníčková L., Urbanovská E., Vachalová V.
Accessibility of Intact Pupils towards Pupils with Disabilities through Interactive Teaching Materials.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Hanáková A., Hudcová B., Hrudová T., Krahulcová K., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V.
Safety from the Perspective of University Students with Disabilities.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Šimůnková K., Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Hrudová T.
Diagnostika komunikace dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra.
QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.
2021.
Hrudová T., Hanáková A., Potměšil M., Novotná K.
Guide to telepractice in speech therapy.
QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.
2021.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Hudcová B., Špinarová G., Zvědělíková J.
Kvantitativní výzkumná sonda do oblasti úpravy prostředí pohledem osob se zdravotním postižením v České republice.
QUAERE 2021: recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.
2021.
Hrudová T., Hanáková A., Potměšil M.
Providing Telepractice in the Czech Republic.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Urbanovská E., Hanáková A., Zvědělíková J., Kroupová K., Potměšil M., Navrátilová I., Růžičková V., Pazourková L., Hudcová B.
Adaptation of the Environment in the Context of People with Disabilities/Specific Needs in the Czech Republic.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Urbanovská E., Hanáková A., Potměšil M., Kroupová K., Navrátilová I., Zvědělíková J.
Multisensoriální přístup v kontextu úpravy prostředí.
QUAERE 2020: recenzovaný sborník příspěvků.
2020.
Hanáková A., Urbanovská E., Potměšil M., Zvědělíková J., Kroupová K., Hudcová B.
Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením.
QUAERE 2020: recenzovaný sborník příspěvků.
2020.
Hanáková A., Urbanovská E., Potměšil M.
Evidence-Based Practice and Auditory-Verbal Therapy.
MMK 2019.
2019.
Potměšilová P., Potměšil M., Bełza-Gajdzica M.
Response To An Ambiguous Stimulus And Its Cultural Aspects.
In Bekirogullari Z., Minas MY., Thambusamy RX. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Potměšilová P., Potměšil M., Bełza-Gajdzica M.
Response To An Ambiguous Stimulus And Its Cultural Aspects.
In Bekirogullari Z., Minas MY., Thambusamy RX. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Urbanovská E., Hanáková A., Potměšil M.
Rozvoj žáka s kombinovaným postižením v kontextu bazální stimulace a multismyslového prostředí.
MMK 2019.
2019.
Potměšil M., Guo L., Yong Z.
Teachers’ Professional Skills in the Area of Special Education as a Value for Sichuan Province.
Mládež a hodnoty 2018. Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti.
2018.
Potměšil M., Potměšilová P.
Adaptation of the IBQR VSF questionnaire to the czech environment.
In Zafer Bekirogullari FA., Melis Y. Minas FA., Roslind X. Thambusamy FA. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2017.
Urbanovská E., Novotná B., Potměšil M., Růžička M.
Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga.
QUAERE 2017.
2017.
Cichá M., Maiello G., Preissová Krejčí A.
Anthropological perspective on the human body: the human body as object and subject of health care.
In Titrek O., Potměšil M. (Eds.)
ICLEL 15 Conference Proceeding Book.
2016.
Hanáková A., Kroupová K.
Communication disorder in people with sensory disabilities.
In Potměšil M., Titrek O., Regec V., Zafer Güneş D., Ekşioğlu S., Sezen Gültekin G. (Eds.)
ICLEL 15 Conference Proceeding Book.
2016.
Uhlířová M., Laitochová J.
Content and Language Integrated Learning as a Topic for Mathematics Teachers Lifelong Learning.
In Titrek O., Potměšil M. (Eds.)
ICLEL 15 Conference Prooceeding Book.
2016.
Pastieriková L., Urbanovská E., Smrčková K.
Employing the people with Asperger Syndrome.
In Titrek O., Potměšil M., Regec V. (Eds.)
ICLEL 15 Conference Prooceeding Book.
2016.
Klement M., Walat W.
Multimediality and interactivity in e-learning.
In Titrek O., Potměšil M. (Eds.)
ICLEL 15 Conference Proceeding Book.
2016.
Potměšil M., Kmentová S., Štěpničková N., Zvědělíková J., Hanáková A., Urbanovská E., Tylšarová V., Dokoupilová I.
Relationship of Parents and the Child - Factor Affecting Education of Children with Disability.
Int'I Conference Proceedings of ICEHM and EAP.
2016.
Potměšil M., Hanáková A., Potměšilová P., Li X.
Consciouness of Sign Language at Students with Hearing Impairment.
第七届世界手语大会论文选.
2014.
Hanáková A., Potměšil M.
Raná intervence ve speciálněpedagogickém kontextu - Komunikace rodičů a odborníků jako součást speciálněpedagogické intervence.
W drodze ku dorosłości osób z niepełnosprawnością-wyzwania i szanse dla procesu edukacji i rehabilitacji.
2014.
Hanáková A., Kunhartová M., Potměšil M., Reis CS.
Students Attitudes as a Factor of a Teacher's Creativity in Relation to Inclusive Settings.
In Puerta JG., Sempere PJG. (Eds.)
Book of papers. Conference on Enabling Teachers for Entrepreneurship Education (ENTENP2014).
2014.
Potměšil M., Ge C., Xie Y., Lei Y.
四川省普通学校教师对融合教育态度的调查.
中国高等教育学会特殊教育研究分会 承办单位:华中师范大学教育学院 2013•11.
2013.
Potměšil M., Zedková V.
Zaměstnávání a fakt postižení.
Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnek špeciálnej pedagogiky a súvzťažných vied.
2013.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E.
Aktuální obraz postavení logopedie s akcentem na jedince se sluchovým postižením.
In Potměšil M. (Eds.)
Teorie praxi - praxe teorii.
2012.
Kozáková Z.
Alternativa spolupráce s domovem pro seniory v rámci mezinárodního pobytu pro osoby s mentálním postižením.
In Potměšil M. (Eds.)
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: „Teorie praxi - praxe teorii.“.
2012.
Joklíková H.
Senior s diagnózou Věkem podmíněná makulární degenerace z pohledu speciální andragogiky tyflopedické.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma "Teorie praxi - praxe teorii".
2012.
Urbanovská E.
Student s poruchou autistického spektra na střední škole.
In Potměšil M. (Eds.)
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutické konference pořádáné na téma "Teorie praxi - praxe teorii".
2012.
Potměšil M., Peng Y.
Teachers’ attitudes towards inclusive education of students with special educational needs: a perspective from Czech Republic.
In Potměšil M. (Eds.)
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami VII. Dramaterapeutická konference Olomouc.
2012.
Hanáková A., Potměšil M.
Týmový přístup k rodině a dítěti s kochleárním implantátem.
In Hutyrová M., Zedková V. (Eds.)
Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky.
2012.
HANÁKOVÁ A., POTMĚŠIL M., URBANOVSKÁ E.
Aktuální obraz postavení logopedie s akcentem na jedince se sluchovým postižením.
In . (Eds.)
Komunikace a handicap.
2011.
RŮŽIČKA M.
Dokážu to? Aneb krátký intervenční program pro Ambulantní léčbu osob závislých na simulantech.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2011.
Potměšilová P.
Integrace osob se sluchovým postižením ve volném čase - teorie a praxe.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník textů z XII. mez. konference k probl. osob se spec. potřebami a VII. mez. dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii".
2011.
MLČÁKOVÁ R.
Longitudinální sledování rozvoje komunikační schopnosti u dívky s vývojovou dysfázií.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutická konference.
2011.
RŮŽIČKA M.
Mediace v terapeutické práci s rodinou aneb příprava nového předmětu výuky.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník texků z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutická konference.
2011.
POTMĚŠIL M., Potměšilová P., HANÁKOVÁ A., VÍTOVÁ J.
Sign Language and its Awareness.
In Fu-xing Z. (Eds.)
Multi-culture and Schooling Reform.
2011.
POTMĚŠIL M., PENG Y.
Teachers’ attitudes towards inclusive education of students with special educational needs: a perspective from Czech Republic.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami VII. Dramaterapeuhttps://obd.upol.cz/fcgi/verso.fpl?__formid=4a50195afcad87bd&_vr_sclt=1564#tická konference Olomouc 2. – 3. 3. 2011.
2011.
Hanáková A.
K metodice práce s dětským uživatelem kochleárního implantátu.
In Potměšil M., Provazník L. (Eds.)
Aktuální problémy metodologie a metodiky ve speciální pedagogice.
2010.
Bič P., Hanáková A.
Kvalita života asistenta a klienta, pomoc nebo podpora?
In Potměšil M. (Eds.)
Sborník X. mezinárodní konference osob se specifickými potřebami a V. dramaterapeutické konference.
2010.
Vymazalová E.
Význam rodiny u jedinců se zdravotním postižením dlouhodobě žijících v ústavním zařízení.
In Potměšil M. (Eds.)
XI. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VI. mezinárodní konference.
2010.
Potměšil M.
Patient or client?
In . (Eds.)
Bulletin GENEDEAF No. 5.
2005.
Potměšil M.
Sign language as a menace?
International Symposium on Hearing Disorders in Early Childhood: proceedings.
2005.
Potměšil M.
The quality of life and the cochlear implant.
In . (Eds.)
Bulletin GENEDEAF No.5.
2005.
Potměšil M.
Patient or client?
In . (Eds.)
Bulletin GENEDEAF No.1.
2003.
Potměšil M.
Quo vadis komunikace v surdopedii?
In . (Eds.)
IV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2003.
Potměšil M.
Totální komunikace v podmínkách školní integrace.
In . (Eds.)
Špeciálnopedagogické poradenstvo informačný bulletin VII.
2003.
Potměšil M.
Way to Describe Communicative Behavior of the Children with Impaired Development of Communication System.
In . (Eds.)
Bulletin GENEDEAF No. 2.
2003.
Potměšil M.
Národní výzkum úrovně vzdělávání neslyšících.
Česká logopedie.
1998.
KNIHA - CELEK
Hanáková A., Urbanovská E., Hrudová T., Hudcová B., Krahulcová K., Kroupová K., Perczynská B., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Vachalová V., Vrbková T., Zvědělíková J.
Bezpečnost v kontextu osob se specifickými potřebami.
2023.
Potměšil M., Bu Q.
Special Education in Tibet Perspectives on the Education of Children with Special Educational Needs.
In Badeng N., Luorong Q. (Eds.)
2022.
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením.
In Křížkovská P., Ryšlavá H. (Eds.)
2021.
Kroupová K., Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Růžičková V., Zvědělíková J., Navrátilová I., Hudcová B., Pazourková L., Špinarová G.
Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením.
In Křížkovská P., Ryšlavá H. (Eds.)
2020.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Tylšarová V., Zvědělíková J., Štěpničková N., Dokoupilová I., Kmentová S., Sehnalová M.
Deskripce vybraných faktorů výchovy a vzdělávání u osob se zdravotním postižením.
2018.
Potměšil M., Dokoupilová I., Hanáková A., Kmentová S., Štěpničková N., Urbanovská E., Zvědělíková J.
Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání.
2018.
Růžičková V., Hanáková A., Dokoupilová I., Urbanovská E., Kmentová S., Štěpničková N., Zvědělíková J., Guo L., Hrbáčová L., Potměšil M.
Speciální pedagog jako profese.
2018.
Kunhartová M., Potměšil M., Potměšilová P.
Náročné otcovství - být otcem dítěte s postižením.
2017.
Potměšil M., Hanáková A., Urbanovská E., Štěpničková N., Kmentová S., Zvědělíková J., Dokoupilová I.
Rodina a dítě se zdravotním postižením.
2017.
Potměšil M., Liu S.
Children with Hearing Impairments and Family Issues in Special Education.
2015.
Potměšil M., Peng Y.
Inclusive Setting - A Current Issue in Special Education.
2015.
Potměšil M.
Osobnost dítěte v kontextu vady sluchu.
2015.
Valenta M., Hutyrová M., Kysučan J., Langer J., Ludíková L., Michalík J., Mlčáková R., Müller O., Polínek M., Potměšil M., Svoboda P., Vítková M.
Slovník speciální pedagogiky.
2015.
Dokoupilová I., Hanáková A., Kunhartová M., Potměšil M., Růžičková V., Stejskalová K., Urbanovská E., Zedková V.
Speciálněpedagogická intervence u dětí v raném věku.
2015.
Potměšil M., Peters B.
The role of school principals in implementing inclusive education in the Czech Republic.
2015.
Hanáková A., Potměšil M., Tylšarová V., Urbanovská E.
Vzdělání pohledem žáka se zdravotním postižením.
2015.
Valenta M., Hutyrová M., Langer J., Ludíková L., Mlčáková R., Müller O., Polínek M., Potměšil M., Vítková M.
Přehled speciální pedagogiky.
In Valenta M. (Eds.)
2014.
Potměšil M., Igoni J.
Selected issues of early intervention in Nigeria.
2014.
Michalík J., Horáková J., Čadová E., Hanák P., Potměšil M., Vrbová R.
Speciálně pedagogické centrum.
2013.
Potměšil M.
Úvod do pedagogiky osob s kombinovaným postižením.
2013.
Valenta M., Michalík J., Potměšil M., Baslerová P., Petrová A., Lečbych M., Svoboda P.
Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením.
2012.
Mlčáková R., Michalík J., Valenta M., Potměšil M., Baslerová P.
Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností.
2012.
Potměšil M.
Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením.
2012.
Michalík J., Baslerová P., Hanák P., Potměšil M.
Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - Hmotněprávní a procedurální standardy, dokumentace a vybrané vzory činnosti SPC.
2012.
KUNHARTOVÁ M., Horváthová I., POTMĚŠIL M.
Podpora komunikačních schopností u dětí s kombinovaným postižením.
2011.
MICHALÍK J., HANÁK P., Čadová E., POTMĚŠIL M., Vrbová R., Horáková J.
Speciálně pedagogické centrum.
2011.
MICHALÍK J., Krhutová L., MLČÁKOVÁ R., POTMĚŠIL M., Novosad L., VALENTA M.
Zdravotní postižení a pomáhající profese.
2011.
Potměšil M., Potměšilová P., Hanáková A., Vítová J., Horáková R., Groma M.
Psychosociální aspekty sluchového postižení.
Psychosociální aspekty sluchového postižení.
2010.
Potměšil M.
Projektování v surdopedii.
Projektování v surdopedii.
2007.
Potměšil M.
Sluchové postižení a sebereflexe.
Sluchové postižení a sebereflexe.
2007.
Potměšil M.
Chapters on Special Education.
Chapters on special education.
2006.
Potměšil M.
Všeobecný slovník ČZJ, doplněk O - Ž.
Fortuna.
2006.
Potměšil M.
Slovník znakového jazyka pro oblast historie.
2005.
Potměšil M.
Slovník znakového jazyka pro oblast přírodopis - botanika.
2005.
Potměšil M.
Reader to hearing impairement and deaf studies.
Reader to hearing impairement and deaf studies.
2004.
Potměšil M.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka O -Z.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka O -Z.
2004.
Potměšil M.
Čtení k surdopedii.
Čtení k surdopedii.
2003.
Potměšil M.
sign language dictionary - carpenting.
2002.
Potměšil M.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka A - N.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka A - N.
2002.
Potměšil M.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka A-N.
Všeobecný slovník českého znakového jazyka A-N.
2002.
Potměšil M.
Bacis principles for sustaining interactions with congenital deafblind children. Trampoline, banana and bubbles.
Bacis principles for sustaining interactions with congenital deafblind children. Trampoline, banana and bubbles.
2000.
Potměšil M.
Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených.
Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených.
1999.
Potměšil M.
Sexuální zneužití! Co je to?
1993.
Potměšil M.
Prstová abeceda.
1992.
Potměšil M.
Znakový jazyk - základní kurz.
Znakový jazyk - základní kurz.
1992.
KAPITOLA V KNIZE
Potměšil M., Guo L.
Inclusive Education in the Czech Republic; Inclusive Education of Learners with Disability in China.
Inclusive education of learners with disability – the theory versus reality.
2020.
Potměšil M., Okoye JS.
Value of attitude of parents in the involvement in early intervention of children with disability in Nigeria.
Špecialne vzdelávacie potreby.
2016.
Potměšil M., Kunhartová M.
The Creativity in Inclusive Education.
Entrepreneurship via Creativity for European Citizenship in Education.
2015.
Potměšil M.
Osoby s vadami sluchu.
Speciální pedadogika nejen pro sociální pedagogy.
2013.
Potměšil M., Hanáková A., Potměšilová P., Vítová J.
手语及其意识.
多元文化与教育:第2辑.
2012.
Ludíková L., Potměšil M.
捷克教师对特殊需要学生在普通班就读态度的调查研究.
多元文化与教育:第2辑.
2012.
Michalík J., Valenta M., Potměšil M., Baslerová P.
Metodika práce s Katalogem míry posuzování speciálních vzdělávacích potřeb.
Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - Diagnostické domény pro žáky s poruchami autistického spektra.
2012.
Potměšil M., Hanáková A., Urbanovská E.
Osoby s postižením v pojetí adolescentù.
In Pospíšilová H. (Eds.)
Mládež, hodnoty a volný čas.
2010.
Potměšil M.
Osoby se zdravotním postižením - speciálněpedagogické aspekty komunikace.
In Michalík J. (Eds.)
Osoby se zdravotním postižením - speciálněpedagogické aspekty komunikace.
2010.
Potměšil M.
Pocity, postoje a obavy pedagogických pracovníků ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání.
In Havel, J., Filová, H., 3. (Eds.)
Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School.
2010.
Potměšil M.
Rukověť k metodice kurzu ESF.
Učební text pro pro vzdělávání poskytovatelů služeb minoritním skupinám obyvatelstva s ohledem na jejich uplatěnní trhu práce.
2006.
Potměšil M.
Kombinované vady.
In Ludíková L. (Eds.)
Kombinované vady.
2005.
ABSTRAKT
Potměšil M.
Cochlear implants and children with multihandicap.
Cochlear implant and children vith multihandicap.
2006.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Strnadová A., Hrdá N., Potměšil M.
Tvorba doporučených postupů pro podporu dětí ve specifických podmínkách - zdravotní postižení, pěstounská péče.
2024.
Růžičková V., Potměšil M.
Podpora seniorů se smyslovým deficitem v interdisciplinární geriatrické péči.
2023.
Hanáková A., Hudcová B., Hrudová T., Krahulcová K., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Accessibility and Safety in the Context of Persons with Disabilities or Specific Needs - a Monitored Issue in Research Concepts.
2022.
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Patříme k sobě aneb Podpora přístupnosti intaktních žáků směrem k žákům se zdravotním postižením.
2022.
Hanáková A., Hudcová B., Hrudová T., Krahulcová K., Kroupová K., Potměšil M., Růžičková V., Šimůnková K., Špinarová G., Urbanovská E., Vachalová V.
Safety from the Perspective of University Students with Disabilities.
2022.
Hrudová T., Hanáková A., Potměšil M.
Providing Telepractice in the Czech Republic.
2021.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Růžičková V., Kroupová K., Zvědělíková J., Navrátilová I., Hudcová B., Pazourková L., Špinarová G.
Úprava prostředí pohledem osob se zdravotním postižením.
2020.
Hanáková A., Potměšil M., Zvědělíková J., Štěpničková N., Guo L.
Žák se zdravotním postižením pohledem intaktního spolužáka.
2018.
Urbanovská E., Novotná B., Potměšil M., Růžička M.
Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga.
2017.
Zvědělíková J., Hanáková A., Potměšil M.
Psychomotorická úroveň dětí se sluchovým postižením.
2017.
Urbanovská E., Hanáková A., Potměšil M.
Sociální prostředí ve škole a inkluzivní vzdělávání.
2017.
Soldanová J., Hanáková A., Potměšil M.
Včasná intervence u dětí se sluchovým postižením.
2016.
Hanáková A., Potměšil M.
To evaluation of needed conditions for AAC users.
2015.
Urbanovská E., Potměšil M., Hanáková A., Růžičková V., Zedková V., Kunhartová M., Dokoupilová I., Soldánová J.
Včasná péče ve speciálněpedagogickém kontextu.
2015.
Potměšil M., Ye Z.
Přehled metodologie vysokoškolského výzkumu v letech 1999–2010.
2011.
POTMĚŠIL M., HANÁKOVÁ A., URBANOVSKÁ E.
Resilience rodin s dítětem s vadou sluchu.
2011.
LUDÍKOVÁ L., POTMĚŠIL M.
The present concept of people with disabilities in the Czech Republic (reflection in teachers training).
2011.
Potměšil M.
Comm. skills and MH Children.
2007.
Potměšil M.
Communication skills at hearing impaired children and the spec. ed. improvement.
Communication skills at hearing impaired children and the spec. ed. improvement.
2007.
Potměšil M.
Deaf pupils and their comm. preference.
Univerzita Barcelona.
2007.
Potměšil M.
Description of comm. behavior.
Description of comm. behavior.
2007.
Potměšil M.
Lifelong education and deafblindness.
Lifelong education and deafblindness.
2007.
Potměšil M.
Technical aids and comm. development at HI children.
Univewrzita barcelona - přednáška na pozvání.
2007.
Potměšil M.
A new chance to Improve Quality of life for MH Children.
Asian conference on special education.
2006.
Potměšil M., Ludíková L.
Education and Research at the Faculty of Education, Palacky University Olomouc, Czech Republic.
2006.
Potměšil M., Ludíková L.
Present trends in Teacher Training Programme for Special education.
Konference současné trendy ve vzdělávání.
2006.
Potměšil M.
Dítě s kombinovaným postižením a raná péče.
Přednášky pro pracovníky kojeneckých ustavů.
2004.
Potměšil M.
Hearing disorders in early childhood - CI users and CSL.
ORL konference Praha.
2004.
Potměšil M.
Sluchově postižené dítě v ústavní péči.
Sluchově postižené dítě v ústavní péči.
2004.
Potměšil M.
Tools to analyze communication behaviour.
Tools to analyze communication behaviour.
2004.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Potměšil M., Potměšilová P.
Needed background at parents for AAC usage.
2013.
Potměšil M.
Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání.
2013.
Potměšil M.
Factors of family resilience.
2012.
Potměšil M.
Factors of family resilience at the family with handicapped child.
2012.
Potměšil M.
X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2009.
Potměšil M.
Analysis of communication habits.
2006.
AUDIOVIZUÁLNÍ MATERIÁL
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Navrátilová I., Šimůnková K., Potměšil M., Růžičková V., Špinarová G., Trávníčková L., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Patříme k sobě. Soubor pracovních a metodických listů o lidech se zdravotním postižením pro 1. stupeň ZŠ.
Patříme k sobě. Soubor pracovních a metodických listů o lidech se zdravotním postižením pro 1. stupeň ZŠ.
2021.
Hanáková A., Hrudová T., Hudcová B., Kroupová K., Navrátilová I., Šimůnková K., Potměšil M., Růžičková V., Špinarová G., Trávníčková L., Urbanovská E., Vachalová V., Zvědělíková J.
Patříme k sobě. Soubor pracovních a metodických listů o lidech se zdravotním postižením pro 2. stupeň ZŠ.
Patříme k sobě. Soubor pracovních a metodických listů o lidech se zdravotním postižením pro 2. stupeň ZŠ.
2021.
SOFTWARE
Potměšil M., Potměšilová P.
PRACH-ELAN Program k usnadnění popisu chování.
2014.
RECENZE
Potměšil M.
Special teaching for special children?-pedagogies for inclusion.
e-Pedagogium (print).
2006.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E.
Aktuální obraz postavení logopedie s akcentem na jedince se sluchovým postižením.
2011.
Potměšil M.
Hodnota výchovy nebo výchova hodnot?
Mládež a hodnoty 2010 Konference CMTF UP Olomouc.
2010.
Potměšil M.
Jazyk a edukace v surdopedii.
2009.
Potměšil M.
Deficit v chápání pojmů z oblasti hodnot u žáků se sluchovým postižením.
2008.
Potměšil M.
Učitelé současných základních škol pro sluchově postižené u nás.
2007.
Potměšil M.
Integrative education of students with hearing impairment.
2006.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Potměšil M., Potměšilová P., Jánošová P.
SKÚŠKA VEDOMOSTÍ PREDŠKOLSKÝCH DETÍ – aktualizovaná a rozšírená verzia.
2022.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Potměšil M.
Taktilní znakový jazyk osob s hluchoslepotou.
Oponentský posudek habilitační práce.
2013.
PROJEKT
Hrdá N., Strnadová A., Potměšil M.
Tvorba doporučených postupů pro podporu dětí ve specifických podmínkách – zdravotní postižení, pěstounská péče.
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.
2024.
Strnadová A., Potměšil M., Tvarůžková K., Hrdá N.
Spokojenost rodičů dětí se zdravotním postižením využívajících ranou intervenci.
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.
2023.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E., Růžičková V., Kunhartová M., Zedková V.
Včasná péče ve speciálněpedagogickém kontextu.
Univerzita Palackého v Olomouci.
2014.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E.
Aktuální obraz postavení logopedie jako vědního oboru a pomáhající profese s akcentem na jedince se sluchovým postižením.
Pedagogická fakulta.
2010.
Hanáková A., Potměšil M., Urbanovská E.
Aktuální obraz postavení logopedie jako vědního oboru a pomáhající profese s akcentem na jedince se sluchovým postižením.
Univerzita Palackého v Olomouci.
2010.
Hanáková A., Urbanovská E., Potměšil M.
Pojetí handicapovaného člověka u adolescentní mládeže.
2009.
Potměšil M.
European network on "GENetic DEAFness: pathogenic mechanismus, clinical and molecular diagnosis, social impact".
Výzkumný grant EU QLRT - 2001-02930.
2005.
Potměšil M.
Mentally III - education - labour market. Projekt EU Grundtvig 2.
naep.
2004.
Potměšil M.
Příprava vzdělávacího programu pro profesi "Učitel komunikace".
2004.
Potměšil M.
Národní výzkum úrovně vzdělávání neslyšících II.
MŠMT ČR.
1999.
Potměšil M.
Komunikace neslyšících. Český znakový jazyk.
RS 97 017 1998.
1998.
Potměšil M.
Národní výzkum úrovně vzdělávání neslyšících.
MŠMT ČR.
1998.
Potměšil M.
Komunikace neslyšících. Český znakový jazyk.
1996.
Potměšil M.
Koncepce vzdělávacích programů pro neslyšící.
MŠMT.
1996.
Potměšil M.
Koncepce vzdělávacích programů pro neslyšící.
resortní výzkum.
1995.
Potměšil M.
Komunikace neslyšících. Český znakový jazyk.
mšmt resortní výzku.
1994.
PŘEKLAD
Potměšil M.
Total communication: structure and strategy.
Total communication: structure and strategy.
2001.
VEDENÍ PRÁCE
Potměšil M.
Profesní příprava a pracovní uplatnění jedinců s poruchami autistického spektra.
Disertační práce.
2013.
Potměšil M.
Stav speciálněpedagogické péče o děti s postižením v kojeneckých ústavech.
Bakalářská diplomová práce.
2012.
Potměšil M.
Informovanost rodičů žáků s vadami sluchu o problematice sluchového postižení.
Informovanost rodičů žáků s vadami sluchu o problematice sluchového postižení.
2009.
Potměšil M.
Kresba jako technika k rozvoji komunikativních kompetencí v předškolním věku.
Kresba jako technika k rozvoji komunikativních kompetencí v předškolním věku.
2009.
Potměšil M.
Připravenost pracovníků na přijetí hluchoslepé mládeže do domovů sociálních služeb.
Připravenost pracovníků na přijetí hluchoslepé mládeže do domovů sociálních služeb.
2009.
Potměšil M.
Význam rané a školní péče u dětí postižených autismem.
Význam rané a školní péče u dětí postižených autismem.
2009.
Potměšil M.
Integrovaná edukace dětí s vadou sluchu.
Integrovaná edukace dětí s vadou sluchu.
2008.
Potměšil M.
Kompetence rodičů v logopedické péči o děti s kochleárním implantátem.
Kompetence rodičů v logopedické péči o děti s kochleárním implantátem.
2008.
Potměšil M.
Komunikace s dítětem se sluchovým postižením při psychologickém vyšetření.
Komunikace s dítětem se sluchovým postižením při psychologickém vyšetření.
2008.
Potměšil M.
Kresba jako technika k rozvoji komunikačních kompetencí v předškolním věku.
Kresba jako technika k rozvoji komunikačních kompetencí v předškolním věku.
2008.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.