doc. Mgr. Michal RŮŽIČKA, Ph.D.

Telefon:
585635306
Pracoviště:
Ústav speciálněpedagogických studií
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
Pracovní zařazení:
docent
Odborné aktivity:
Zaměření:
Etopedie, terapeutické metody ve speciální pedagogice.
Metodika a nové trendy v ambulantní léčbě závislostí
Mediace v netrestních věcech a rodinná mediace
Kognitivně behaviorální terapie
Po
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
- Člen AS fakulty (13. 10. 2011 – )
Redakční rada
- Cognitive remediation journal (předseda, 2012–)
- Journal of exeptional people (člen, 2012–)
Státnicová komise
- Ústav speciálně pedagogických studií, PDF, UP, Speciální pedagogika (člen, 2010–)
- Ústav speciálně pedagogických studií, PDF,UP, dramaterapie (člen, 2008–)
- Ústav speciálně pedagogických studií, PDF,UP, etopedie (člen, 2008–)
Jiné komise a orgány
- Akademický senát Pedagogické fakulty UP (člen, 2011–)
- spolupráce s praxí (Rugby House, London, GB) (ostatní, 2008–)
- Spolupráce s praxí (Středisko sociální prevence, Olomouc) (ostatní, 2007–)
- Spolupráce s praxí (P-Centrum Olomouc) (ostatní, 2007–)
VYBRANÉ PUBLIKACE
Valenta M., Olejníčková J., Maštalíř J., Růžička M., Kantor J., Vávra J.
How do patients from dynamic and cognitive behavioural groups perceive dramatherapy.
Journal of Exceptional People.
2020.
(ČLÁNEK)
Valenta M., Krahulcová K., Veitová L., Vávra J., Růžička M., Pospíšil J.
Dramaterapeutická intervence u osob se závislostí.
In Valenta M. (Eds.)
2017.
(KNIHA - CELEK)
ČLÁNEK
Růžička M., Wittmannová J., Müller O., Růžičková L., Valenta M., Skopal O.
WELLBEING AND E-HEALTH - THE WEB-BASED APPLICATION FOR RELAPSE PREVENTION.
Journal of Exceptional People.
2023.
Polínek MD., Růžička M., Vykoukalová N.
ADHD in Adulthood: Specifics, Psychosocial Impact, Special Education Prevention and Intervention.
EduPort.
2022.
Li Y., Růžička M.
The Big Five Personality Traits and Theory of Planned Behavior Inphysical Education Students.
Quality in Sport.
2022.
Olejníčková J., Kantor J., Maštalíř J., Růžička M., Valenta M.
Důvěra, dramaterapie a psychosociální rehabilitace pacientů s neurotickou poruchou osobnosti.
Rehabilitacia.
2020.
Růžička M., Wittmannová J., Chacón-Lopez H., Stelzer J.
Metoda „Five ways to wellbeing“ jako nástroj napomáhající sociální inkluzi osob se závislostí.
In Kováčová B. (Eds.)
Studia scientifica Facultatis paedagogicae.
2017.
Houšková T., Růžička M., Hrbáčová L., Sampey T.
Student work placement in Build on Belief, a unique organization in London.
In Ludíková L. (Eds.)
Journal of Exceptional People.
2017.
Chacón-López H., Růžička M., González-García E., Caurcel MJ.
Creative competence, artistic expression and art therapy: new psychoeducational horizons.
ReiDoCrea.
2016.
Růžička M.
Kam kráčíš, etopedie?
Speciální pedagogika.
2016.
Růžička M., Polínek MD., Lešková S.
The Readiness of Graduates from the Faculty of Education at Palacky University for Primary School Pupils with Behavioral Problems.
The Anthropologist.
2016.
Růžička M., Krahulcová K., Chrastina J.
Therapeutic and educational potential of combining Cognitive Behavioural therapy and Art – Qualitative analysis of a Case Study.
Review of artistic education.
2016.
Li Y., Růžička M.
University´s care and counseling for students with special needs in special physical education of China.
Journal of Exceptional People.
2015.
Růžička M., Hutyrová M., Wittmannová J.
The current issues of aftercare in the Czech Republic.
Journal of Exceptional People.
2014.
Růžička M.
Symboly v terapii u klientů v doléčovacím programu.
Arteterapie.
2013.
Procházka R., Růžička M.
Zkušenosti s krátkým intervenčním programem pro osoby závislé na pervitinu.
Cognitive Remediation Journal.
2013.
RŮŽIČKA M., Wittmann E.
A Brief intervention programme for outpatient treatment for methamphetamine users.
e-Pedagogium (online).
2011.
Procházka R., RŮŽIČKA M.
Kognitivně behaviorální terapie a dramaterapie. Možnosti a meze.
Arteterapie.
2011.
RŮŽIČKA M., Procházka R.
Kognitivně behaviorální terapie a dramaterapie. Možnosti a meze.
Arteterapie.
2011.
RŮŽIČKA M., Martinková K.
Význam doléčovacího porogramu pro resocializaci osob s drogovou závislostí.
e-Pedagogium (online).
2011.
Růžička M., Krahulcová K., Vožechová J.
Dramaterapie na detoxikačním oddělení.
e-Pedagogium (print).
2010.
Růžička M.
Krátký intervenční program pro ambulantní léčbu osob závislých na stimulantech.
Adiktologie.
2010.
Růžička M.
Mediace v sociálních službách.
Sociální služby.
2010.
Růžička M., Procházka R.
Prvky dramatu v nácvikových technikách kognitivně behaviorální terapie.
e-Pedagogium (print).
2010.
Růžička M.
Rodinná terapie v kontextu léčby závislostí.
e-Pedagogium (print).
2010.
Růžička M.
Drogenabhangigkeit von Heranwaschsenden in der Tschechischen Republik.
Sonder pädagogik.
2005.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Krahulcová K., Pastieriková L., Smolíková M., Růžička M.
The school special education teacher in an inclusive education.
In Krahulcová K. (Eds.)
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Koucun J., Špinarová G., Růžička M.
Arts Therapies in the Czech Republic with a Focus on Dramatherapy.
SGEM 2019 Conference Proceedings.
2019.
Michalík J., Hrubešová I., Růžička M., Baslerová P.
Cooperation between School (Teachers) and Parents as an Important Factor in the Education of Pupils with Special Educational Needs.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Urbanovská E., Horníková L., Růžička M.
Learners with Impaired Cognitive Performance in the Context of Native Language Education in the Czech Republic.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Špinarová G., Pelcová H., Růžička M.
Parents of Children with Diabetes Mellitus and their Satisfaction with in the Context of Preschool Education.
SGEM 2019 Conference Proceedings.
2019.
Růžička M., Stelzer J., Urbanovská E., Baslerová M.
Teacher and assistant teacher in joint education in the Czech republic.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Růžička M., Kotrlová P.
Cooperation between elementary school, educational and psychological counselling centre and parents – qualitative study.
5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018.
2018.
Růžička M., Urbanovská E., Li Y., Klusoň V.
Perception of bullying by teachers - a qualitative study.
INTED2018 Proceedings.
2018.
Růžička M., Šrejberová L.
Spiritualita jako nedílná součást osobnosti a její místo v expresivních terapiích.
Expresívné terápie vo vedách o človeku.
2018.
Růžička M., Langer J., Finková D., Baslerová P., Kozáková Z., Horváthová I., Michalík J.
The attitudes and opinions of the teaching staff concerning inclusion in the Czech Republic.
INTED2018 Proceedings.
2018.
Baslerová P., Růžička M., Michalík J.
The attitudes and opinions of the teaching staff concerning inlusion in the Czech republic: readiness for children with various types of impairment.
Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference.
2018.
Stelzer J., Klimešová I., Růžička M., Ernest J.
The connection between motivation and behaviors.
In Vopava J., Douda V., Kratochvíl R., Konecki M. (Eds.)
Proceedings of MAC 2018 in Prague.
2018.
Růžička M., Bohanesová A., Wittmannová J., Stelzer J.
Third wave of cognitive behavioural therapy: saturation of spiritual needs in relapse prevention in addicted persons by means of the mindfulness method – case study.
5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018.
2018.
Urbanovská E., Novotná B., Potměšil M., Růžička M.
Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga.
QUAERE 2017.
2017.
Růžička M.
Kognitivně behaviorální dramaterapie v prevenci relapsu.
In Růžička M. (Eds.)
Expresívne terapie vo vedách o človeku 2017. Kooperácia rodín a inštitúcií v starostlivosti o klienta.
2017.
Růžička M., Eremiášová M.
The potential of dramatherapy in a therapeutic community for the inclusion of persons with drug addiction.
SGEM2017 Conference Proceedings.
2017.
Růžička M., Wittmannová J., Li Y.
The specifics of inclusin: Students with behavioural disorders in mainstream schools in the Czech Republic (EU).
In . (Eds.)
International conference of Academic Persective on Education and Quality of Life.
2017.
Růžička M.
The third wave of cbt in addictology: 5 ways to wellbeing.
In . (Eds.)
SGEM2017 Conference Proceedings.
2017.
Pastieriková L., Růžička M.
Inclusion in Universities in the Czech Republic.
INTED2016 Proceedings.
2016.
Růžička M., Malinovská O., Kytnarová L., Šilarová L., Šilarová J., Wossala J., Trefilíková T., Tylšarová V., Švecová V., Pastieriková L., Ludíková L.
Inspiration by inclusive environment at Valdosta State University to promote inclusion in tertiary education in the Czech republic.
In . (Eds.)
INTED2016 Proceedings.
2016.
Růžička M., Štěpánková H., Sviederová V., Chrastina J.
Counselling for addicted persons-analysis of client satisfaction with social services.
ICERI2015 Proceedings.
2015.
Růžička M., Červenková E.
Galerie P-centra Olomouc nejen jako receptivní terapie pro osoby se závislostí.
Expresívne terapie vo vedách o človeku. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie.
2015.
Růžička M., Urbanovská E., Mrhálková L.
Snoozelen as an auxiliary in the education of pupils with multiple disabilities.
In . (Eds.)
ICERI2015 Proceedings.
2015.
Růžička M., Šebková L., Urbanovská E., Vitásková K.
Storytelling as a method of development for preschool children in Kindergarden.
EDULEARN15 Proceedings.
2015.
Růžička M., Krahulcová K., Kubisová S., Benešovská V.
System of care for addicted persons in the Czech Republic with respect to maintaining abstinence in aftercare.
ScieConf 2015 Proceedings.
2015.
Růžička M., Chrastina J., Finková D., Kubisová S., Valenta M., Ludíková L.
The analysis of special preschool education of children with special needs in Czech Republic - the potentional for research.
EDULEARN15 Proceedings.
2015.
Hutyrová M., Růžička M.
Dítě s problémem v chování v institucionální výchově.
Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu.
2014.
Urbanovská E., Růžička M., Kantor J.
The Education of Students with Autism Spectrum Disorers from the Teacher‘s Viewpoint – A Czech/Polish Comparative Study at the Secondary Education Level.
In . (Eds.)
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference.
2014.
Růžička M.
The quality of life in persons with persons with behavioural problems in professional institutes in the Czech republic.
In . (Eds.)
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference.
2014.
Růžička M.
The quality of the educational potential of the aftercare programs.
EDULEARN14 Proceedings.
2014.
Hutyrová M., Růžička M.
The Theory of Environment Enrichment in Institutions for Children with Behavioral Problems.
In . (Eds.)
INTED2014 Proceedings.
2014.
Hutyrová M., Spěváček J., Růžička M.
Working with emotions and social relations in a cognitive context in children with behavioural problems.
In . (Eds.)
ICERI2014 Proceedings.
2014.
Hutyrová M., Růžička M.
Follow-up care for adolescents and young adults with risk behaviours.
In Gómez CL. (Eds.)
ICERI 2013.
2013.
Hutyrová M., Růžička M.
Follow-up Care for Adolescents and Young Adults with Risk Behaviours.
ICERI2013 Proceedings.
2013.
Růžička M.
Dokážu to? Londýnské zkušenosti s uživateli návykových látek v Londýně, Centrum primární péče Enfield (Primary care centre Enfield).
In Růžička M. (Eds.)
Dokážu to? Londýnské zkušenosti s uživateli návykových látek v Londýně.
2012.
Růžička M., Wittmann E., Máchalová V.
Zkušenosti s krátkým intervenčním programem pro osoby závislé na pervitinu.
In Růžička M., Dolejš M., Charvát M., Procházka R., Krutilová D., Gray A. (Eds.)
"Dokážu to?" - teorie a praxe léčby závislostí.
2012.
Růžička M.
Zkušenosti s krátkým intervenčním programem pro osoby závislé na pervitinu.
In Dolejš M. (Eds.)
PhD existence.
2012.
RŮŽIČKA M.
Dokážu to? Aneb krátký intervenční program pro Ambulantní léčbu osob závislých na simulantech.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2011.
RŮŽIČKA M.
Mediace v terapeutické práci s rodinou aneb příprava nového předmětu výuky.
In POTMĚŠIL M. (Eds.)
Sborník texků z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutická konference.
2011.
Růžička M.
Mediace v netrestních věcech.
In . (Eds.)
Sborník X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference.
2010.
Růžička M.
Aspekty a možnosti rodinné mediace.
Akční pole sociální práce aneb sociálněpedagogické otázky současnosti.
2007.
Růžička M.
Dramaterapie, možný návrat k archaismu.
XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a druhá dramaterapeutická konference,.
2007.
Růžička M.
Význam osobnosti C.V. Junga v současná dramaterapeutické intervenci.
XI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. dramaterapeutická konference, Sborník.
2006.
KNIHA - CELEK
Jochmannová L., Kimplová T., Palová K., Pešoutová M., Šucha M., Plevová I., Bártek M., Kvardová M., Krasniqi E., Cakirpaloglu P., Tomášková R., Pipová H., Aigelová E., Suchá J., Sluková PZ., Procházka R., Svoboda J., Puc J., Stanke L., Štýbnar M., Hlavinka A., Gütter Z., Pechová O., Rumlerová T., Kupka M., Verný I.
Psychologie zdraví. Biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty.
In Jochmannová L., Kimplová T., Elavsky S., Raszka M., Růžička M. (Eds.)
2021.
Sedláčková D., Kantor J., Baslerová P., Růžička M., Zahradníková T., Přibylová T., Bohanesová A., Marečková J., Růžičková L., Szokalová L., Dömischová I., Finková D., Krahulcová K., Jeřábková K., Du J.
Společné vzdělávání a role rodičů.
2021.
Polínek MD., Růžička M.
Manuál a metodika tvorby školních vzdělávacích programů ZUŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
In Hniličková M., Bradáč J. (Eds.)
2020.
Müller O., Kantor J., Růžičková V., Kružíková L., Mlčáková R., Potměšilová P., Svoboda P., Dosedlová J., Holzer L., Polínková Z., Palarčíková A.
Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání.
In Müller O., Růžička M., Petráš P. (Eds.)
2020.
Růžička M., Kvapilová B., Zahradníková T., Růžičková L., Polínek MD., Baslerová P.
Metodika pro inovace školních vzdělávacích programů konzervatoří.
2020.
Kružíková L., Axmanová T., Broulíková V., Dosedlová J., Zahradníková T., Valenta J., Kasíková H., Kulichová R., Valenta M., Mikotová Z., Müller O., Růžička M., Slavík J., Zvonek A., Axman Š.
Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání.
In Kružíková L., Hanák P., Gerlichová M. (Eds.)
2020.
Růžička M., Pastieriková L., Krahulcová K., Finková D., Jeřábková K., Baslerová P., Kozáková Z., Dömischová I., Smolíková M., Sedláčková D., Zahradníková T., Bohanesová A., Vojtová S., Malínková V., Tichá M., Studená G., Miklová A., Krejčík D., Fialová K.
Speciální pedagog a další aktéři školního poradenského pracoviště ve společném vzdělávání.
In Růžička M., Listiakova I. (Eds.)
2020.
Polínek MD., Polínková Z., Růžička M., Růžičková L.
Teatroterapeutické a skazkoterapeutické přístupy pro literárně-dramatické obory.
In Szokalová L., Miklová A. (Eds.)
2020.
Růžička M., Smolíková M., Flekačová L., Baslerová P., Jeřábková K., Finková D., Pastieriková L., Bednárová L., Mužná V., Houšková T., Vojtová S., Bohanesová A.
Učitel a asistent ve společném vzdělávání.
2019.
Valenta M., Maštalíř J., Ludíková L., Finková D.
Dynamika dílčích funkcí u předškoláků a žáků mladšího školního věku.
In Růžička M., Valenta J. (Eds.)
2018.
Michalík J., Baslerová P., Růžička M., Langer J., Finková D., Chrastina J., Kršková M., Hrubešová I., Maštalíř J., Pastieriková L., Pospíšilová I., Kozáková Z., Houšková T., Bohanesová A., Mužná V., Vojtová S., Hiršová A., Kubecová S., Vítková S., Pavlíčková V.
Postoje pedagogických pracovníků k vybraným aspektům společného vzdělávání.
2018.
Polínek MD., Růžička M., Valenta M.
Hra v terapii.
In Valenta M. (Eds.)
2017.
Chrastina J., Finková D., Hrubešová I., Hřivnová M., Hubištová M., Jeřábková K., Kasáčková J., Kozáková Z., Krahulcová K., Kubisová S., Prachařová P., Růžička M., Smečková G., Švecová V.
Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti - výzkumy, teorie a jejich využití v práci s klientem.
In Kachlík P., Kurucová R., Smékalová L. (Eds.)
2016.
Polínek MD., Polínková Z.
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům).
In Růžička M., Müller O. (Eds.)
2016.
Kroupová K., Hanáková A., Regec V., Pastieriková L., Krahulcová K., Urbanovská E., Růžička M., Martinková E., Baše L., Vožechová J.
Slovník speciálněpedagogické terminologie.
2016.
Krahulcová K., Friedlová M., Géringová J., Olejníčková J., Gerlichová M., Čížková K., Sedláková B., Gueye T., Lhotová M., Kantor J., Polínek M., Polínková Z., Komzáková M., Růžička M., Šilarová J., Drlíčková S., Víšková A.
Expresivní terapie pro pracovníky pomáhajících profesí.
2015.
Růžička M., Klimešová I., Wittmannová J., Prachařová P., Olejničková J., Hošková M., Jakubcová R., Krutilová D., Štěpánková H., Šebela S., Wittmann E., Šeda P.
Teorie a praxe strukturovaných doléčovacích programů v adiktologii.
In Růžička M. (Eds.)
2014.
Müller O., Růžička M., Křížkovská P., Potměšilová P., Valenta M., Polínek M., Svoboda P., Kantor J., Mlčáková R., Dvořák R., Mastnak W., Dosedlová J., Vítková M., Majerová R., Pfeiffer J., Gerlichová M., Rodová Z., Táborská S., Pakostová H., Palečková B., Pospíšilová L., Klech P.
Terapie ve speciální pedagogice.
2014.
Růžička M., Valenta M.
Dramika pro speciální pedagogy.
2013.
Růžička M., Horáková D., Kantor J., Hutyrová M., Kučera P., Polínek M., Wittmannová J., Wittmann E.
Krizová intervence pro speciální pedagogy.
2013.
Ludíková L., Fink M., Horváthová I., Hutyrová M., Kantor J., Majerová H., Regec V., Růžička M., Tomalová P., Gebauerová M., Klusová K., Laštovičková V., Opavová K.
Kvalita života osob se speciálními potřebami.
2013.
Boďová V., Hutyrová M., Růžička M.
Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1.
2013.
Hutyrová M., Růžička M., Spěváček J.
Prevence rizikového a problémového chování.
2013.
Jeřábková K., Vitásková K., Růžičková V., Kučera P., Kantor J., Mlčáková R., Müller O., Růžička M.
Školská integrace žáků se speciáloními vzdělávacími potřebami.
2013.
Hutyrová M., Růžička M., Spěváček J.
Úvod do speciální pedagogiky osob s psychosociálním ohrožením a narušením.
2013.
Růžička M., Procházka R., Wittmannová J., Brenza J., Havránková K., Jakubcová R., Prachařová P., Řeřichová L., Šteflová Z.
"Dokážu to?" Pervitin - koncepce školení pro terapeuty.
2012.
Růžička M., Procházka R.
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu a terapeuticko-intervenční program pro uživatele pervitinu.
2012.
RŮŽIČKA M., Kollnerová M.
Mediace a rodinná mediace.
2011.
KAPITOLA V KNIZE
Růžička M., Kantor J.
The education of selected groups of persons with special needs in the context of EU.
Enterpreneurship via Creativity for European Citizenship in Education.
2015.
Kantor J., Růžička M.
Understanding, respect and appreciation of diversity in the context of inclusive education.
Enterpreneurship via Creativity for European Citizenship in Education.
2015.
Klimešová I.
Role výživy v léčbě osob s alkoholovou a drogovou závislostí.
In Růžička M., Prachařová P. (Eds.)
Teorie a praxe strukturovaných doléčovacích programů v adiktologii.
2014.
Růžička M.
Příloha 3: využití mediace u dlouhodobě abstinujících klientů se závislostí.
Mediace a možnosti využití.
2013.
Růžička M.
Rodina a závislost.
Pro rodiče nejen o výchově.
2013.
Wittmann E., RŮŽIČKA M., Procházka R., Řeřichová L., Havránková K., Gray A.
Informační listy pro klienty.
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu a terapeuticko intervenční program pro uživatele pervitinu.
2012.
Wittmann E., RŮŽIČKA M., Procházka R., Jakubcová R., Prachařová P., Řeřichová L., Havránková K., Gray A.
Moduly terapeuticko-intervenčního programu pro uživatele pervitinu.
In Růžička M. (Eds.)
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu a terapeuticko intervenční program pro uživatele pervitinu.
2012.
Procházka R., RŮŽIČKA M.
Než začneme s metodikou.
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu a terapeuticko intervenční program pro uživatele pervitinu.
2012.
Růžička M., Wittmannová J., Šteflová Z.
Současný stav ambulantní léčby osob závislých na pervitinu.
„Dokážu to?” Pervitin - koncepce školení pro terapeuty.
2012.
Růžička M.
Možnosti práce s dramatem v terapeutických skupinách v procesu doléčování osob se závislostí.
Rukověť dramaterapie II.
2009.
Růžička M.
Výchova a vzdělávaní osob se specifickými potřebami v Nizozemí.
Reflexe speciální pedagogiky v kontextu opatření zemí Evropské unie.
2006.
Růžička M.
Problematika kombinovaných vad z pohledu etopedie.
Kombinované vady.
2005.
ABSTRAKT
Růžička M., Wittmannová J.
Metoda 5 ways to well-being jako nástroj inkluze u osob se závislostí.
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi.
2017.
Stelzer .., Růžička M., Klimešová I.
How to improve the wellbeing of people with addiction.
European Journal of Adapted Physical Activity.
2016.
Stelzer J., Růžička M., Klimešová I.
The Improvement of Well-Being.
Book of abstracts TIES conference.
2016.
Růžička M., Wittmannová J.
Restart – hodnocení a prezentace výsledků projektu.
Restart. Teorie a praxe léčby závislostí.
2014.
Růžička M.
Zkušenosti s krátkým intervenčním programem pro osoby závislé na pervitinu.
Buletin abstraktů.
2012.
RŮŽIČKA M.
Využití mediace v poradenské práci s osobami se specifickými potřebami.
In Neubauer K. (Eds.)
Komunikace a handicap.
2011.
Růžička M.
Mediace v netrestních věcech.
X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference.
2009.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Stelzer J., Klimešová I., Růžička M., Ernest J.
The connection between motivation and behaviors.
2018.
Urbanovská E., Novotná B., Potměšil M., Růžička M.
Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga.
2017.
Růžička M., Wittmannová J.
Metoda 5 ways to well-being jako nástroj inkluze u osob se závislostí.
2017.
Růžička M., Stelzer J., Klimešová I.
How to improve the wellbeing of people with addiction.
2016.
Stelzer J., Růžička M., Klimešová I.
The Improvement of Well-Being.
2016.
Růžička M., Wittmannová J.
Restart – hodnocení a prezentace výsledků projektu.
2014.
Růžička M.
The special education in Czech republic.
2013.
Procházka R., RŮŽIČKA M.
KBT v léčbě závislosti na pervitinu.
2012.
Růžička M.
KBT v léčbě závislostí na pervitinu.
2012.
Růžička M.
Zkušenosti s KIP pro osoby závislé na pervitinu.
2012.
Růžička M.
Dokážu to?
2011.
RŮŽIČKA M.
Mediace v terapeutické práci s rodinou.
2011.
Růžička M.
Krátký intervenční program.
7. Česká konference kognitivně bihaviorální terapie.
2010.
Procházka R., Růžička M.
Prvky dramatu v nácvikových technikách kognitivně-behaviorální terapie.
XI. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VI. Mezinárodní dramaterapeutická konference.
2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Hřivnová M., Rašková M., Plevová I., Opletalová A., Růžička M., Slaná Reissmannová J., Nejedlá M.
Vánoce a zdraví 2018.
2018.
Hřivnová M., Rašková M., Chrásková M., Hrubá K., Nejedlá M., Procházková L., Růžička M.
Vánoce a zdraví 2017.
2017.
Hřivnová M., Rašková M., Hrubá K., Němcová L., Růžička M., Nejedlá M., Slaná-Reissmannová J., Sofková T.
Vánoce a zdraví 2016.
2016.
Růžička M., Valenta M., Regec V., Chrastina J., Krahulcová K., Gray A., Sampey T.
Adiktologická středa II.
2015.
Hutyrová M., Růžička M.
Adiktologická středa.
2013.
Růžička M.
Training on labour advisory team foreign partner.
2013.
Růžička M.
"Dokážu to?" - teorie a praxe léčby závislostí.
2012.
Růžička M., Polínek M., Valenta M.
Souběhy a přesahy Dramaterapie-KBT-Gestalt.
2012.
Růžička M.
Dramaterapie v následné péči.
2010.
Valenta M., Růžička M.
Kognitivně behaviorální terapie a Dramaterapie - souběhy a přesahy.
2010.
Růžička M., Wittmann E.
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu.
2010.
Krahulcová K., Polínek M., Vožechová J., Růžička M.
Využití dramaterapie při práci s dětmi se speciálními potřebami.
2010.
Růžička M.
crack, kokain, peritin: krátký intervenční program.
2009.
Růžička M.
Krátký intervenční program pro uživatele pervitinu.
2009.
AUDIOVIZUÁLNÍ MATERIÁL
Polínek M., Růžička M.
Úvod do studia dramaterapie, teatroterapie, zážitkové pedagogiky a dramiky.
2013.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Růžička M.
KBT v léčbě závislosti na pervitinu.
8. Česká konference KBT.
2012.
SOFTWARE
Růžička M., Dragon T.
APPstinuj.
2023.
RECENZE
Růžička M.
Blindfriendly.
2010.
Růžička M.
Diagnóza jako umělecké gesto.
e-Pedagogium (print).
2010.
Růžička M.
Dramaterapie v institucionální výchově.
2010.
Růžička M.
Mezinárodní školení o využití dramaterapie v interkulturním učení.
2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Růžička M.
Restart - Teorie a praxe léčby závislostí.
2014.
RŮŽIČKA M.
Možnosti a meze terapeutické práce v partnerských vztazích klientů v doléčovacím programu.
2011.
Růžička M.
VII. mezinárodní dramaterapeutická konference.
2011.
Krahulcová K., Vožechová J., Růžička M.
Dramaterapie na detoxifikačním oddělení.
2010.
Růžička M., Procházka R.
Prvky dramatu v nácvikových technikách Kognitivně-behaviorální terapie.
2010.
Růžička M.
Rodinná terapie v kontextu léčby závislostí.
2010.
Růžička M.
Staň se dospělým.
2010.
Růžička M.
Dramatoterapeutická intervence u drogových závislostí.
2009.
Růžička M.
Mediace v netrestních věcech.
2009.
Růžička M.
Psychiatrie pro praxi - IV. konference praktických psychiatrů.
2009.
Růžička M.
Možnosti využití dramaterapie při práci se závislostí.
2008.
Růžička M.
Prevence vzniku závislostí formou depistáže na rizikových místech.
2008.
Růžička M.
Dramaterapia en el proceso de la integración.
2006.
HABILITAČNÍ PRÁCE
OPONENTSKÝ POSUDEK
Růžička M.
Emotional state and visual funcioning of people with rettinis pigmentosa.
Oponentský posudek diplomové práce.
2013.
Martinková P.
Možnosti intervence u mladistvých zneužívající nealkoholové, návykové a psychotropní látky.
In Růžička M. (Eds.)
2013.
Burešová P.
Rodina uživatele drog – možnosti podpory a poradenství.
In Růžička M. (Eds.)
2013.
Houšková T.
Srovnávací analýza systému ambulantní léčby osob s drogovou závislostí v České republice a Kanadě (se zaměřením na provincii Alberta).
In Růžička M. (Eds.)
2013.
Svobodová D.
Význam trestu domácího vězení pro sociální rehabilitaci odsouzeného.
In Růžička M. (Eds.)
2013.
Máchalová V.
Zkušenosti s krátkým intervenčním programem pro závislé na pervitinu.
In Růžička M. (Eds.)
2013.
Všetičková R.
Alkohol a děti, prevence zneužívání alkoholu u žáků 2. stupně základních škol.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Zlámalová B.
Analýza fenoménu patologického hráčství v kontextu provozoven výherních hracích terminálů a následné odborné intervence v Olomouckém kraji.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Šuková M.
Fenomén patologického hráčství a představy gamblerů o možnostech terapeutické intervence.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Kobrle Z.
Fenomén závislosti na virtuálním světě u dospělých.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Semerádová M.
Možnosti a meze dramaterapeutické intervence v prostředí dlouhodobé léčby pacientů s psychiatrickým onemocněním.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Polešenský J.
Možnosti a meze odborné intervence abúzu návykových látek u žáků 2. stupně základních škol praktických.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Kubisová S.
Možnosti sociální rehabilitace po výkonu trestu v Moravskoslezském kraji.
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Vernerová G.
Pracovní uplatnění osob s duševním onemocněním (zaměření na Olomouc).
In Růžička M. (Eds.)
2012.
Šteflová Z.
Možnosti a formy ambulantní léčky osob závislých na pervitinu.
In Růžička M. (Eds.)
2011.
RŮŽIČKA M.
Možnosti a meze intervence u dětí ohrožených sociálně patologickým vývojem v podmínkách střediska výchovné péče.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
Matoušková I.
Nový Prostor jako prostředek k sociální inkluzi.
In Růžička M. (Eds.)
2011.
RŮŽIČKA M.
Prevence syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní výchovy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Psychosociální specifika žen se závislostí.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Význam prožitku v léčbě drogových závislostí.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
Martinková E.
Význam speciálně pedagogické práce v zařízeních ústavní výchovy pro děti a mládež.
In Růžička M. (Eds.)
2011.
Růžička M.
Anna Šustrová, Efektivita programů primární prevence sociálně patologických jevů.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Jana Prokopová, Specifika dětí v náhradní rodinné péči.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Petra Klásková, Přístupy pracovníků linky důvěry k dlouhodobě volajícím klientům. Srovnání hl.m. Prahy a moravskoslezského kraje.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Veronika Beranová, Možnosti práce s dítětem s ADHD v podmínkách institucí.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Kasztová Irena: Důvody umístění dětí v diagnostických ústavech.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
Růžička M.
Klimecká Hana, Trnčák Jakub: Integrační aktivity sdružení Pionýr - projekt Parťáci.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
Růžička M.
Lokvencová Eva: Specifika práce v zařízeních ústavní péče.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
Růžička M.
Nejedlá Anna: Možnosti prevence a řešení šikany a násilí na 1. stupni základních školy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
Růžička M.
Skopalová Vendula: Využití terapeuticko-formativních přístupů u žáků základní a praktické školy kladno v rámci projektu škola = příležitost.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
VEDENÍ PRÁCE
RŮŽIČKA M.
Aspekty umísťování dětí do ústavní a ochranné výchovy v ČR ve srovnání se zeměmi EU.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Emotivně korektivní vztah dítěte a koně aneb kůň lékař lidské duše.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Existenciální frustrace a zvládání stresu u matek v azylových domech.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Krátký intervenční program pro závislé na pervitinu.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Krizový plán řešení šikany na odborném učilišti.
Závěrečná práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Mediace v netrestních věcech.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Mediace v netrestních věcech.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Možnosti a formy ambulantní léčby osob závislých na pervitinu.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Nový prostor jako prostředek k sociální inkluzi.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Specifika práce v ústavních zařízeních (dětské domovy).
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků.
Závěrečná práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Ústavní výchova a odchod z ní. Historie x současnost.
Závěrečná práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Užití terapeutických metod v podmínkách školy při zdravotnickém zařízení.
Závěrečná práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Význam snu v expresivních terapiích.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
RŮŽIČKA M.
Význam speciálně pedagogické práce v zařízeních ústavní výchovy pro děti a mládež.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Růžička M.
Kam kráčíš primární prevence?
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Krizová intervence při práci s oběťmi domácího násilí.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Motivace absolventů doléčovacích programů k abstinenci.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Možnosti sociální rehabilitace po výkonu trestu v Olomouckém kraji.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Negativní vlivy rodiny a jejich důsledky na výchovu a chování dítěte.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Problémy dnešní mládeže ve výchovných ústavech i na základních školách ? návykové látky.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Vliv nízkoprahového zařízení na kvalitu života dětí a mladistvých.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Využití expresivních přístupů v nízkoprahovém zařízení pro uživatele drog.
Diplomová práce.
2010.
Růžička M.
Význam institutu vykázání pro motivaci oběti domácího násilí ke změně životního stylu.
Bakalářská práce.
2010.
Růžička M.
Analýza poruch chování u dětí umístěných v dětském domově.
Bakalářská práce.
2009.
Růžička M.
Význam výtvarných aktivit dětí v dětském domově.
Bakalářská práce.
2009.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Růžička M.
Irena Tomášková , Využití artefiletiky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Závěrečná práce.
2010.
Růžička M.
Jitka Pflugerová, Práce se šikanou na středních školách.
Závěrečná práce.
2010.
Růžička M.
Petra Kroutilová, Tělesná příprava jako prevence sociálně nežádoucích jevů v armádě ČR.
Závěrečná práce.
2010.
Růžička M.
Význam doléčovacího programu pro socializaci osob ohrožených drogovou závislostí.
Bakalářská práce.
2009.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Ph.D. studium na UP
Jméno | Fakulta | Studijní program | Rok ukončení |
---|---|---|---|
ZAHRADNÍKOVÁ | Speciální pedagogika | 2023 | |
LI | Special Education | 2018 |
Seznam obsahuje absolventy úspěšně ukončeného doktorského studia.