Premeny slovenskej poézie po roku 2000

29. duben 2022, 13:15–14:30

Přednáška Jaroslava Šranka (PdF Univerzity Komenského Bratislava)

Literárněvědná společnost AV ČR, pobočka Olomouc, a katedra bohemistiky vás zvou na přednášku, kterou prosloví Jaroslav Šrank (PdF Univerzity Komenského Bratislava). Bude přenášena i online.

Anotace přednášky:
Prednáška sa zameria na tri problémové okruhy, ktoré sa javia ako špecifické pre premeny slovenskej poézie po roku 2000. Prvým bude špecifický spôsob vývinového pohybu poézie, ktorým je ohliadanie sa späť nielen do kultúrnej tradície (citovanie), ale aj do vlastnej autorskej minulosti (autocitovanie), posun založený na spätnej väzbe, rekurzia. Druhým bude situovanie poézie v intervale medzi lyrikou ako exkluzívnym slovesným umením a básnickou komunikáciou, ktorá sa zaobíde bez slova. S tým súvisí otázka intermediality či transmediality poézie. Do tretice pôjde o ambície básnikov a poetiek zasahovať svojou tvorbou do verejného diania, ktoré vyúsťujú nanajvýš do komunitárnych odoziev. V tomto prípade je legitímna otázka, nakoľko ide o simulovanie alebo o obnovovanie väzieb medzi poéziou a spoločenskou realitou.

Pořádá

Katedra bohemistiky FF UP

Místo

prezenčně i online, Filozofická fakulta UP, Křížkovského 10, učebna 2.12
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)