Petr Hruška: Psát poezii - tedy minout se přesně

16. duben 2024, 19:00–20:00

Masterclass časopisu Host

Píšu nejspíš proto, že chci překvapit sám sebe, a tak zjistit, zda nejsem mrtev, říká básník a spisovatel Petr Hruška. Dobrá báseň o mrkvi na dopoledním stole dokáže rozrušit člověka natolik, že se ho pak na chvíli týká celý svět, dodává. Svou mastreclass věnuje tomu, jak píše, a co to znamená, pokud to něco znamená.

Host Masterclasses je koncipovaný jako série přednášek, ve kterých výrazné osobnosti kulturního života hovoří o své profesi i životě.
Akce vzniká za finanční podpory Státního fondu kultury a za podpory Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vstup na tuto masterclass je zcela ZDARMA!

Petr Hruška
(nar. 1964 v Ostravě) je básník a literární historik. Vydal básnické
sbírky Obývací nepokoje (1995), Měsíce (1998), Vždycky se ty dveře zavíraly (2002), Auta vjíždějí do lodí (2007), Darmata (2012), Nikde není řečeno (2019), Spatřil jsem svou tvář (2022). Jeho básně vycházejí v cizojazyčných knižních vydáních v Itálii, Německu, Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Maďarsku aj. Obdržel Drážďanskou cenou lyriky, Cenu Jana Skácela, Státní cenu za literaturu i Magnesii literu za poezii. Napsal knižní monografie o básnících Karlu Šiktancovi Někde tady (2010) a Ivanu Wernischovi Daleko do ničeho (2019).

Pořádá

Host a FF UP

Místo

Divadelní sál, Umělecké centrum UP, Univerzitní 3
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)