Česká mediální krajina aneb Kdo ovládá média a proč?

10. October 2025, 13:00–15:00

Seminář z cyklu MeDiGram: kurzů mediální a digitální gramotnosti pro pedagogické pracovníky

Víte, kdo vlastní české televize, rádia nebo noviny? A jak vlastnictví médií může ovlivňovat to, co se z nich dozvídáme?

Po roce 1989 se u nás začal formovat tzv. duální systém médií – vedle veřejnoprávních médií (jako je Česká televize nebo Český rozhlas) vznikla i celá řada médií komerčních. Co to znamená pro nás jako diváky, posluchače a čtenáře? Je koncesionářský poplatek nejlepší způsob podpory veřejnoprávních médií? Potřebujeme vůbec veřejnoprávní média? 

Na semináři:

  • -se dozvíme něco o historii médií, protože pohled do minulosti otevírá oči,
  • seznámíme se s rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii – jak fungují, kdo je platí a jaké mají cíle,
  • podíváme se na současné trendy – například kdo dnes média vlastní, proč se některé zprávy podobají reklamě, nebo jak se mění zpravodajství pod vlivem zábavy a technologií (například AI),
  • budeme diskutovat o tom, jak média ovlivňují naše názory, politiku i kulturu.

Seminář nebude jen o poslouchání – naopak! Budeme společně diskutovat, sdílet zkušenosti a přemýšlet nad tím, jak si v dnešním mediálním světě udržet nadhled.

Další informace o kurzech MeDiGram

Organizer

Institut celoživotního vzdělávání FF UP

Location

Filozofická fakulta UP
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)