Roman Göttlicher: Hi(y)sto(e)rie na středních školách

24. duben 2024, 17:00–19:00

Cyklus judaistických přednášek pro veřejnost

Mgr. Roman Göttlicher vystudoval českou filologii a historii na FF UP, v rámci doktorského studia se soustředil na dějiny starověkého Předního východu. Působí jako středoškolský pedagog. Učitelskou dráhu na určitou dobu opustil a věnoval se soukromému podnikání. V rámci svého dalšího vzdělávání absolvoval řadu specializovaných výcviků (mj. psychoterapeutický výcvik SUR, DNS prof. Koláře), které zužitkoval při návratu do učitelské praxe. V roce 2023 obdržel cenu Global Teacher Prize Czech Republic pro nejinspirativnějšího učitele.

Jak se dnešní středoškoláci vztahují k historii a jak je pro ni zaujmout? Jaké zastoupení v osnovách má téma národnostních, náboženských a jiných menšin, jak se diskutuje o antagonismech, nesnášenlivostech, xeno – a jiných fobiích? Je šoa pro studenty již pouze vzdálenou historickou událostí, nebo vnímají antisemitismus jako stále aktuální hrozbu? Jak učit o současné historicko-politické situaci ve světě? Na tyto a další otázky se soustředí diskusní přednáška, která se zároveň dotkne mimořádné spletitosti cest středoškolské učitelské profese.

Další informace

Facebooková událost

Místo

tř. Svobody 26, 2. patro, uč. č. 3.51
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)