Is “Premodern” in Korean Studies Now Anything Before 1988?

2. červen 2025, 9:45 – 6. červen 2025, 15:00

Workshop ze série Digital Humanities for Korean Studies

New Web-based Language Learning Resources for the Ambitious Student Prof. Ross King, University of British Columbia

In this series of sessions, Professor King will showcase the resources he has developed for ‘ambitious’ students of Korean language and literature working at the upper levels of undergraduate specializations in Korean Studies and/or at the graduate level. The idea is that students must be not only ‘advanced’ but ‘ambitious’ if they wish to study materials printed in Korea before 1988, for the obvious reason that one needs hancha to read newspapers printed before then in South Korea, and this in turn serves as a segue to the problem of teaching resources for premodern materials: Middle Korean and hanmun. Professor King will then return to the conundrum of teaching materials for advanced learners wanting to read modern fiction (including works from the colonial period), which segues to James Scarth Gale’s work at the Christian Literature Society and his resistance to the modern Korean literary idiom just being thrashed out then.

 

Pořádá

Katedra asijských studií FF UP

Místo

tř. Svobody 26, 2. patro, uč. 2.56
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)