Seminář z cyklu MeDiGram: kurzů mediální a digitální gramotnosti pro pedagogické pracovníky
Víte, kdo vlastní české televize, rádia nebo noviny? A jak vlastnictví médií může ovlivňovat to, co se z nich dozvídáme?
Po roce 1989 se u nás začal formovat tzv. duální systém médií – vedle veřejnoprávních médií (jako je Česká televize nebo Český rozhlas) vznikla i celá řada médií komerčních. Co to znamená pro nás jako diváky, posluchače a čtenáře? Je koncesionářský poplatek nejlepší způsob podpory veřejnoprávních médií? Potřebujeme vůbec veřejnoprávní média?
Na semináři:
- -se dozvíme něco o historii médií, protože pohled do minulosti otevírá oči,
- seznámíme se s rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii – jak fungují, kdo je platí a jaké mají cíle,
- podíváme se na současné trendy – například kdo dnes média vlastní, proč se některé zprávy podobají reklamě, nebo jak se mění zpravodajství pod vlivem zábavy a technologií (například AI),
- budeme diskutovat o tom, jak média ovlivňují naše názory, politiku i kulturu.
Seminář nebude jen o poslouchání – naopak! Budeme společně diskutovat, sdílet zkušenosti a přemýšlet nad tím, jak si v dnešním mediálním světě udržet nadhled.