Rozvoj kompetencí
Vzdělávací aktivity
Programy celoživotního vzdělávání

Centrum excelence ve vzdělávání spolupracuje s referátem Celoživotního vzdělávání na každosemestrální nabídce vzdělávacích programů pro zaměstnance UP, které mají za cíl podpořit profesní i osobnostní rozvoj zaměstnanců, rozvíjet pedagogické kompetence, IT a další specifické dovednosti. V nabídce mohou zaměstnanci UP vybírat mezi prezenčními a online kurzy.
Aktuální nabídku vzdělávacích programů pro zaměstnance naleznete na Portálu CŽV.
COOC kurzy

Pro nově přicházející akademické pracovníky vytvořilo Centrum excelence ve vzdělávání balíček kurzů v asynchronní online podobě v prostředí LMS Moodle. COOC kurz, Corporate Open Online Course, má podobu předem natočeného videa, a umožňuje tak účastníkům vzdělávat se i mimo univerzitní prostředí. Přestože jsou COOC kurzy určeny zejména nově příchozím akademickým pracovníkům, jsou otevřeny i všem stávajícím zaměstnancům.
Těšit se můžete na kurzy týkající se kurikulárního designu, přípravy vyučovací hodiny, lektorských kompetencí, wellbeingu a komunikace.
Aktuální nabídku námi realizovaných kurzů můžete zhlédnout na zde.
Kompetenční rámec

Kompetenční rámec na Univerzitě Palackého je nástrojem pro rozvoj výukových kompetencí vysokoškolských vyučujících. Zaměřuje se na znalosti, dovednosti a postoje, které podporují kvalitní, efektivní a smysluplnou výuku. Slouží jako opora pro profesní růst, plánování vzdělávání i systematické zvyšování kvality výuky na úrovni jednotlivců i celých pracovišť.
Tento rámec vychází z celonárodního dokumentu Návrh kompetenčního rámce — Pedagogické kompetence vysokoškolských vyučujících (2023), který byl vytvořen ve spolupráci 22 vysokých škol v rámci projektu Standardy kvality výuky na českých vysokých školách (ROZV/C7/2023). Verze připravená pro Univerzitu Palackého dokument upravuje a doplňuje tak, aby odpovídala specifikům a potřebám našeho univerzitního prostředí.
Kompetenční rámec pracuje ve třech rovinách – didaktické, dopadové a prožitkové. Podporuje rozvoj pedagogických dovedností, přispívá ke zvyšování kvality a efektivity výuky a zároveň zohledňuje wellbeing vyučujících i studentů. Nejde o hodnoticí nástroj ani o seznam povinných požadavků, ale o flexibilní a inspirativní systém, který umožňuje cíleně rozvíjet ty oblasti, které jsou pro konkrétního vyučujícího nebo pracoviště aktuálně důležité. Kompetence jsou navrženy tak, aby byly využitelné napříč obory a zároveň dostatečně konkrétní pro praktické použití.
V době, kdy je čím dál větší důraz kladen nejen na odbornou, ale i pedagogickou připravenost vyučujících, představuje kompetenční rámec důležitý krok směrem ke kultivaci vysokoškolské výuky na Univerzitě Palackého.