Původ komiksu Příběh titánů a pohled na "vnější svět"

14. únor 2024, 17:00–19:00

Přednáška přední světové odbornice na japonský komiks prof. Fudžimoto Jukari z Univerzity Meidži v Tokiu

Tématem přednášky bude dílo Isajamy Hadžimeho Útok titánů (進撃の巨人, Šingeki no kjodžin). Během přednášky – doplněné velkým množstvím obrazových materiálů – se dozvíte, jak tato manga, která si našla nadšené čtenáře (a její seriálová adaptace následně také diváky) po celém světě, vznikla a čím je specifická.

Přednáška proběhne v japonštině s tlumočením do češtiny, a to ve středu 14. února od 17:00 v místnosti 1.49 na tř. Svobody 26 v Olomouci. Po přednášce bude čas i na vaše dotazy a diskuzi.

Prof. Fudžimoto pracovala jako redaktorka v nakladatelství Čikuma, od roku 2008 pak přednáší teorii komiksové kultury a genderová studia na Univerzitě Meidži v Tokiu. Je členkou rady výzkumné instituce pro studium japonských komiksů a animovaných filmů Nihon manga gakkai. Působila také v komisích pro udílení důležitých cen, jako jsou např. Tezuka Osamu Cultural Award, Kodansha Manga Award a ceny udílené v kategorii komiks během Japan Media Arts Festival.

Akci pořádá Japonské centrum UP ve spolupráci s The Japan Foundation (国際交流基金), Velvyslanectvím Japonska v České republice a Katedrou asijských studií FF UP.

Facebooková událost

Místo

tř. Svobody 26, místnost 1.49
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)