Další agendy

Krizové řízení

Krizové řízení představuje systematický přístup k předcházení, zvládání a odstranění dopadů mimořádných událostí, který je klíčový pro ochranu zaměstnanců, majetku i plynulého fungování organizace. Jeho hlavním cílem je rychlá a efektivní reakce na možná rizika, přičemž zároveň přináší stabilitu a snižuje škody.

Agenda krizového řízení na UP se zaměřuje na zajištění připravenosti UP na nejrůznější mimořádné situace a na účinnou spolupráci s Krizovým štábem UP.

Krizový štáb UP

Krizový štáb UP je zřízen za účelem efektivní koordinace a reakce na mimořádné nebo krizové situace. Slouží jako poradní orgán rektora a jeho hlavním úkolem je strategické řízení a řešení těchto událostí.

Krizový štáb UP analyzuje a řeší krizové situace, navrhuje opatření rektorovi, zřizuje pracovní skupiny a komunikuje s krizovými orgány státu. Kontroluje plnění rozhodnutí, vyhodnocuje přijatá opatření a připravuje univerzitu na budoucí krizové události.

Štáb je aktivován pokynem rektora předsedovi krizového štábu, a to při dlouhodobých krizích trvajících dny či týdny, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí. Kratší krizové situace obvykle řeší odpovědné osoby podle svých kompetencí​. Krizovému štábu UP předsedá kancléř UP jako jeho předseda, není-li rektorem UP určeno jinak.


Krizová komunikace

Interní komunikace

O nastalé či očekávané krizové situaci informují zaměstnanci svého nadřízeného. Studenti informují jakéhokoliv zaměstnance.

O nastalé krizové situaci, pokud má parametry mimořádné situace, budou zaměstnanci a studenti informováni standardními kanály vč. využití krizového upozornění UPlikace.

Pokyny pro komunikaci s médii a veřejností

Média odkazujte na tiskového mluvčího (Bc. Egon Havrlant), který jejich dotazy zodpoví.

Pokyny pro komunikaci s IZS

Při komunikaci s IZS dodržujte následující postup:

  1. Představte se celým jménem.
  2. Sdělte svoje organizační zařazení.
  3. Sdělte, odkud voláte. 
  4. Popište, co se stalo.
  5. Popište, jaká je situace teď.
  6. Sdělte, zda jsou na místě zranění.
  7. Řekněte, co potřebujete.
  8. Nezavěšujte jako první.
  9. V následujících minutách z telefonu netelefonujte, aby se Vám bylo možné dovolat.

Dokumenty (krizová komunikace)

Informační bezpečnost

Cílem informační bezpečnosti je zajistit, aby citlivé informace a důležité dokumenty byly dostupné pouze oprávněným osobám, ab informace zůstaly přesné a úplné a aby k nim měli přístup oprávnění uživatelé v momentě, kdy je potřebují. Tato agenda tak zahrnuje nastavení pravidel pro nakládání s dokumenty nebo vyhodnocování bezpečnostních opatření.

Dokumenty

Školení

Základní informace o Systému řízení bezpečnosti informací na UP jsou součástí školení kybernetické bezpečnosti pro zaměstnance UP, které je dostupné online na platformě Moodle.

Střet zájmů

Agenda střetu zájmů se zabývá zajištěním transparentnosti a předcházením situacím, kdy by osobní či ekonomické zájmy zaměstnanců mohly narušit nestranné rozhodování. Vedoucí bezpečnostního oddělení v této souvislosti vykonává činnosti dle zákona č. 159/2006 Sb. a plní roli podpůrného orgánu pro veřejné funkcionáře univerzity.

Dokumenty

Ochrana osobních údajů

Univerzita Palackého v Olomouci je povinna řádně nakládat s osobními údaji, které spravuje; osobními údaji jsou jakékoli informace o identifikovatelných živých fyzických osobách (lidech). Takovými osobními údaji, které univerzita zpracovává, jsou tak například údaje o rozvrhu studentů či jejich výsledcích studia, údaje vztahující se k pracovním záležitostem zaměstnanců univerzity, údaje týkající se účastníků výzkumu, ale také např. údaje návštěvníků některých akcí (údaje osob registrovaných např. v rámci akreditace na festival AFO apod).

Podrobné inforrmace

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)