TA ČR - Aktualizace MET-12: Nová pravidla pro výsledky výzkumu a vývoje

Středa 26. listopad 2025, 9:17

Předsednictvo Technologické agentury ČR (TA ČR) schválilo ve čtvrtek 13. listopadu 2025 aktualizaci dokumentu MET-12 Specifikace požadavků poskytovatele na výsledky VaV (verze 3). Metodika je účinná od 24. 11. 2025.

Tato aktualizace reaguje na přechod z Metodiky 2017+ na novou Metodiku 25+, kterou vláda ČR schválila v červnu 2025.

Klíčové změny v MET-12:

  • Nové druhy výsledků: Dokument je doplněn o nové druhy výsledků (Hpub a T).
  • Rozšířené karty výsledků: 
    • Došlo k rozsáhlým úpravám karet výsledků, zejména u druhů Hleg, Hneleg, Hkonc, S a O – kandidát na výsledek (Hleg, Hneleg, Hkonc).
  • Důraz na využití výsledků: V kartách všech druhů výsledků byly přidány body 6) Možné způsoby využití výsledku a 7) Možné způsoby prokázání, že je výsledek využíván.
  • Možnost dosahovat za určitých podmínek výsledků i po skončení projektu.
  • Nové výsledky druhu O: 
    • Výsledky druhu O – kandidát na výsledek je nově možné uplatnit i v rámci veřejných soutěží.
    • Byly definovány a doplněny nové výsledky druhu O definované TA ČR, a to:
      • Patentová přihláška
      • Studie proveditelnosti
      • Založení společnosti
      • Zajištění udržitelnosti a rozvoje podniku

 

Veškeré dokumenty jsou k dispozici v článku na webu.

Zdroj: tacr.gov.cz

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)