Vítězný projekt Podnikavé hlavy chce z nemocnic a ordinací učinit místa porozumění

Wednesday 25 May 2022, 13:37

Olomouc (25. května 2022) – Soutěž Podnikavá hlava, která pomáhá začínajícím i zkušeným podnikatelům uskutečnit jejich nápady, zná své vítěze. Už potřinácté ji pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci (VTP UP). Letošní Podnikavou hlavou se stal projekt Tolg – vzdělávací portál pro zdravotníky zaměřený na komunikaci s pacienty a interní komunikaci v týmu. Druhé místo získal Dron port, přistávací platforma umožňující Bezpečný start a přistání dronu bez ohledu na terén. Do třetice porotu zaujalo České Tremoso se snahou uvést na český trh novou potravinu – zavařenou lupinu.

Tradičně jsou udělovány ceny i další úspěšným projektům: cenu Inovačního centra Olomouckého kraje (ICOK) pro nápad s největší inovací získal projekt Hot cold. Ten se svou sprchovou baterii automaticky střídající studenou a horkou vodu usnadňuje otužování. Cenu UP pak získala dynamická zátěžová vesta pro zlepšení výkonu sportovců a zdraví u pacientů – Fluid Suit. Odměnou vítězům jsou nejen nové kontakty, networking, sdílení zkušeností či konzultace s mentory, ale také 50 tisíc korun do startu podnikání nebo 50% sleva na roční pronájem kanceláře.

Třináctý ročník se navzdory obávanému číslu mohl po pauze vynucené pandemií vrátit do prostor Vědeckotechnického parku a jeho „předzahrady“. Umožnil tak znovu fyzické setkání soutěžících tváří v tvář s porotci, hosty a dalšími účastníky. Soutěžící měli možnost své nápady kvůli ochraně potenciálního obchodního tajemství prezentovat před porotou za zavřenými dveřmi.

„Jako každý rok jsem moc rád, že jsem zasedl v porotě. A věřím, že dotazy a připomínky členů poroty byly přínosné a posunou jednotlivé projekty dál. Především ale chci říct těm, kteří nevyhráli, že odvaha přihlásit se a čas, který soutěžící svým projektům věnovali, jsou to největší vítězství,“ řekl Petr Kubečka, ředitel Vědeckotechnického parku UP a současně jeden ze členů poroty.

Vyhlášení vítězů a rozdělení cen proběhlo v odpoledních hodinách po krátkém deštíku, který připomněl, že vítězům „prší štěstí“. Vyhlášení proběhlo za přítomnosti rektora UP Martina Procházky, hlavního vítěze – projekt Tolg – oznámil náměstek hejtmana Olomouckého kraje Jan Šafařík. Přítomní partneři a porotci soutěže poděkovali všem soutěžícím za odvahu předstoupit se svým podnikatelským nápadem a zároveň jim nabídli svou podporu a pomoc ve formě konzultací.

Podnikavá hlava letos proběhla pod záštitou Olomouckého kraje, města Olomouc a za finanční podpory generálního partnera firmy Reticulum, podpory hlavního partnera Inovačního centra Olomouckého kraje i dalších partnerů, jako například CzechInvest, Busyman a Mubea.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. Soutěže se už zúčastnilo přes 360 soutěžících, objevila se spousta zajímavých nápadů. Do letošního třináctého ročníku se registrovalo 25 soutěžících, z toho 19 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále bylo vybráno 9 nejlépe zpracovaných podnikatelských záměrů.  

Podrobné informace o soutěži naleznete na webu www.podnikavahlava.cz

 

Kontaktní osoba:
Hana Doláková | event manager
Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci
E: podnikavahlava@upol.cz | T: 585 631 420 | M: 774 713 716

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)