Vítězný projekt Podnikavé hlavy chce z nemocnic a ordinací učinit místa porozumění

Středa 25. květen 2022, 13:37

Olomouc (25. května 2022) – Soutěž Podnikavá hlava, která pomáhá začínajícím i zkušeným podnikatelům uskutečnit jejich nápady, zná své vítěze. Už potřinácté ji pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci (VTP UP). Letošní Podnikavou hlavou se stal projekt Tolg – vzdělávací portál pro zdravotníky zaměřený na komunikaci s pacienty a interní komunikaci v týmu. Druhé místo získal Dron port, přistávací platforma umožňující Bezpečný start a přistání dronu bez ohledu na terén. Do třetice porotu zaujalo České Tremoso se snahou uvést na český trh novou potravinu – zavařenou lupinu.

Tradičně jsou udělovány ceny i další úspěšným projektům: cenu Inovačního centra Olomouckého kraje (ICOK) pro nápad s největší inovací získal projekt Hot cold. Ten se svou sprchovou baterii automaticky střídající studenou a horkou vodu usnadňuje otužování. Cenu UP pak získala dynamická zátěžová vesta pro zlepšení výkonu sportovců a zdraví u pacientů – Fluid Suit. Odměnou vítězům jsou nejen nové kontakty, networking, sdílení zkušeností či konzultace s mentory, ale také 50 tisíc korun do startu podnikání nebo 50% sleva na roční pronájem kanceláře.

Třináctý ročník se navzdory obávanému číslu mohl po pauze vynucené pandemií vrátit do prostor Vědeckotechnického parku a jeho „předzahrady“. Umožnil tak znovu fyzické setkání soutěžících tváří v tvář s porotci, hosty a dalšími účastníky. Soutěžící měli možnost své nápady kvůli ochraně potenciálního obchodního tajemství prezentovat před porotou za zavřenými dveřmi.

„Jako každý rok jsem moc rád, že jsem zasedl v porotě. A věřím, že dotazy a připomínky členů poroty byly přínosné a posunou jednotlivé projekty dál. Především ale chci říct těm, kteří nevyhráli, že odvaha přihlásit se a čas, který soutěžící svým projektům věnovali, jsou to největší vítězství,“ řekl Petr Kubečka, ředitel Vědeckotechnického parku UP a současně jeden ze členů poroty.

Vyhlášení vítězů a rozdělení cen proběhlo v odpoledních hodinách po krátkém deštíku, který připomněl, že vítězům „prší štěstí“. Vyhlášení proběhlo za přítomnosti rektora UP Martina Procházky, hlavního vítěze – projekt Tolg – oznámil náměstek hejtmana Olomouckého kraje Jan Šafařík. Přítomní partneři a porotci soutěže poděkovali všem soutěžícím za odvahu předstoupit se svým podnikatelským nápadem a zároveň jim nabídli svou podporu a pomoc ve formě konzultací.

Podnikavá hlava letos proběhla pod záštitou Olomouckého kraje, města Olomouc a za finanční podpory generálního partnera firmy Reticulum, podpory hlavního partnera Inovačního centra Olomouckého kraje i dalších partnerů, jako například CzechInvest, Busyman a Mubea.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. Soutěže se už zúčastnilo přes 360 soutěžících, objevila se spousta zajímavých nápadů. Do letošního třináctého ročníku se registrovalo 25 soutěžících, z toho 19 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále bylo vybráno 9 nejlépe zpracovaných podnikatelských záměrů.  

Podrobné informace o soutěži naleznete na webu www.podnikavahlava.cz

 

Kontaktní osoba:
Hana Doláková | event manager
Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci
E: podnikavahlava@upol.cz | T: 585 631 420 | M: 774 713 716

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)