Olomoucké science centrum rozšiřuje program i expozice. Motivem celého roku bude Láska k poznání

Tuesday 6 February 2024, 9:06

Olomouc (6. února 2024) – S láskou k poznání. Tento slogan bude provázet Pevnost poznání, interaktivní muzeum vědy Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (PřF UP), během celého roku 2024. Jedná se o ústřední motiv nového pevnostního videoklipu s hudbou Jana P. Muchowa a také podtitul akce Láska je věda, která se koná od 17. do 18. února ve všech expozicích science centra. Jeho tým zve na řadu programových novinek a chce pokračovat v úspěšném trendu stoupající návštěvnosti.

Pevnost poznání rozšířila své aktivity do nedaleké budovy Vědeckotechnického parku UP Envelopa Hub, kde vznikla moderní laboratoř UP_LAB. Tam se budou konat workshopy a kreativní dílny zaměřené na moderní technologie jako například 3D tisk, virtuální realitu nebo robotiku. „Zájem o naše doprovodné aktivity ze strany veřejnosti narostl, a proto jsme se rozhodli vytvořit další prostor pro vzdělávání. Stejně tak budeme v průběhu roku organizovat oblíbené popularizační akce zaměřené na různé vědecké oblasti,“ popsal plány Roman Chvátal, programový ředitel Pevnosti poznání. 

Zamilujte se do vědy! 

První akcí bude Láska je věda o víkendu 17. a 18. února. Malí i velcí zjistí, co se děje v mozku zamilovaných, podle čeho si zvířata vybírají svého partnera nebo jak funguje přístroj na detekci lásky. Chybět nebude ani program ve vědeckých dílnách, na který si zájemci mohou koupit kombinovanou vstupenku. Za zvýhodněnou cenu 140 korun dostanou program v laboratoři, vědecké dílně i planetáriu. 

V expozici Do historie! vznikne kavárna

A protože láska prochází žaludkem, v expozici zaměřené na historii vznikne nová kavárna. Občerství se v ní každý, koho v otevírací době science centra cesta za poznáním náležitě unaví. „Jsem rád, že se po tolika průtazích, zapříčiněných nejdříve covidem a poté několika koly výběrových řízení, podařilo dotáhnout projekt do úspěšného konce. Začneme pozvolna – výběrovou kávou a kvalitními pochutinami. Postupně chceme sortiment rozšiřovat,“ prozradil ředitel centra Matěj Dostálek. 

Nový videoklip podtrhuje emoce 

Pevnost poznání má nově také umělecký videoklip, který ukazuje, co všechno se dá zažít v interaktivních expozicích. „Chtěli jsme podtrhnout emoce, které jsou s budovou spojené. Muselo to být osobní a autentické, proto Pevnost poznání celý spot koprodukovala společně s olomouckou produkcí StoryFactory,“ doplnil ředitel. Spot je zakončen sloganem „S láskou k poznání“. Film doprovází originální hudba Jana P. Muchowa, který je známým autorem muziky k řadě českých filmů. 

Do Centra popularizace PřF UP přišlo loni 106 029 platících návštěvníků. To je oproti roku 2022 nárůst přibližně o 5 procent. Pevnost poznání sídlí v unikátně zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Prostřednictvím expozic, dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta. 

Nový videospot Pevnosti poznání je ke zhlédnutí na YouTube.

Kontaktní osoba:

Martina Vysloužilová I vedoucí komunikace
Centrum popularizace Pevnost poznání
Univerzita Palackého v Olomouci
E: martina.vyslouzilova@upol.cz | M: 603 359 126
www.pevnostpoznani.cz

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)