Vzdělávací program CŽV
Kurz má v teoretické části seznámit účastníky s počítačovou grafikou, bitmapovou i vektorovou, a prací s ní (vytvoření, získání, uložení, zpracování.) Je směřován k využití poznatků v práci akademického pracovníka. 1. Bitmapová a vektorová grafika, rozdíly, oblast využití. 2. Reprezentace obrazu a barev. Barevné modely a rozdíly mezi nimi. Úpravy barev. 3. Datové formáty pro uložení obrazu a jak se od sebe liší. Volba vhodného formátu podle účelu využití grafiky. 4. Software pro práci s grafikou - prohlížeče, editory, správce fotek, speciální software. 5. Hardwarové vybavení počítačového grafika. Zásady a úskalí při použití grafických hardwarových zařízení - skener, fotoaparát, tiskárna, projektor. 6. Zásady a doporučení při přípravě grafického obsahu pro potřeby prezentace či publikace. Teoretické informace budou lektorem průběžně demonstrovány na krátkých praktických příkladech.