Prezenční seminář
Díky participačním právům dítěte se ke zvýšenému kontaktu s dětmi dostávají poslední dobou zástupy právníků, kteří s touto možností původně nepočítali a nejsou na ni připraveni. Aby byli schopni efektivně komunikovat s nezletilým, potřebují vědět, jak vlastně probíhá vývoj dítěte – nejen kognitivní (intelektuální) a sociální, ale také emoční a mravní – a co ho ovlivňuje. Také je dobré vědět, nakolik lze vyvozovat obecně platné závěry např. o přístupu k výchově ze zkušenosti s vlastními dětmi, nebo ze vzpomínek z vlastního dětství. Netradičně pojatý přehled hlavních oblastí vývoje dítěte bude poveden maximálně prakticky, s velkým množstvím příkladů z osobního života a z právní praxe. Seminář je koncipován tak, aby diskutované poznatky byly využitelné nejen v profesní praxi, ale i v osobním životě. Seminář navazuje na řadu vzdělávacích akcí věnovaných vývojové a sociální psychologii od téže lektorky, pořádaných opakovaně PF UP v Olomouci, Českou advokátní komorou a Justiční akademií.
Po absolvování semináře účastníci budou mít jasnější představu,
a) jak probíhá vývoj dítěte v oblasti sociální, kognitivní, emoční a mravní,
b) jak ten vývoj lze podpořit a co mu naopak škodí,
c) jak spolu (ne)souvisí věk a „rozumová vyspělost“,
d) čím bývá podložen „názor“ dítěte ve věku 5, 8 či 12 let.