Textový editor od základů

31. October 2025, 12:30–15:45

Program CŽV pro zaměstnance a doktorandy UP

V praxi se často setkáváme s tím, že uživatelné tvoří dokumenty bez hlubšího porozumění typografickým pravidlům a bez znalostí postupů, jak se má korektně pracovat s formátováním textu.
Takové dokumenty jsou následně obtížně opravitelné z hlediska formátování a pokud jde o editaci a další využití obsahu, přináší tyto nesprávně vytvořené dokumenty mnoho komplikací.
V kurzu se zaměříme na pravidla typografie, správné používání tzv. "bílých" znaků, na správné zarovnání textů a jejich strukturování, používání stylů a vzhledem k rozsáhlému používání šablon pro tvorbu dokumentů v rámci UP také na využití výše uvedeného pro tvorbu a použití šablon.
V kurzu budou využity ukázkové příklady z praxe, na kterých bude předvedeno jak stávající technicky špatné řešení, tak náprava daného stavu.
Pro ukázku funkčnosti a demonstraci příkladů bude využit textový procesor Microsoft 365 Word, který je v rámci UP oficiálně užívaným softwarem pro práci s textovými dokumenty, a dále textový procesor LibreOffice Writer, který je pro své logicky uspořádané rozhraní vhodný jako didaktický nástroj pro vysvětlení principů práce s textovým procesorem.

Registrace

Location

učebna CVT (dveře č. 388), budova Zbrojnice, Biskupské náměstí 1
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)