Luca Quintavalle: Harpsichord Recital

3. November 2025, 19:00–21:00

MusicOlomouc 2025

MusicOlomouc 2025 „KEYBOARDS“ představí klávesové nástroje v nejrozmanitějších podobách – klavír, cembalo, keyboard a toy piano. V rámci 5 koncertů zazní 8 světové premiéry. Vystoupí renomovaní interpreti a ansámbly soudobé hudby ze zahraničí – Švýcarsko, Německo, Itálie, Arménie i z ČR.

Luca Quintavalle: Harpsichord Recital
Program:
Francesco Filidei (1973, Itálie): Preludio e Filastrocca (2011/2020)
Silvia Colasanti (1975, Itálie): Rumbling gears (2015/2021)
Wolfgang Rihm (1952-2024, Německo): Six Preludes (1967/2024) – SVĚTOVÁ PREMIÉRA
Kryštof Mařatka (1972, ČR) Melopa (2008)
Benjamin Attahir (1989, Francie): La capricieuse (2025) – SVĚTOVÁ PREMIÉRA
Régis Campo (1968, Francie): Perpetuum mobile (2025) – SVĚTOVÁ PREMIÉRA, 
Régis Campo (1968, Francie): Pagamania (2025) pro cembalo a elektroniku – SVĚTOVÁ PREMIÉRA
Vittorio Montalti (1984, Itálie): Short Stories pro cembalo a elektroniku (2021)
Jacopo Baboni Schilingi (1971, Itálie/Francie): Scarlet K141 pro cembalo a elektroniku (2021)

Účinkující:
Luca Quintavalle (Itálie/Německo) – cembalo
Jacopo Baboni Schilingi (Itálie/Francie) – elektronika 

Organizer

MusicOlomouc

Location

Kaple Božího Těla, Umělecké centrum UP, Univerzitní 3
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)