Lenka Uličná: Geniza v Izraeli - sonda do současné praxe genizy

23. November 2022, 17:00–18:30

Cyklus judaistických přednášek pro veřejnost

V létě 2022 se v Izraeli pokusila Lenka Uličná proniknout do současného fungování genizy, tedy nařízení odkládat předepsaným způsobem hebrejské texty obsahující jedno z Božích jmen. Zkoumala modré popelnice v prostoru izraelských měst, pátrala po genizových krabicích v knihovnách a hledala i na místních hřbitovech. Tato sonda byla doplněním projektu výzkumu geniz u nás a přinesla mimo jiné i teoretické otázky limitů srovnávání židovské kultury v Izraeli a v diaspoře.

Dr. Lenka Uličná vystudovala judaistiku etnografii a bohemistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2007 působí v CJS FF UP v Olomouci a od roku 2013 jako kurátorka rukopisů a nálezů z geniz na papíře v Židovském muzeu v Praze. Vyučuje moderní hebrejštinu, hebrejskou literaturu a hmotnou kulturu v judaismu a v Izraeli. Aktuálně řeší v ŽMP projekt Tajemství půdy, který má za cíl zpracovat a prezentovat nálezy z geniz českých a moravských synagog a je podpořen Fondy EHP a Norska.

Další informace

Událost na Facebooku

Organizer

Centrum judaistických studií Kurta a Ursuly Schubertových FF UP

Location

Knihovna CJS, tř. Svobody 26, 1. patro, uč. č. 2.36.
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)