Pevnost poznání o popularizaci vědy na YouTube a sociálních sítích

Tuesday 23 August 2016, 15:17 – Text: OK

Olomouc (24. srpna 2016) – Věda na kanálu YouTube, ale také ve víru sociálních sítí. Věda v přírodě, ale i v divadelním sále nebo ve výtvarné dílně. Na půdě interaktivního muzea vědy Pevnost poznání Univerzity Palackého startují nové zájmové vědecké kroužky pro děti. Pod vedením lektorů při nich školáci rozvinou své kreativní i komunikativní dovednosti.

Nový kroužek nazvaný YouTube a věda v Pevnosti poznání představí aktuální trendy na poli progresivní popularizace a komunikace vědy skrze sociální sítě a tvorbu vlastních videí. „Celý kroužek bude rozdělen do devíti workshopů, z nichž každý bude představovat pomyslnou část skládanky virtuálního světa. Malí účastníci se tak seznámí nejen s vytvářením videa, jeho editací, ale také s různými technikami natáčení, styly youtuberingu či obecně závaznými pravidly fungování na sociálních sítích,“ prozrazuje o kurzu jeho koordinátor Petr Cieslar.

V průběhu devíti workshopů vzniknou reportáže, animace, ale také propracované tutoriály na výrobu vědeckých experimentů. V samotném závěru se pak uskuteční bonusový desátý workshop, kompletně stylizovaný do formy veřejného promítání, na němž se představí ty nejúspěšnější blockbustery účastníků kroužku. „Věřím, že tento kroužek pomůže chápat YouTube také jako informační zdroj pro šíření vědeckého obsahu a prezentaci zajímavých myšlenek. Příkladem může být AsapSCIENCE nebo kanál fyzika Dereka Mullera. Ten se snaží pomocí vědy odpovídat na otázky každodenního života v krátkých interaktivních videích,“ řekl programový ředitel Pevnosti poznání Jakub Ráliš.

Skutečným milovníkům přírody je naopak věnovaná další novinka v programové nabídce interaktivního centra. Přírodovědný kroužek díky napínavým a zábavným experimentům dětem umožní nahlédnout do přírodního království. „Děti pochopí zákonitosti přírody, odkryjí její tajemství a zjistí, co a jak v ní přesně funguje. Tohle je přesně kroužek pro ty, které baví biologie, výzkum říše rostlin a živočichů,“ říká s nadšením koordinátorka Alena Vláčilová.

U dětí nesmírně oblíbenými stálicemi v Pevnosti poznání zůstávají vědecká smyslová výtvarka i vědecko-dramatický kroužek. Zatímco výtvarka hravě pojí vědu s výtvarnou výchovou a u dětí tak spolehlivě rozvíjí jejich vizuální i smyslové vnímání, dramatický kurz zase klade důraz na učení přímým prožitkem. Děti v jeho průběhu dokonale formují své komunikativní, tvořivé, pohybové, ale také poznávací dovednosti.

Více o programu: http://www.pevnostpoznani.cz/nase-aktivity/

YouTube a věda:

Cílová skupina: 8–12 let
Den programu: úterý, 16:00
Kontakt: pcieslar03@gmail.com, 733 153 889

 

 

Přírodovědný kroužek

Cílová skupina: 8–12 let
Den programu: úterý, 15:30–17:00 (jednou za dva týdny)
Kontakt: alena.vlacilova@upol.cz | tel. 735 715 333

Vědecká výtvarka

Den programu: středa, 15:00–16:30 (6–12 let)
Den programu: čtvrtek, 15:00–16:30 (6–12 let)
Den programu: pátek, 14:30–16:00 (3–6 let)
Kontakt: krouzkypp@gmail.com

Dramaťák

Cílová skupina: 4–8 let
Den programu: středa, 15:00–16:30
Kontakt: krouzkypp@gmail.com

 

Kontaktní osoba:

Martina Vysloužilová
Univerzita Palackého v Olomouci | Pevnost poznání
E: martina.vyslouzilova@upol.cz | T: 603 359 126
www.pevnostpoznani.cz

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)