Organizátoři majálesu lákají na street art i koncert na střeše

Thursday 24 September 2020, 15:35 – Text: OK

Olomouc (24. září 2020) – Olomoucký majáles UP museli organizátoři letos zrušit hned dvakrát – v květnovém i náhradním zářijovém termínu. Přesto se během úterý 29. září uskuteční hned několik menších akcí pod hlavičkou tradičního studentského svátku. Novou podobu získá Lomená galerie naproti Muzea umění, ve Wurmově ulici proběhne bleší trh a vintage market a dojde i na netradiční hudební stream ze střechy přírodovědecké fakulty.

„Bohužel, letošní rok není nakloněn mnoha věcem a příprava kulturních akcí se stala doslova adrenalinovou záležitostí. Přesto se nechceme vzdávat úplně, navíc v roce desátého výročí akce. V plánu tak máme i fotografickou výstavu mapující deset let Olomouckého majálesu UP nebo netradiční sestřih reportáží ze všech ročníků,“ dodal Ondřej Martínek, který za akcí stojí od roku 2010. Postupně by měly vzniknout také video medailony studentských organizací a univerzitních jednotek. Desítky jich totiž na majálesu každoročně představují svou činnost veřejnosti i dvaceti tisícům studentů. Při příležitosti výročí akce vznikl také speciální playlist na Spotify zahrnující přes devadesát interpretů z osmi zemí světa, kteří na majálesu v minulých letech vystoupili. Ten je volně k poslechu na novém webu majálesu.

Majáles naživo i z obýváku

Příští úterý 29. 9. nakonec proběhnou hned tři majálesové akce. První z nich je streetartová exhibice v Lomené galerii naproti Muzea umění Olomouc. Díky Street Art Festivalu a umělci Davidovi Strauzzovi, který je známý svými nezaměnitelnými portréty, dostane průchod u Panny Marie Sněžné opět nový kabát. Od 14 do 18 hodin se mohou kolemjdoucí těšit i na DJs a chill out zónu Zaparkuj. Ve stejnou dobu, jen o pár stovek metrů dál, proběhne ve vnitrobloku domu číslo 11 ve Wurmově ulici bleší trh, vintage market a swap v jednom. „To vše díky Charitě Olomouc a Skautskému institutu za podpory právě majálesu. Na návštěvníky bude čekat i dobré jídlo a pití, včetně fair trade kávy připravené klienty sociálně terapeutické dílny pro lidi s duševním onemocněním, nebo výrobky z charitní prodejny Dobrodruhá,“ doplnil Martínek.

Třetí akcí pak může kdokoli sledovat doma na monitoru. Na oficiálním YouTube kanálu Univerzity Palackého bude od 18 hodin k vidění hodinový stream vystoupení slovenského Djs dua Malalata, které se specializuje na balkan beats, gypsy music, reggae a world music. Malalata svou show roztančili festivaly Colours of Ostrava, Pohoda či Grape a vystoupili na jednom podiu s esy jako Parov Stelar nebo Goran Bregović. „Bez zajímavosti není ani místo, odkud budeme vysílat. Malalata zahrají na terase přírodovědecké fakulty. Svou soukromou majálesovou party si tak na kolejích nebo doma bude moci udělat každý, navíc s netradičním výhledem na Olomouc při západu slunce,“ upřesnil Martínek.

Jubilejní 10. ročník Olomouckého majálesu UP proběhne v náhradním termínu 10. a 11. května 2021. Svou účast na něm již potvrdili Prago Union nebo Berenika Kohoutová. Akci pořádá Univerzita Palackého v Olomouci za podpory Olomouckého kraje a statutárního města Olomouc.

Více na www.majalesolomouc.cz

 

Kontaktní osoba:
Ondřej Martínek | specialista komunikace a event manager
Univerzita Palackého v Olomouci | oddělení komunikace
E: ondrej.martinek@upol.cz | M: 777 587 517

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)