Nominujte kandidáty na Cenu Františka Palackého

Friday 9 September 2022, 9:32

Univerzita Palackého v Olomouci zpravidla jednou za dva roky uděluje Cenu Františka Palackého. Jejím prostřednictvím oceňuje osobnosti, které dosáhly vynikajících výsledků tvůrčí činnosti na poli vědy nebo kultury, čímž přispívají k prestiži České republiky a Univerzity Palackého v Olomouci. Byla zřízena k příležitosti dvoustého výročí narození Františka Palackého 14. června 1998 a na základě rozhodnutí rektora bude udělena i k blížícímu se výročí 450 let existence univerzity, které nastane v následujícím roce.

Návrh na udělení ceny může podat každý člen akademické obce či zaměstnanec UP; součástí návrhu musí být jeho krátké odůvodnění. Kandidát ocenění by měl být významnou českou či zahraniční osobností z kterékoli vědní oblasti či z kterékoli oblasti kulturní činnosti.

Své návrhy kandidátů k ocenění zasílejte do 15. října 2022 na e-mail prorektorkaVaV@upol.cz. K výběru kandidáta se následně vyslovuje příslušná univerzitní komise, Vědecká rada Univerzity Palackého v Olomouci; konečné rozhodnutí činí rektor UP. Udělení ceny je spojeno s finanční odměnou, na niž dlouhodobě přispívá také obec Hodslavice (rodiště Františka Palackého) a město Neratovice (v kterém pobýval a které je také místem jeho posledního odpočinku).

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)