Jak být šťastný a jak se učit novým věcem. Pevnost poznání učí seniory moudře zestárnout

Tuesday 12 September 2017, 8:51 – Text: OK

Olomouc (12. září 2017) – Senioři, kteří na podzim 2016 a na jaře 2017 navštěvovali kurz Blízká setkání třetího věku v Pevnosti poznání, se již za pár dní opět setkají. V pondělí 18. září totiž startuje jeho další etapa. Účastníci se dozvědí, jak se efektivně učit novým věcem, trénovat mozek, zdravě jíst, cvičit nebo ovládat žonglovací míčky.

Vzdělávací cyklus spolku Pro poznání pokračuje dvakrát týdně v prostorách muzea vědy Univerzity Palackého. Lubomír Novák z Pěnčína jezdil do Olomouce pravidelně s manželkou. Program si vybrali na základě zkušenosti z ukázkové lekce a nelitují. Já jsem se vlastně celý život učil. Absolvoval jsem střední a vysokou školu a pak jsem dělal spoustu let projektanta, starostu, takže jsem byl často na seminářích a školeních. No a když jsem šel do důchodu, najednou mi to chybělo. Proto jsem se přihlásil, řekl Lubomír Novák, který si dokonce na základě jednoho workshopu koupil žonglovací míčky a doma učí vnuky, jak je ovládat. Žonglování povede Jan Hlavsa, který se této aktivitě věnuje již 15 let a předvádí svou show po celé republice. Hra s míčky je totiž vynikající metodou pro zlepšení prostorové orientace, koordinace pohybu, soustředění a zároveň propojuje pravou a levou mozkovou hemisféru a zlepšuje práci mozku.

V hodinách o psychologii se budou účastníci věnovat tématu, proč je dobré porozumět své psychice. Užitečná jsou především zjištění, která přináší tzv. pozitivní psychologie. Mezi ta nejdůležitější patří, že i v období stáří se lze učit nové věci a je v něm velká příležitost pro růst a zrání osobnosti. V Pevnosti poznání se také senioři dozvědí, jak udržet své tělo v kondici a tak, aby správně fungovalo. Ve fyziologické části se odrazí od rozborů složení těla. „Všechny přihlášené na začátku kurzu proměříme a zjistíme, co by se dalo u každého zlepšit. Postupně se pak budeme seznamovat s tajemstvím výrobních postupů nejrafinovanější chemické továrny zvané lidské tělo. Věnovat se budeme nejen výživě a pohybu, ale také otázkám odpočinku, emocí a stresu – tyto faktory mnohdy ovlivňují naši kondici víc, než si vůbec dokážeme představit, doplnila lektorka fyziologie a předsedkyně spolku Pro poznání Ivana Fellnerová. Důležitou součástí programu bude také cvičení. Kladný vliv pohybu má totiž příznivé účinky na psychiku jedince, činnost mozku, a dokonce i paměť. Při nedostatku pohybu člověk nejen upadá do pasivity a stává se sociálně izolovaným, ale jeho tělo celkově po všech stránkách strádá.

Výjimečný interaktivní program Blízká setkání třetího věku vymyslela lektorka trénování paměti Naďa Žondrová, která zemřela po těžké nemoci 27. srpna. Jejím velkým přáním bylo, aby nastartovaný kurz úspěšně pokračoval dál, a to se také nakonec podařilo. Do navazujícího 2. ročníku programu je přihlášeno 125 zájemců z celého Olomouckého kraje. Čeká je 12 týdnů interaktivního vzdělávání v oblasti psychologie, fyziologie výživy, trénování paměti, žonglování a fyzioterapie. Na aktivitu přispěl Olomoucký kraj a město Olomouc.

Více informací naleznete na: www.pevnostpoznani.cz/pro-seniory/.

Kontaktní osoba:

Martina Vysloužilová
Univerzita Palackého v Olomouci | Pevnost poznání
E:
martina.vyslouzilova@upol.cz  | M: 603 35 91 26
www.pevnostpoznani.cz

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)