Podnikavou hlavu vyhrál autor cestovního filtru na vodu

Pátek 2. červen 2017, 9:40 – Text: OK

Olomouc (2. června 2017) – Vítězem osmého ročníku soutěže Podnikavá hlava, kterou pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci (VTP UP), se stal Radek Oborný. Porotu zaujal cestovním filtrem na vodu, který se dá připojit ke kohoutku nebo na sprchu. Titul Podnikatel v sukni získala Jana Kajzarová s přírodní kosmetikou pro zvířata. Ocenění v kategorii Zdraví-Pohyb-Sport si převzal Karel Mikota za aplikaci pro trenéry.

Vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 1. června v prostorách VTP UP. Na druhém místě se umístil tým Jiřího Ďuriše s nápadem ručně vyráběné české rakve v nadčasovém designu. Na třetím místě skončila Jana Vaňková s aplikací, která pomůže nutričním terapeutům, sportovním dietologům a zdravotníkům v péči o své klienty.

Podnikatelské plány finalistů byly na vysoké úrovni jak po stránce obsahové, tak i grafické. Během finále 25. května se nám prezentovali mladí budoucí podnikatelé, kteří mají odvahu, nebojí se zkusit nové věci, realizovat své nápady. Měli jsme to jako porota při výběru obtížné, projekty předčily naše očekávání a všechny finalisty za to musím pochválit,“ uvedl Jiří Herinek, ředitel VTP UP.

Celkem 80 tisíc korun do startu podnikání a potenciál získání investice, k tomu kancelář a konzultace s odborníky na rok zdarma – tyto ceny využije ve svém projektu Flo-Bro One vítěz Radek Oborný, 26 letý inženýr membránových technologií z Olomouce a jeho týmový kolega Robin Rijnbeek z Nizozemska.

Náš filtr Flo-Bro One se připojí ke kohoutku nebo sprše v hotelu, odstraní z vody nebezpečné mikroorganizmy i špínu a udělá ji tak bezpečnou, pitnou,“ popisuje svůj podnikatelský nápad Radek Oborný. „Účinnost filtru jsme ověřili minulý rok na cestách po Jihovýchodní Asii. Během 180 dnů cesty jsme přefiltrovali 1000 litrů vody v sedmi zemích v různých podmínkách, tím ušetřili 5 tisíc korun a nejméně 1000 plastových lahví,“ dodává.

Porotu projekt Oborného oslovil také tím, že kombinuje výhody filtrů pro domácí instalaci s flexibilitou cestovních a expedičních filtrů. Dá se komfortně použít k přípravě bezpečné pitné filtrované vody bez elektroniky, pumpování nebo sání ústy. V neposlední řadě projekt míří na celosvětový trh.

Celkem 10 tisíc korun využije nová Podnikatelka v sukni Jana Kajzarová, která zvítězila v kategorii Olomouckého kraje. „Oslovil nás její projekt kosmetiky pro zvířata. Jana Kajzarová chce na trh uvést produkty pro péči o koně na přírodní bázi a dle tradičních receptur. Dále chce vyvíjet nové receptury kosmetických přípravků i pro psy. Pevně věřím, že ji odměna pomůže do začátků a reálný business brzy rozjede,“ uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Šoltys.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. V minulosti jí prošlo více než 300 soutěžících. Do letošního ročníku soutěže se registrovalo 52 soutěžících, z toho 23 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále se probojovalo 10 z nich. Tři vybraní finalisté budou mít 11. listopadu 2017 možnost prezentovat své nápady před stovkami účastníků olomoucké konference o podnikání UP Business Camp.

Soutěž Podnikavá hlava probíhala pod záštitou Olomouckého kraje a za finanční podpory generálního partnera České spořitelny – poskytovatele služby Erste Corporate Banking.

Podrobné informace o soutěži naleznete na webu www.podnikavahlava.cz.

 

Kontaktní osoba:

Mgr. Dana Jurková | marketing manager
Univerzita Palackého v Olomouci | Vědeckotechnický park
E: soutez@vtpup.cz | T: 585 631 420 | M: 731 642 938

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)