doc. Mgr. Štefan CHUDÝ, Ph.D., MBA
Telefon:
585635159
Pracoviště:
Ústav pedagogiky a sociálních studií
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
1.25
Pracovní zařazení:
docent
Konzultační hodiny:
Pravidelné | Místnost: | Poznámka: | |
---|---|---|---|
pátek | – | 1.25 | Kombinovane studium-Dle domluvy |
VYBRANÉ PUBLIKACE
Chudý Š., Cásková K.
Influence of school culture on pedagogical knowledge sharing between an education student and a training teacher.
SN Social Sciences.
2021.
(ČLÁNEK)
Chudý Š., Neumeister P., Koribská I., Strouhal M., Selická D.
Contemplative Insight as an Opinion Conflict and a Search for Meaning in the Context of Innovative Elements of the Revolution Industry 4.0.
Education and Information Technologies.
2020.
(ČLÁNEK)
Balaban V., Koribská I., Chudý Š.
The Associations among the Academic Self-Concept Elements of Entry level Academic Staff.
The European Journal of Social & Behavioural Sciences.
2019.
(ČLÁNEK)
Chudý Š.
Typology and Resolution of Educational Situations.
2017.
(KNIHA - CELEK)
Chudý Š., Neumeister P., Jůvová A., Plischke J., Dvořáková Kaněčková E.
The Concept of Education in the Czech and Slovak Pedagogical Theries since 1989.
2013.
(KNIHA - CELEK)
Antlová A., Chudý Š.
An Error as a Positive Element in a Learning Process.
2017.
(PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
ČLÁNEK
Kropáč J., Buchtová T., Chudý Š.
The new teacher and discipline factors.
Cogent Education.
2023.
Koribská I., Chudý Š., Plischke J.
Benefits and Limits of Flipped Classroom Implementation in Higher Education.
New Educational Review.
2022.
Nian Z., Chudý Š.
International Comparative Study of Standards for New Teacher's Professional Development.
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice.
2022.
Chudý Š., Černý M.
Humiliation of the Wise?
Meta-Research in Hermeneutics Phenomenology and Practical Philosophy.
2021.
Chudý Š., Cásková K.
The influence of school culture on the career of student of teaching and on sharing with a practicing teacher.
Sociológia a spoločnosť.
2020.
Cásková K., Chudý Š.
The influence of school culture on the career of student of teaching and on sharing with a practicing teacher.
Sociológia a spoločnosť.
2020.
Peng D., Koribská I., Chudý Š.
A Cross-Cultural Study of Value Orientation and its Effect on Doctoral Students’ Self-Concept Formation.
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice.
2019.
Andrysová P., Chudý Š.
Comparative Analysis of Teacher Education Programmes in Selected Countries.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2019.
Lei Y., Marešová H., Chudý Š.
Success and Failure: Real Stories of Teacher’s Problem Solving.
JOURNAL OF TEACHER EDUCATION.
2019.
Dofková R., Chudý Š.
Weak and strong points in the perception of own preparedness of prospective math teachers.
Prosodi:Jurnal Ilmu Bahasa dan Sastra.
2019.
Chudý Š., Jůvová A., Bazalová S.
Narušená komunikační schopnost dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí jako interdisciplinární problém. Možnosti sociálně pedagogických intervencí.
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice.
2018.
Cásková K., Chudý Š.
Sharing pedagogical knowledge between student teacher and her training teacher in the course of pedagogical practice.
e-PEDAGOGIUM, An independent scientific journal for interdisciplinary research in pedagogy.
2018.
Kropáč J., Plischke J., Chudý Š., Kropáč J.
Didaktická transformace pro technické vzdělávání a příprava učitelů.
Journal of Technology and Information Education (online).
2017.
Chudý Š., Harits I.
Engaging the Narrative on Children Literature through the Teaching Extensive Reading.
Advances in Social Science s Research Journal.
2017.
Tomczyk Ł., Szotkowski R., Fabiś A., Wąsiński A., Chudý Š., Neumeister P.
Selected aspects of conditions in the use of new media as an important part of the training of teachers in the Czech Republic and Poland - differences, risks and threats.
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
2017.
Antlová A., Chudý Š.
Values as a Pedagogical Research Topic.
e-Pedagogium (print).
2017.
Vicherková D., Chudý Š.
Aplication of Selected Outcomer from PISA and PIAAC Researches to Czech Curriculum and Reading Education.
Universal Journal of Educational Research.
2016.
Chudý Š., Harits I., Plischke J.
Empowering Social Capital through Indonesia Mengajar (Indonesia Teaching) Movement, Embracing the Remote Island Students.
Global Journal For Research Analysis (GJRA).
2016.
Chudý Š., Neumeister P.
Hodnotenie a vykazovanie akademických činností ako fragmenty zmien klímy na fakultách pripravujúcich učiteľov.
e-Pedagogium (print).
2016.
Chudý Š., Jůvová A., Andrysová P., Harits I.
Indonesia Education Today: Dating Back Its History of Islam and Imparting European Education System.
Asian Social Science.
2016.
Vicherková D., Kaduchová P., Chudý Š., Harits I., Buchtová T.
Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice.
US-China Education Review. B.
2016.
Chudý Š., Harits I., Suryo TS.
Quo Vadis Teaching Literary Criticism.
e-Pedagogium (print).
2016.
Vicherková D., Chudý Š.
Reading strategies in pedagogic reality.
Grant journal.
2016.
Tomczyk Ł., Szotkowski R., Fabiś A., Wąsiński A., Chudý Š., Neumeister P.
Selected aspects of conditions in the use of new media as an important part of the training of teachers in the Czech Republic and Poland - differences, risks and threats.
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
2016.
Chudý Š., Neumeister P., Buchtová T., Kučerová L.
Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers.
Open Journal of Social Sciences.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T., Novotná J.
Discipline as a Category and Phenomenon in the Process of Creation of Professional Teacher Beliefs.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2015.
Petrová J., Chudý Š., Neumeister P.
Gender Differentiation in Czech Primary Schools.
In İşman A. (Eds.)
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Chudý Š., Kučerová L., Neumeister P., Plischke J., Richterová B.
Mapping Approaches to Describe Fragments and Constructs Training for Novice Students.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2015.
Chudý Š., Vicherková D., Kaduchová P., Harits I.
Readers Ways by Connecting Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice.
International e-Journal of Advances in Education (IJAEDU).
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Jůvová A., Plischke J., Kvintová J.
Reflection of Constructivist Theories i n Current Educational Practice.
Universal Journal of Educational Research.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Buchtová T., Kučerová L.
The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools.
The International Journal of Educational Science and Research.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Szotkowski R., Buchtová T.
The Mutual Interrelationship between Education and ICT – In the context of Knowledge and Power in the Educational Environment.
Ciência e Técnica Vitivinícola.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Buchtová T., Kučerová L., Vyhnálková P., Petrová J.
The Phenomenon of Discipline and Its Conception for Novice Teachers - A Discourse Analysis.
Creative Education.
2015.
Chudý Š., Harits I., Opletalová A., Vicherková D.
Vicarious Experience by Modeling and Comparing of Children Stories from Czech and Madura Island: Behavior and Moral Perspectives.
Creative Education.
2015.
Jůvová A., Chudý Š., Plischke J., Neumeister P.
21st Century Skills in University and Primary Education Curricula in the Czech Republic.
e-Pedagogium (print).
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Klapal V.
МОТИВЫ ВЫБОРА ПРОФЕС СИИ КАК ОСНОВНОЙ ФАК ТОР РАЗВИТИЯ КОМПЕТЕНЦИЙ СОЦИАЛЬНОГО ПЕДАГОГА В ПРОФЕССИОНАЛЬНЕЙ ПОД ГОТОВКЕ ВО ВРЕМЯ ЙЕ ГО ПОДГОТОВКИ НА УНИВЕР СИТЕТЕ.
Education and science in Russia and abroad.
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Richterová B., Buchtová T.
Der Junglehrer und seine Erziehungskonzepte zur Disziplin und Macht. Eine Diskursanalyse.
Meta.
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Potměšil M., Richterová B.
Novice Teachers (in the creating process of) Forming Professional Career Thinking and Teachers Beliefs.
Open Journal of Social Sciences.
2014.
Chudý Š., Neumeister P.
Obecná pedagogika a dějiny pedagogiky – Proměny dějin pedagogiky ve vztahu k obecné pedagogice.
e-Pedagogium (print).
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T.
Základní diskurs kázně u začínajících učitelů.
Grant journal.
2014.
Chudý Š., Szotkowski R., Vašátová P.
Didaktické znalosti obsahu společenskovědního předmětu Výchova k občanství – výzkumná sonda.
Paidagogos.
2013.
Jůvová A., Chudý Š., Neumeister P.
Rozvoj kompetencií sociálneho pedagóga počas vysokoškolského štúdia (odbor Sociálna pedagogika).
e-Pedagogium (print).
2013.
Chudý Š., Neumeister P.
Views on the Definition of Value Category in Educational Context.
Paidagogos.
2013.
Chudý Š., Neumeister P., Bělašková S.
Determinovanosť kompetencií sociálneho pedagoga a ich rozvoj v profesionálnej príprave počas univerzitného štúdia.
Grant journal.
2012.
Chudý Š., Neumeister P., Jůvová A., Snopková D.
EDUCATIONAL AIMS AS KEY COMPONENTS OF EDUCATION (A METHATEORIES CONCEPT OF PHILOSOPHY OF EDUCATION IN THE EAST EUROPEAN PEDAGOGY).
e-Pedagogium (print).
2012.
CHUDÝ Š., Kašparková S., Řeháčková H.
Approaches to Determination of the Profession and Application of a Social Pedagogue Seen from the Perspective of Pedagogical, Psychological and Managerial Theories of Competences.
e-Pedagogium (print).
2011.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., Andysová P.
Student´s possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2011.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P.
ŠPECIFIKÁCIA VÝCHODÍSK KONCIPOVANIA KATEGÓRIE HODNOTA V OBSAHU VZDELÁVANIA.
Acta Humanica.
2011.
DISERTAČNÍ PRÁCE
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Chudý Š., Putri Nur D., Wakhid Harits I.
The Archetypal Types Based on Jungian’s Psychology in Madura Tales.
The Proceedings of the English Language Teaching, Literature, and Translation (ELTLT).
2022.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Profesní přesvědčení začínajících učitelů na pozadí jejich životních příběhů.
2021.
Chudý Š., Plischke J.
Action Research in the Work of Primary and Secondary School Teachers.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Šemberová M., Kobzová P., Chudý Š., Plischke J.
Students of the International Programme of Medicine and Dentistry at the Faculty of Medicine at Palacký University in Olomouc from the perspective of their lecturers and teachers.
AICMSE-AICSSH 2019 Conference Proceedings.
2020.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení vysokoškolského učitele a současně studenta doktorského studijního programu (případová studie).
In . (Eds.)
2020.
Balaban V., Buchtová T., Chudý Š.
Beginner Physical Education Teacher And Concept Of Discipline: Comparison From Two Countries.
In Besedová P., Heinrichová N., Ondráková J. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences.
2019.
Chudý Š., Harits I., Surya UI.
Digital Children Literature: Using MOOCs for Exploring Social and Cultural Understanding in the Cross - Nation Children Stories of Madura and Czech.
ELTLT Conference Proceedings.
2019.
Nian ZH., Chudý Š.
From Karl Popper’s Falsificationism To View Teaching Knowledge.
Proceedings of IAC 2019 in Budapest.
2019.
Chudý Š., Kropáč J.
Outliers of Action Research - The Identity Construct of Future Teachers.
Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference.
2019.
Koribská I., Chudý Š., Kropáč J.
Professional Self-Concept of the Doctoral Students of Education in Relation to their Critical Thinking as a Formative Factor.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Dofková R., Chudý Š.
Prospective teachers’ preparedness to develop mathematics literacy as a precondition of effective practice.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Balaban V., Chudý Š., Buchtová T.
The Novice Physical Education Teacher And Solving A Gym Discipline.
In Lupu E., Niculescu G., Sabău E. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Chudý Š., Buchtová T., Kropáč J.
The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Chudý Š., Zhang L.
Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day.
In Vyhnálková P. (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole.
2018.
Chudý Š., Plischke J., Sanglang W., Yao J.
Primary School Education Plays an Important Role in the Development of Minority Pupils.
In Vyhnálková P. (Eds.)
Ústav pedagogiky a sociálních studií Pedagogické fakulty UP Olomouc XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole.
2018.
Chudý Š., Plischke J., Sanglang W., Yao J.
Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture.
In Vyhnálková P. (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole.
2018.
Chudý Š., Kropáč J., Balaban V., Koribská I.
The discourse of professional identity construction of beginning teachers.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Kropáč J., Peng D., Chudý Š.
The Professional Identity Construction of the Beginning Teachers in Higher Education.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Antlová A., Chudý Š.
An Error as a Positive Element in a Learning Process.
In . (Eds.)
GETL Conference Proceedings of 2017.
2017.
Chudý Š., Nábělková J., Plischke J.
Psychological Aspects of Formation of Attitudes among Students at the Secondary Schools to Study.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2017.
Chudý Š., Neumeister P., Liu J., Zhou B.
Study on the job burnout among university teachers and its countermeasures.
ACM International Conference Proceeding Series.
2017.
Harits I., Plischke J., Chudý Š.
Constructivism and Guerilla Literacy Method in Teaching Comparative Children Literature.
In . (Eds.)
ICLEL2016 Proceedings.
2016.
Harits I., Chudý Š., Peng D.
Challenging, Collaborating and Developing of the Teacher’s Role Changing to Accomplish the Professionalism across Culture in the Higher Education Curriculum and System.
Current trends in Higher Education in Europe.
2016.
Petrová J., Chudý Š., Neumeister P.
Children’s concepts of the family in pre-school age.
INTED2016 Proceeding.
2016.
Vicherková D., Chudý Š.
Reading strategies in Pedagogic reality.
Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference.
2016.
Peng D., Chudý Š.
Teacher: as adult learner in pedagogical leadership in schools providing compulsory education.
Proceedings of MAC-ETL 2016.
2016.
Antlová A., Chudý Š., Peng D.
Teachers' Attitude Towards Errors.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2016.
Harits I., Chudý Š.
Teaching Children Literature: Literature, Historical, Educational Context in the Folk Tales / Fairy Tales across Nation.
Evropské pedagogické fórum 2016. Reflexe pedagogiky a psychologie.
2016.
Chudý Š., Opletalová A., Vicherková D., Harits I.
Aktivizační metoda a klima výuky.
Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu.
2015.
Chudý Š., Opletalová A., Vicherková D., Harits I.
Financial Literacy at Primary Schools in the Czech Republic.
Proceedings/Research Track of the 4th Biannual CER Comparative European Research Conference.
2015.
Antlová A., Chudý Š.
Hodnoty jako fenomén školní výchovy.
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2015.
2015.
Vicherková D., Kaduchová P., Harits I., Opletalová A., Chudý Š.
Inter-Generational Learning and Inter-Generational Reading.
In . (Eds.)
Proseedings/Research Track of the 4th Biannual CER Comparative European Research Conference.
2015.
Jůvová A., Chudý Š., Pitnerová D.
Professionelle Kompetenzen von Sozialpädagogen im Bereich Integration in Osteuropa unter Besonderer Berücksichtigung der Tschechischen Republik.
In Leonhardt A., Müller K., Truckenbrodt T. (Eds.)
Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik.
2015.
Harits I., Vicherková D., Kaduchová P., Chudý Š.
Readers Ways by Connecting Outcomes of PISA and PIAAC Research and Today’s Czech School Practice.
ADVED15 Proceedings.
2015.
Chudý Š., Antlová A., Buchtová T., Kučerová L.
The Importance of Values in the Constructivist Theory of Knowledge.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, International Conference EPC-TKS 2015.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T.
Koncept kázně u začínajícího učitele na základní škole.
In . (Eds.)
Sborník Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014.
2014.
Jůvová A., Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Kvintová J.
Reflection od constructivist theories in current educational practice.
Conference Proceedings.
2014.
Chudý Š., Neumeister P.
The definition of value category in pedagogy context on 6 step viewpoint.
In . (Eds.)
Individuals, Social and Work Groups, Organizations: Modern Research in Applied Psycholohy Conference Proceedings.
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Kučerová L., Buchtová T.
Základní diskurs kázně u začínajících učitelů.
In . (Eds.)
Sborník Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014.
2014.
Chudý Š., Štěpánová O.
Beginning Teachers and a Concepts of Discipline and Power - Discoursive Analyses.
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013.
2013.
Chudý Š., Richterová B.
Některé vybrané ukazatele ve výzkumu disciplíny u učitelů na ZŠ.
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013.
2013.
Jůvová A., Chudý Š., Neumeister P.
Teoretický a koncepční rámec profese sociálního pedagoga: Sociální pedagog - profese známá či neznámá?
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013.
2013.
Neumeister P., Chudý Š.
Concepts of Theory and Philosophy of Education on Theoretical and Normative Discourses on Czech and Slovak Republic.
Prospecting Advanced Research in Health, Education and Social Sciences.
2012.
Štěpánková B.
Intervence při řešení krizové situace dítěte.
In Chudý Š. (Eds.)
Akční pole sociální práce V.
2012.
Jůvová A.
KOREKTNÍ ZPŮSOB KOMUNIKACE ORGANIZACE S DOBROVOLNÍKY JAKO PŘEDPOKLAD KVALITNÍ SPOLUPRÁCE.
In PITNEROVÁ D., JŮVOVÁ A., CHUDÝ Š. (Eds.)
MULTIKULTURALITA V SOCIÁLNÍ, EDUKAČNÍ A ZDRAVOTNÍ PRÁCI V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH.
2012.
Nováková Z.
Legislativní ukotvení sociálního pracovníka a pracovníka v sociálních službách - požadavky na kvalifikaci.
In Chudý Š. (Eds.)
Akční pole sociální práce V. Multikulturalita v sociální, edukační a zdravotní práci v pomáhajících profesích.
2012.
Chudý Š., Neumeister P.
Theoretical-conceptual bases of the pedagogical discipline theory of education on Czech and Slovak Republic.
Prospecting Advanced Research in Health, Education and Social Sciences.
2012.
CHUDÝ Š., Bělašková S., Mikulková M.
TVORBA A VEDECKÉ UKOTVENIE KOMPLEXNÝCH DIAGNOSTICKÝCH METÓD – HĽADANIE NOVÝCH ROZMEROV UPLATNENIA V PRAXI.
Sapere Aude2012 Vzdělávání a dnešní společnost.
2012.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., Bělašková S.
DETERMINOVANOSŤ KOMPETENCIÍ SOCIÁLNEHO PEDAGOGA A ICH ROZVOJ V PROFESIONÁLNEJ PRÍPRAVE POČAS UNIVERZITNÉHO ŠTÚDIA.
Evropské pedagogické fórum 2011 - současná společnost a profese učitele.
2011.
Holá L.
Mediace v interetnických konfliktech.
In Chudý Š., Jůvová A., Pitnerová D. (Eds.)
Akční pole sociální práce V. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí.
2011.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., PITNEROVÁ D., SZOTKOWSKI R.
MOŽNOSTI ROZVOJA KOMPETENCIÍ ŽIAKA POČAS ŠTÚDIA ODBORU SOCIÁLNA PEDAGOGIKA.
sociální pedagogika v souvislostech globální krize.
2011.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., Bělašková S.
NÁZORY ŠTUDENTOV NA ŠTÚDIUM ODBORU SOCIÁLNA PEDAGOGIKA A MOŽNOSTI UPLATNENIA V PRAXI.
In . (Eds.)
Sapere Aude2011 Evropské a české vzdělávání.
2011.
KNIHA - CELEK
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů.
2021.
Klement M., Dostál J.
e-Learning možnosti a jeho aplikace prostřednictvím aktivizace studujících.
In Loutocký O., Chudý Š., Bártek K., Janu M. (Eds.)
2018.
Klement M., Dostál J.
Teorie, východiska, principy a rozvoj distančního vzdělávání realizovaného formou e-learningu.
In Loutocký O., Chudý Š., Bártek K., Janu M. (Eds.)
2018.
Klement M., Dostál J., Kubrický J., Bártek K.
ICT nástroje a učitelé: adorace či rezistence?
In Hašková A., Chudý Š. (Eds.)
2017.
Chudý Š., Neumeister P.
Začínajúci učiteľ a zvládanie disciplíny v kontexte 2. stupňa základnej školy.
2014.
Chudý Š.
Teória výchovy II.
2013.
Chudý Š.
Teorie výchovy I.
2013.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., JŮVOVÁ A., Andrysová P., Mužík J., Šerák M., Hupková M., Mužík M.
Vybrané diskurzy teorie a praxe ve vzdělávání a uplatnění sociálních pedagogů v kontextu pomáhajících profesíchII.
2011.
NEUMEISTER P., CHUDÝ Š., Kašparková S., Řeháčková H., JŮVOVÁ A., Selická D., PITNEROVÁ D.
Vybrané diskurzy teorie a praxe ve vzdělávání a uplatnění sociálních pedagogů v kontextu pomáhajících profesích.
2010.
KAPITOLA V KNIZE
Neumeister P., Chudý Š.
Concept of theory and philosophy of education on theoretical and normative discources on Czech and Slovak republic.
Prospecting advanced research in health, education and social sciences.
2012.
ABSTRAKT
Peng D., Chudý Š.
Practitioners’ Perceptions on Pedagogical Leadership in Particular Schools in Czech Republic.
CONFERENCE BOOKLET.
2020.
Peng D., Kropáč J., Chudý Š.
Changing policy, legislation and its effects on pedagogical leadership: a comparative study.
The EARLI 2017 Book of Abstracts.
2017.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., Andrysová P.
Student´s possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic.
ICEEPSY abstact book vol.2.
2011.
CERTIFIKOVANÁ METODIKA
Chudý Š., Nétek R., Kubečka P.
ZEDA.
2021.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Koribská I., Plischke J., Chudý Š.
Adaptation of the research tool measuring critical thinking in university environment.
2022.
Ševčíková J., Chudý Š., Hanáková P.
ZEDA v přírodě aneb do přírody s mobilem? Pak ZEDA!
2022.
Koribská I., Chudý Š., Plischke J.
Critical thinking and Professional Self-eficacy of University Teachers at Faculties of Education in the Changing Educational Environment.
2021.
Chudý Š., Plischke J.
Action Research in the Work of Primary and Secondary School Teachers.
2020.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
profesní přesvědčení začínajících učitelů Na pozadí životních příběhů.
2020.
Balaban V., Buchtová T., Chudý Š.
Beginner physical education teacher and concept of discipline: Comparison from two countries.
2019.
Peng D., Chudý Š., Kropáč J.
Headteachers and Teachers: Perceptions of Pedagogical Leadership in Particular Schools.
2019.
Kropáč J., Chudý Š., Koribská I.
Professional Fragmentation of Novice Academic Identity in the Current HE Conditions.
2019.
Koribská I., Chudý Š., Kropáč J.
Professional Self-Concept of the Doctoral Students of Education in Relation to their Critical Thinking as a Formative Factor.
2019.
Šemberová M., Plischke J., Chudý Š., Kobzová P.
Students of the International Programme of Medicine and Dentistry at the Medical Faculty of Palacký University in Olomouc from the perspectives of their lecturers and teachers.
2019.
Balaban V., Chudý Š., Buchtová T.
The Novice Physical Education Teacher and Solving a Gym Discipline.
2019.
Chudý Š., Buchtová T., Kropáč J.
The Phenomenon of Discipline of the Novice Teachers.
2019.
Chudý Š., Koribská I., Kropáč J., Balaban V.
The Values of Critical Thinking and their Impact on the Teaching and Learning in the Higher Education.
2019.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení vysokoškolského učitele a současně studenta doktorského studijního programu (případová studie).
2019.
Jůvová A., Chudý Š.
Interdisciplinární podstata a současné diskurzy sociální pedagogiky.
2018.
Balaban V., Koribská I., Chudý Š.
The associations among the academic self-concept elements of the beginning academic workers.
2018.
Kropáč J., Peng D., Chudý Š., Koribská I.
The becoming teacher's identity contradiction in the professional construction.
2018.
Chudý Š., Kropáč J., Balaban V., Koribská I.
The Discourse of Professional Identity Construction of Beginning Teachers.
2018.
Kropáč J., Peng D., Chudý Š.
The Professional Identity Construction of the Beginning Teachers in Higher Education.
2018.
Antlová A., Chudý Š.
Netradiční styl práce: aneb když se chybování stane metodou práce.
2017.
Antlová A., Chudý Š., Peng D.
Teachers´ Attitude Towards Errors.
2016.
Jůvová A., Chudý Š., Neumeister P.
21st Century Skills at the Curriculum of the Universities and Primary Education in the Czech Republic.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Richterová B., Kučerová L.
Edukace jako sociálně konstruovaná kategorie - proměny teoretického obsahu a struktury edukace v procesu pregraduální přípravy na UP v Olomouci.
2014.
Chudý Š., Neumeister P.
History of Czech Teaching.
2014.
Chudý Š., Neumeister P., Plischke J., Jůvová A.
Reflection of constructivist theory in current educational practice.
2014.
Chudý Š.
Sociální pedagog jako nedílná součást pomáhajících profesí.
2014.
Jůvová A., Chudý Š., Neumeister P.
Diskurzivní analýza teorií prekonceptů o výchově.
2012.
NEUMEISTER P., CHUDÝ Š., SZOTKOWSKI R., PITNEROVÁ D.
MOŽNOSTI ROZVOJA KOMPETENCIÍ ŽIAKA POČAS ŠTÚDIA ODBORU SOCIÁLNA PEDAGOGIKA.
2011.
NEUMEISTER P., CHUDÝ Š.
Pedagogika jako vědní disciplína a studijní obor na Univerzitě Palackého v Olomouci.
2011.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P.
Student´s possibilities on development a key competences - academic preparations of social pedagogy study program on Czech Republic.
2011.
Chudý Š.
Volný čas jako důležitý faktor sociálně-výchovné práce s mládeží.
konference Volný čas.
2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Jůvová A., Duda O., Chudý Š., Plischke J.
Wave-IT Final Conference.
2022.
Chudý Š., Kropáč J., Nováková Z., Vyhnálková P., Balaban V., Peng D., Fasnerová M., Nábělková J., Plischke J.
Teachers4Future.
2021.
Chudý Š., Koribská I., Kropáč J., Balaban V., Vyhnálková P., Buchtová T., Nováková Z., Pitnerová D.
Working Academics Value Excellence for International Teachers.
2020.
Chudý Š., Kropáč J., Vyhnálková P., Nováková Z., Balaban V., Koribská I., Šemberová M., Pitnerová D., Buchtová T., Peng D., Plischke J., Fasnerová M., Dvořáková Kaněčková E., Dofková R.
Výzvy pro učitele v 21. století: mezinárodní vědecká konference studentů doktorských studijních programů.
2019.
Chudý Š., Nováková Z., Koribská I., Šemberová M., Vyhnálková P., Pitnerová D., Buchtová T., Balaban V., Jůvová A., Szotkowski R., Plischke J., Peng D.
Mezinárodní vědecká konference studentů doktorských studijních programů s tématem Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost.
2018.
Chudý Š., Jůvová A., Čech T., Buchtová T.
Škola pro všechny.
2017.
Chudý Š., Strouhal M., Szotkowski R., Peng D., Vyhnálková P., Plischke J., Nováková Z., Kropáč J., Buchtová T.
Začínající učitel v měnící se společnosti.
2017.
Jůvová A., Chudý Š., Plischke J.
Pre-conference Teach4Future.
2016.
Jůvová A., Chudý Š., Plischke J., Neumeister P., Pitnerová D., Švrčinová L.
The development of soft skills and professional competences for European teachers.
2015.
Jůvová A., Chudý Š., Plischke J., Pitnerová D.
VOICES - The Voice of the European Teachers, Final Conference Olomouc 24th–26th September 2015.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Grecmanová H.
Základní diskurzy obecné pedagogiky v současném pedagogickém myšlení, odborné literatuře, teorii a praxi.
2014.
Jůvová A., Plischke J., Dvořáková Kaněčková E., Chudý Š., Balíková L.
The Voice of the European Teachers.
2013.
PITNEROVÁ D., CHUDÝ Š.
20 let od přijetí ÚMLUVY O PRÁVECH DÍTĚTE DO NAŠEHO PRÁVNÍHO SYSTÉMU.
2011.
SOFTWARE
Chudý Š., Nétek R., Kubečka P., Suchomel P.
zeda.
2022.
Chudý Š., Nétek R., Kubečka P.
ZEDA.
2021.
RECENZE
Chudý Š.
JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020.
JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020.
2020.
Chudý Š.
Muliculturalism from crisis to renewal?
Muliculturalism from crisis to renewal?
2020.
Chudý Š.
Polska mysl pedagogiczna.
Polska mysl pedagogiczna.
2020.
Chudý Š.
Výukové případové studie.
Výukové případové studie.
2020.
Chudý Š.
Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách.
Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách.
2019.
Chudý Š.
Úvod do spoločenskovedného myslenia.
Monografie Úvod do spoločenskovedného myslenia.
2015.
Chudý Š.
Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje.
Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje.
2014.
Chudý Š.
Rodinné a medzigeneračné väzby v súčasnej rómskej rodine.
Rodinné a medzigeneračné väzby v súčasnej rómskej rodine.
2014.
Chudý Š.
Starosc w Polsce - Aspekty spoloczne i edukacyjne.
Starosc w Polsce - Aspekty spoloczne i edukacyjne.
2014.
Chudý Š.
Medzigeneračný vplyv rodinných vzťahov, konfliktov a solidarity v rodine.
Medzigeneračný vplyv rodinných vzťahov, konfliktov a solidarity v rodine.
2013.
Chudý Š.
Násilie páchané na starých ľuďoch ako jeden z patologických prejavov v rodine.
Sociológia kriminality a vybraných spoločensky nežiadúcich javov.
2013.
Chudý Š.
Učení a vyučování (recenzia učebného textu).
Učení a vyučování.
2013.
Chudý Š.
Vliv sociálního pragramu T. Bati a J.A. Bati na vzdělanost zlínského regionu. Historická tradice a současnost.
Vliv sociálního pragramu T. Bati a J.A. Bati na vzdělanost zlínského regionu. Historická tradice a současnost.
2010.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Chudý Š.
Posudok.
FF UK.
2022.
Chudý Š.
Vztah úrovně hrubé motoriky a kognitivních schopností dítěte na 1.st. ZŠ.
Vztah úrovně hrubé motoriky a kognitivních schopností dítěte na 1.st. ZŠ.
2022.
Chudý Š.
Profesní kompetence učitele informatiky na gymnáziu.
Oponentský posudek.
2021.
Chudý Š.
Riadenie výchovnovzdelávacích činností a procesov v OV v rezorte MV (v podmienkach VPŠ a SPŠ MV v Holešove).
Oponentský posudek.
2021.
Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů.
Oponetský posudek.
2021.
Kopecký K.
The Representation of China in History Textbooks of the United Kingdom, 1991-2015.
In Chudý Š. (Eds.)
Oponentský posudek.
2018.
Chudý Š.
Chudoba mladých ľudí ako celospoločenský problém.
Oponentský posudek.
2015.
Chudý Š.
Positive or negative rights.
Oponentský posudek.
2015.
Chudý Š.
25 years after ...
Oponentský posudek.
2015.
CHUDÝ Š.
DĚTSKÝ DOMOV - SYSTÉM PÉČE O DĚTI V DĚTSKÉM DOMOVĚ.
23.05.2011.
2011.
CHUDÝ Š.
Mládež a poskytování předlékařské první pomoci.
Diplomová práce.
2011.
CHUDÝ Š.
SPECIFIKACE A ROZDÍLY VÝKONU VAZBY A VÝKONU TRESTU ODNĚTÍ SVOBODY VE VAZEBNÍ VĚZNICI OLOMOUC.
diplomová práce.
2011.
CHUDÝ Š.
Úloha učitele v rámci prevence sociálně-patologických jevů na základní škole.
diplomová práce.
2011.
CHUDÝ Š.
Vybrané intervence statutárního města Přerova v oblasti prevence sociálního vyloučení rodin s dětmi.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
PROJEKT
NEUMEISTER P., SZOTKOWSKI R., TICHÁ Z., PITNEROVÁ D., JŮVOVÁ A., CHUDÝ Š.
Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě.
GAČR.
2011.
Chudý Š., Grecmanová H., Tichá Z., Neumeister P., Pitnerová D.
Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě.
Grantová agentura ČR.
2010.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Antlová A.
Hodnota chyby pro studenty učitelských oborů na PdF UPOL.
In Chudý Š. (Eds.)
2022.
Aktuálně vyučované předměty
název předmětu | katedra/zkratka | semestr | typ | hodin |
---|