Univerzita podpoří středoškolské talenty festivalem St-Art

Pátek 13. září 2019, 10:01 – Text: OK

Olomouc (13. září 2019) Již tuto sobotu obsadí prostory Konviktu, tradičního centra uměleckých oborů na Univerzitě Palackého v Olomouci (UP), desítky tvořivých studentů z olomouckých gymnázií. Ti se totiž rozhodli ve spolupráci s oddělením komunikace UP uspořádat nultý ročník festivalu St-Art, jehož ústředními protagonisty budou právě oni – mladí hudebníci, výtvarníci, performeři či fotografové. Mimo to dojde i na přednášky o klimatu, studentském aktivismu nebo divadle. To vše v sobotu 14. 9. od 16:00 na parkánu a v atriu Uměleckého centra UP.

Studentské kapely, umění i DJs

„Rádi bychom našim přátelům, spolužákům, rodinám i veřejnosti ukázali, že současná generace středoškolských studentů netráví čas jen za displeji počítačů a mobilů, ale je stejně kreativní a ambiciózní jako kterákoli jiná,“ vysvětluje za organizátory motivaci vzniku akce Viktor Skarpíšek, student třetího ročníku Církevního gymnázia Německého řádu. Během odpoledního programu se na hlavní scéně situované do divadelního šapitó vystřídají studentské kapely echo a The Hall nebo písničkářka Eliška Rohánková, která se podílí i na dramaturgii festivalu. Dojde však i na experimentální poezii, autorskou elektronickou hudbu či divadelní improvizaci. „Počátkem srpna nás oslovili studenti čtyř olomouckých gymnázií a my jsme jim organizačně velice rádi vyšli vstříc. Zjednodušeně řečeno, oni vystavěli svou dramaturgii a my dodali know-how a zajistili celou akci technicky. Jednak rádi podpoříme tvůrčího ducha studentů, jednak jde i o potenciální budoucí studenty naší univerzity. Proto je dobré, když vidí, že Univerzita Palackého jim je nápomocna již nyní,“ dodává koordinátor akce Ondřej Martínek z oddělení komunikace UP. Na St-Artu představí svou tvorbu také výtvarníci, malíři a fotografové z řad středoškoláků.

Festival pro děti, mámy i kámoše

Druhou scénu festivalu, zaměřenou primárně na diskuze, najdou návštěvníci v atriu Uměleckého centra UP. Její program nabídne například přednášku vedoucího katedry rozvojových studií přírodovědecké fakulty Pavla Nováčka, který promluví na aktuální téma klimatických změn. O vše, co obnáší vystavět v Olomouci nezávislou divadelní scénu, se podělí ředitel Divadla na cucky Jan Žůrek, Ondřej Martínek pak bude se studenty diskutovat o studentském aktivismu nebo o projektu Zaparkuj a oživení veřejného prostoru. Právě tato univerzitní iniciativa se postará o odpočinkovou zónu na parkánu, výtvarné workshopy, slackline, sportovní aktivity a občerstvení. Program doplní také stánek Skautského institutu Olomouc, kde se budou moci všichni zapojit do tzv. clothes swapu, bezplatné výměny nošeného oblečení. „Věříme, že akce nabídne každému z návštěvníků možnost nejen příjemně strávit sobotní odpoledne a večer, ale i netradiční kulturní zážitek v podání studentů středních škol,“ láká na akci Kateřina Sovová ze 4. ročníku církevního gymnázia.

Festival St-Art pořádá Univerzita Palackého v Olomouci ve spolupráci se studenty středních škol a Skautským institutem Olomouc. Více o programu naleznete na: https://www.facebook.com/startfestiv/.

 

Kontakt pro média:
Ondřej Martínek | specialista komunikace & event manager
Univerzita Palackého v Olomouci | oddělení komunikace
E: ondrej.martinek@upol.cz | M: 777 587 517

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)