Univerzita oslaví 75 let své novodobé existence

75. výročí znovuobnovení olomoucké univerzity připomenou zvony olomouckých kostelů.
Foto: Vojtěch Duda
Pátek 12. únor 2021, 13:29 – Text: (red)

V neděli 21. února si Univerzita Palackého připomene polokulatých 75 let od svého znovuobnovení po druhé světové válce. Na počest této události se v 15 hodin rozezní zvony kostelů sv. Mořice, sv. Michala a sv. Václava, stejně jako tomu bylo v únoru roku 1946. Mimo to se v rámci tzv. Akademického týdne uskuteční i několik dalších akcí – desátý ročník výzvy Daruj krev s rektorem, přednáška absolventky Kateřiny Pešatové nebo vyhlášení výsledků Cen rektora.

Tradiční události Akademického týdne UP, jako je například Reprezentační ples Univerzity Palackého, se letos vzhledem k aktuální epidemické situaci konat nemohou. Organizátoři nicméně připravili alespoň online varianty některých bodů programu. „Navzdory pandemii jsme se rozhodli Akademický týden realizovat alespoň v omezené online podobě. Nejen studenti a zaměstnanci si budou moci zpoza obrazovek užít například přednášku naší absolventky Kateřiny Pešatové, vedoucí Odboru kultury a památkové péče Krajského úřadu Středočeského kraje, nebo se seznámit s laureáty výročních Cen rektora,“ vyjmenovala Gabriela Sýkorová Dvorníková, tisková mluvčí univerzity. Mezi oceněnými jsou nejen autoři vybraných odborných publikací z řad akademických pracovníků, ale také studenti, které rektor tradičně odměňuje za nejlepší bakalářské, diplomové a vědecké práce a za nejhodnotnější sportovní výkony v předešlém roce.

Kvíz i videa pro lepší náladu

Online nástroje využila univerzita i v přípravě odlehčenějšího programu Akademického týdne. V příštím týdnu spouští například novou webovou platformu pro sdílení a archivaci stovek videí z univerzitního prostředí. Morálku a náladu nejen akademiků a studentů má pak pozvednout motivační „dvacatero“. „Jde o dvě desítky videí, v nichž jsme oslovili osobnosti naší univerzity i ty s univerzitou spřátelené, aby nám nabídli povzbuzující slova v této nelehké době. Těšit se můžeme na videa nejen s našimi pedagogy a vědci, ale také s lékaři, umělci a dalšími motivátory,“ popisuje koncept Sýkorová Dvorníková.

Nejen své vědomosti, ale především důvtip pak může široká veřejnost otestovat u speciálního online univerzitního kvízu, který vznikl ve spolupráci s populárním formátem Hospodského kvízu. Téma je nasnadě – Univerzita Palackého a Olomouc. Odkaz na kvíz, k jehož hraní potřebujete jen internet, bude zveřejněn v pondělí 15. února na webu www.akademickytyden.upol.cz.

Daruj krev aneb Modrá je dobrá

Jedinou tradiční akcí, která se uskuteční fyzicky a pochopitelně za přísných hygienických opatření, bude desátý ročník výzvy Daruj krev s rektorem. Té se během čtyř pracovních dní zúčastní zhruba šedesátka studentů a zaměstnanců univerzity. „Běžně by to bylo téměř třikrát tolik, ale musíme respektovat stávající opatření olomouckého transfuzního oddělení. I tak nás těší, že téměř polovinu registrovaných tvoří prvodárci,“ dodal z pozice univerzitního koordinátora akce Ondřej Martínek. Jen za poslední tři roky se přitom množství dárců krve z řad studentů a zaměstnanců UP téměř ztrojnásobilo. V roce 2020 podstoupili téměř tisíc odběrů krve nebo krevní plazmy. Více o akci v tomto článku a na www.daruj.upol.cz

Program a informace k Akademickému týdnu UP najdete na www.akademickytyden.upol.cz.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)