Rektor vyzývá univerzitní obec, aby se zúčastnila prezidentských voleb

Ilustrační foto: 123rf.com
Čtvrtek 11. leden 2018, 14:45 – Text: Ivana Pustějovská

V pátek a v sobotu se v České republice konají prezidentské volby. Rektor Univerzity Palackého Jaroslav Miller vyzývá studenty, členy akademické obce i zaměstnance, aby využili svého občanského práva a šli volit.

„Záleží na každém z nás, jakým směrem se bude v budoucnu ubírat naše země. Neměli bychom proto promarnit příležitost a vybrat za hlavního představitele země tu osobnost, která bude nejlépe hájit demokratické principy, na nichž naše společnost stojí, a která bude i důstojným reprezentantem České republiky ve světě,“ uvedl Jaroslav Miller.

V prezidentských volbách kandiduje devět mužů. Kromě dosavadního prezidenta Miloše Zemana také někdejší předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš, hudebník Petr Hannig, lékař Marek Hilšer, podnikatel Michal Horáček, manažer Jiří Hynek, bývalý diplomat Pavel Fischer, manažer Vratislav Kulhánek a bývalý premiér Mirek Topolánek.

První kolo volby prezidenta se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna. Volební místnosti budou otevřeny v pátek od 14 do 22 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin. Pokud nikdo z kandidátů nezíská v prvním kole alespoň 50 procent hlasů, uskuteční se za dva týdny druhé kolo. Voliči by pak šli k urnám znovu v pátek 26. a v sobotu 27. ledna.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)