prof. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D.
Telefon:
585635336
Pracoviště:
Ústav speciálněpedagogických studií
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
2.11
Pracovní zařazení:
profesor
Odborné aktivity:
- logopedická péče o osoby s narušenou komunikační schopností,
- specifické poruchy učení a chování
- edukace sluchově postižených,
- znakový jazyk
- raná péče
- speciálně-pedagogické poradenství
- členka Centra pomoci handicapovaným na Univerzitě Palackého v Olomouci - sekce osoby s narušenou komuniakční schopností a s SPU
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
- Proděkan (1. 2. 2006 – 31. 1. 2014)
- Člen VR fakulty (5. 3. 2006 – 31. 1. 2014)
- Člen oborové rady
- Člen oborové rady
Vědecká společnost
- Česká vokologická společnost (člen, 2013–)
Výbor vědecké společnosti
- International Association of Logopedics and Phoniatrics (IALP) (člen, 2013–)
Vědecká rada
- Vědecká rady Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity v Brně (člen, 2007–)
- Vědecká rada Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (člen, 2006–)
Odborná komise
- National Agency of Evaluation and Accreditation of Bulgaria/ international evaluator/expert in e field of Speech Language Pathology (poradce, 2014–)
- komise pro Cenu rektora UP za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů (člen, 2011–2011)
- komise pro Cenu děkanky a SVOUČ na PdF UP v Olomouci (předseda, 2006–)
- UP v Olomouci - komise Čestného uznání rektora Univerzity Palackého v Olomouci autorům vědeckých monografií (člen, 2011–2011)
- GAČR (člen, 2011–)
- Hodnotící komise projektů Studentské grnatové komise PdF UP v Olomouci (předseda, 2010–)
- komise pro Ceny rektora pro nejlepší sportovce z řad studentů UP pro rok 2009 (člen, 2009–2009)
- komise pro Cenu rektora UP za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů pro rok 2009 (člen, 2009–2009)
- komise Čestného uznání rektora Univerzity Palackého v Olomouci autorům vědeckých monografií pro rok 2009 (člen, 2009–2009)
- komise Čestného uznání rektora Univerzity Palackého v Olomouci autorům vědeckých monografií (člen, 2010–2010)
- komise pro Cenu rektora UP za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů (člen, 2010–2010)
- komise pro Ceny rektora pro nejlepší sportovce z řad studentů UP pro rok 2010 (člen, 2010–2010)
- komise Čestného uznání rektora Univerzity Palackého v Olomouci autorům vědeckých monografií (člen, 2006–2006)
- komise pro Ceny rektora pro nejlepší sportovce z řad studentů UP pro rok 2006 (člen, 2006–2006)
- komise pro Ceny rektora UP za nejlepší vědeckou nebo uměleckou práci studentů bakalářských a magisterských studijních programů v roce 2006 (člen, 2006–2006)
Oborová rada
- oborová rada doktorského studijního programu Špeciálna pedagogika Pedagogické fakulty Prešovské univerzity v Prešove, Slovensko (člen, 2008–)
Státnicová komise
- PdF UP v Olomouci, ÚStav speciálněpedagogických studií (předseda, 2009–)
- přeseda komise pro státní závěrečné zkoušky oboru Logopedie na Pedagogické falkultě UP v Olomouci (předseda, 2008–)
- Komise pro státní závěrečné zkoušky oboru Logopedie na Pedagogické falkultě UP v Olomouci (člen, 2007–)
- komise pro státní závěrečné zkoušky oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika na Pedagogické fakultě UP v Olomouci (předseda, 2007–)
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (tajemník, 1998–)
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (předseda, 2004–)
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (člen, 2001–)
Habilitační komise
- Pedagogická fakulta MAsarykovy univerzity v Brně (člen, 2011–)
- habilitační komise Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2010–)
- Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2010–2010)
- člen habilitační komise na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2009–)
- habilitační komise v rámci řízení na PdF Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2009–2009)
- habilitační komise v rámci řízení na PdF Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2009–2009)
- habilitační komise v rámci řízení na PdF Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2008–2008)
- Habilitační komise v rámci habilitačního řízení na PdF Masarykovy univerzity v Brně (člen, 2009–2009)
Redakční kruh
- Vědecký výbor čaospisu Journal of Exceptional People (člen, 2012–)
PhD. komise
- Univerzita Komenského v Bratislave, PdF, Katedra logopédie (člen, 2011–2011)
- Univerzita Komenského v Bratislave, PdF, Katedra logopédie (člen, 2011–2011)
- Univerzita Komenského v Bratislave, PdF, Katedra logopédie (ostatní, 2010–2010)
- Univerzita Komenského v Bratislave, PdF, Katedra logopédie (ostatní, 2010–2010)
- Univerzita Komenského v Bratislave, PdF, Katedra špeciálnej pedagogiky (ostatní, 2010–2010)
- Prešovská univerzita v Prešove (člen, 2011–2011)
- Prešovská univerzita PdF (člen, 2010–2010)
- komise pro státní doktorské zkoušky a obhajoby disertačních prací v oboru Speciální pedagogika (člen, 2010–)
- komise pro státní doktorské zkoušky a obhajoby disertačních prací v oboru Special Education (místopředseda, 2010–)
- doktorská zkouška zahraniční studentky doktorského studijního programu Special Education (předseda, 2009–)
- doktorská zkouška zahraniční studentky doktorského studijního programu Special Education (předseda, 2009–)
- Katedra speciální pedagogiky Pedagogické fakulty UP v Olomouci (člen, 2007–)
- komise pro doktorské studijní zkoušky a obhajobu disertační práce oboru speciální pedagogiky Pedagogická fakulty Univerzity palackého v Olomouci (člen, 2006–)
Jiné komise a orgány
- Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (předseda, 2003–)
- Federace rodičů a přátel sluchově postižených dětí (člen, 1992–2007)
ČLÁNEK
Ptáčková M., Vitásková K.
The effect of word frequency and orthographic neighbourhood density on reading in people with dyslexia - a review study.
Logopedia Silesiana.
2023.
Ptáčková M., Vitásková K.
Effect of word length, frequency, and orthographic neighbourhood density in Czech language and its use in the research of dyslexia.
Logopedia Silesiana.
2022.
Ptáčková M., Nohová L., Šlesingrová E., Tumová M., Vitásková K.
Možnosti online sběru dat v logopedickém výzkumu.
Logopedia Silesiana.
2022.
Nohová L., Vitásková K.
Porozumění řeči v kontextu jazykových deficitů u osob s neurokognitivními poruchami.
Listy klinické logopedie.
2022.
Nohová L., Klusáčková P., Dančová M., Vitásková K.
Porozumění větám u osob s Brocovou afázií z logopedického náhledu: případové studie.
2022.
Pudelková VH., Nohová L., Vitásková K.
Porozumění větám u pacientky s mírnou kognitivní poruchou amnestického typu:kazuistika.
Listy klinické logopedie.
2022.
Vitásková K., Červinková K., Mironova Tabachová J.
Speech-language therapists’ awareness of the use of orofacial myofunctional therapy as a treatment of obstructive sleep apnoea in the Czech Republic.
Logopedia Silesiana.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K., Korpová A.
Nazální a orální respirace v logopedické péči a v kontextu adenotomie.
Listy klinické logopedie.
2021.
Nohová L., Vitásková K.
Test porozumění větám – česká verze s normami pro dospělou populaci.
Listy klinické logopedie.
2021.
Ptáčková M., Vitásková K.
Orthographic neighbourhood in Czech language and its use in research of reading impairment.
Linguistic Frontiers.
2020.
Vitásková K.
Potencionální vlivy na percepci a produkci řeči v důsledku opatření souvisejícími s prevencí SARS CoV-2 (COVID-19) – pohled logopeda.
Logopedia Silesiana.
2020.
Teofilová T., Mironova Tabachová J., Vitásková K.
The development of communication skills in a bilingual preschool Czech-Vietnamese child from a speech-language pathology perspective.
Logopedia Silesiana.
2020.
Václavíková L., Vitásková K.
Přehled vybraných nově vytvořených a adaptovaných diagnostických nástrojů pro osoby s narušenou komunikační schopností.
Listy klinické logopedie.
2019.
Vitásková K., Mironova Tabachová J., Kytnarová L., Schwarzová L.
Možnosti hodnocení pragmatické roviny komunikace u dětí s poruchou autistického spektra II.
e-PEDAGOGIUM, An independent scientific journal for interdisciplinary research in pedagogy.
2018.
Mikuláštíková J., Vitásková K.
Orofaciální myofunkční poruchy u dětí předškolního věku a jejich vliv na orální řeč.
Listy klinické logopedie.
2018.
Vitásková K., Mironova Tabachová J.
The Evaluation of Sensory Integration and Partial Pragmatic Communication Abilities in Children with Autism Spectrum Disorders with the Application of a New Evaluation Material: Speech-Language Therapy Approach.
Logopedia Silesiana.
2018.
Mironova Tabachová J., Kytnarová L., Vitásková K.
Therapeutic benefit of sandplay and work with symbols in clients with disrupted communication ability.
Journal of Exceptional People.
2018.
Vitásková K., Kytnarová L., Mironova Tabachová J.
Assessment of the Influence of Speech-Language Intervention on Perceptual-Sensory Integration in Persons with Autism Spectrum Disorder in the Context of Assessing the Pragmatic Level of Language.
Social welfare interdisciplinary approach.
2017.
Vitásková K.
Evaluation of Motor and Oral-Motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population.
Logopedia Silesiana.
2017.
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Syndrom „kamenné tváře“- Möbiův syndrom v systému komplexní péče.
Listy klinické logopedie.
2017.
Vitásková K.
The analysis of the speech and language therapy students´ awareness to assessment and intervention of persons with symptomatic speech disorders - emphasis on autism spectrum disorders.
Journal of Exceptional People.
2016.
Vitásková K.
The Position of Speech and Language Therapy in the Transforming System of (Not Only) Special Needs Education and Intervention.
Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova.
2016.
Vitásková K., Říhová A.
Analýza možností diagnostiky a intervence oromotorické praxie u klientů poruchou autistického spektra.
Logopedia Silesiana.
2015.
Vitásková K., Šebková .., Keprdová T.
Problematika hlasových a řečových obtíží a jejich prevence u tlumočníků z pohledu logopeda – preliminární studie.
Logopedia Silesiana.
2015.
Červinková H., Vitásková K.
Specifics of Logopedic and Special Education Intervention in Children with Psychiatric Diagnosis.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Georgieva D., Wozniak T., Topbas S., Vitásková K., Vukovic M., Zemva N., Duranovic M.
Education of Speech and Language Therapists/Logopedists in Selected Central and Southeastern European Countries: Challenges and New Horizons.
Folia Phoniatrica et Logopaedica.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
Oral motor praxis in individuals with autism spectrum disorders in the context of modern speech and language therapy.
Social welfare interdisciplinary approach.
2014.
Vitásková K.
A Contemporary View on Initial University Preparation of Speech Language Therapists in the Perspective of Inclusive Environment and Symptomatic Speech Disorders.
ICERI 2013 Proceedings.
2013.
Vitásková K., Říhová A.
Analysis of Impaired Nonverbal Communication in People with Autism Spectrum Disorders.
Social welfare interdisciplinary approach.
2013.
Vitásková K.
Profile of inclusive teacher and Its role in the process of special-educational differential diagnostics and counselling – comparison of euro-atlantic experience with focus on cultural-linguistic diversity.
Journal of Exceptional People.
2012.
Vitásková K.
Současná situace v poskytování logopedické intervence osobám s poruchou autistického spektra v České republice v reflexi speciálních pedagogů.
Špeciálny pedagóg.
2012.
Vitásková K., Říhová A.
The Current Role of Speech-Language Therapists in the Diagnosis and Complex Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder in the Czech Republic.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2012.
Mlčáková R., Vitásková K., Říhová A.
The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Aducation and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2012.
Vitásková K.
Aktuální náhled na dyslexii a související poruchy čtení v dětství a dospělosti.
Neurologie pro praxi.
2010.
VITÁSKOVÁ K.
Využití rodiny v intervenci narušené komunikační schopnosti – některé limitace a specifika vyplývající z etiologických vazeb.
e-Pedagogium (print).
2010.
Vitásková K.
Terminologie v oblasti praxie a jejích poruch v interdisciplinárním kontextu současné speciální pedagogiky.
Speciální pedagogika.
2004.
Vitásková K.
Vybraná specifika vizuální percepce sluchově postižených ve vztahu k vnímání řeči.
Predškolská výchova.
2004.
Vitásková K.
Vybraná úskalí aktuálních možností diagnostiky u dětí se sluchovým postižením.
e-Pedagogium (print).
2004.
Vitásková K.
Analýza aktuálního stavu v oblasti studia handicapovaných studentů na vysokých školách.
e-Pedagogium (print).
2002.
Vitásková K.
Ověření možností disgnostiky a nápravy specifických poruch učení u sluchově postižených dětí se zaměřením na čtení.
Súčasné trendy vzdelávania detí so sluchovým postihnutím VI. suropedické dni.
2000.
Vitásková K.
Problematika specifických poruch učení se zaměřením na čtení sluchově postižených.
Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky.
2000.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Miškovská H.
Diagnostika získaných neurogenně podmíněných poruch matematických schopností v logopedickém náhledu.
In Vitásková K. (Eds.)
2019.
Kytnarová L.
Kognitivní rehabilitace u osob s afázií v logopedickém náhledu (disertační práce).
In Vitásková K. (Eds.)
2019.
Vyhlídalová L.
Specifika v oblasti sluchového vnímání a porozumění mluvené řeči u osob s Aspergerovým syndromem Olomouc.
In Vitásková K. (Eds.)
2017.
Pastieriková L.
Sexuální výchova u osob s poruchou autistického spektra.
In Vitásková K. (Eds.)
2010.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Benefits of Neurodevelopmental Stimulation for Children with Developmental Language Disorder.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Comparison of Impacts of the Covid-19 Pandemic on Communication and Respiration of Children Between Selected Regions of The Czech Republic.
In Gómez-Chova L., López Martínez A., Lees J. (Eds.)
EDULEARN2022 Proceedings.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Impacts of the Covid-19 Pandemic on the Area of Communication and Respiration in Pre-School and Younger School-Aged Children Observed by Teachers in the Czech Republic.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Nekompletní zadání záznamu přes průvodce.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Předškolními pedagogy pozorované změny v komunikaci, chování a verbálním projevu dětí předškolního věku v souvislosti s pandemií Covid-19 a ve vztahu k nazální respiraci a dalšímu psychickému vývoji těchto dětí.
Sborník z PhD Existence 12: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Přístup předškolních pedagogů k identifikaci a ovlivňování preference nazální respirace předškolních dětí s ohledem na její význam pro další psychický vývoj.
In Aigelová E., Viktorová L., Dolejš M. (Eds.)
PhD Existence 11: 1: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků.
2021.
Nohová L., Ptáčková M., Šlesingrová E., Vitásková K.
Speech Intelligibility in Preschool Children Measured by Czech Version of Intelligibility in Context Scale.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Šlesingrová E., Vitásková K.
The Approach of Preschool Teachers to Detect and the Preference of Nasal Breathing of Preschool Children in Regions with Objectively Favorable Air Quality.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Evaluation of Primary Reflexes in Children with Communication Disorder Aged 5 to 10 Years in Relation to Preschool and Primary School Competences.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Švecová E., Vitásková K.
Pragmatická jazyková rovina u dětí předškolního a mladšího školního věku.
PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků.
2020.
Šlesingrová E., Vitásková K.
The issue of persistent negative consequences of fixed mouth breathing after partial or complete removal of the adenoids on the development of the preschool child in the context of education.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Experimental Use of Electromagnetic Articulography In a Person with Myofunctional Disorder.
The European Proceedings of Social Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Švecová E., Vitásková K.
Pragmatics of Communication in Preschool and Younger School-Aged Children.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Vitásková K.
Transdisciplinary Cross-Sectoral Competency-Based Academic Curriculum Design of Speech Language Therapy (Logopedics) Study Program including Supervised Research- and Evidence-Based Activities.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Mironova Tabachová J., Vitásková K.
Effectiveness of neuro-developmental therapy in children with communication disability.
In Soriano E., Christine S., Casanova MA., Zapata RM., Cala VC. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Vitásková K., Krajči A., Kytnarová L.
The analysis of the occurrence of voice disorders in relation to observing the principles of voice hygiene and the age of university teachers.
EDULEARN18 Proceedings.
2018.
Mironova Tabachová J., Křenková M., Vitásková K.
The Influence of Group Speech-language Therapy Prevention in Kindergarten on Vocabulary and Visual Perception.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Kytnarová L., Nilius P., Vitásková K.
Aphasia And Nonlinguistic Cognitive Rehabilitation: Case Study.
In Bekirogullari Z. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2017.
Vitásková K., Mlčáková .., Kopecká .., Schwarzová ..
Limity pro komunikaci v kyberprostoru vyplývající ze specifik porozumění řeči u dětí s vývojovými poruchami.
In Maierová E., Viktorová L., Suchá J., Dolejš M. (Eds.)
PhD Existence 7.
2017.
Vitásková K., Kytnarová L., Tabachová J.
Perception of Visual Schemes in Children with Autism Spectrum Disorder, Intellectual Disability and Developmental Language Disorder and its Impact on Education.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Tabachová J., Vitásková K.
Task of Speech Therapist in the Care of Newborn Babies with Sucking Problems.
Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference.
2017.
Vitásková K., Tabachová J.
The Evaluation of Orofacial Praxis as an Important Component of Differential Diagnosis in Symptomatic Speech Disorders – the Example of Moebius Syndrome and Autism Spectrum Disorders.
In Soriano E., Sleeter C., Casanova MA., Cala VC. (Eds.)
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2017.
Tabachová J., Vitásková K., Kytnarová L.
The evaluation of the development of auditory perception in individals with expressive language disorder in the context of education.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Vitásková K., Šebková ..
The Variable Professional Perception in Assessment of Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders and Related Developmental Difficulties.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2017.
Vitásková K., Kavková T., Jehličková K.
Voice disorders in teachers as voice professionals – the research findings from elementary schools.
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Šebková L., Vitásková K.
Experimental Use of Electromagnetic Articulography (Ag501) in the Speech Therapy Intervention and Education of University Students.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Vitásková K., Šebková ..
The Comparison of Self-perception and Knowledge on Prevention of Voice and Speech Disorders in Educational and Non-educational University Students.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Vitásková K., Tabachová J.
The importance of evaluating orofacial movements in children with and without speech, language and communication needs.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Svoboda P., Hutyrová M., Vitásková K.
Analýza individuálních edukačních plánů v kontextu Indexu pro inkluzi.
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy.
2015.
Šebková L., Vitásková K.
Aphasia in the Cognitive Disorders Context – Preliminary Study.
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference.
2015.
Vitásková K., Říhová A.
Experience from Using Speech and Language Therapy Software in the Assessment and Speech Education of Children with Autism Spectrum Disorder.
INTED2015 Proceedings.
2015.
Vitásková K., Říhová A.
Experience with Using Speech and Language Software in Treatment of Orofacial Motor Skills in Children with Autism Spectrum Disorder.
EDULEARN15 Proceedings.
2015.
Vitásková K., Šebková L.
Importance of Prevention of Vocal and Speech Difficulties in University Education of Interpreting Students.
ICERI2015 Proceedings.
2015.
Vitásková K.
Pragmatic Language Level in Autism Spectrum Disorders from the Perspective of Speech and Language Therapy in the Czech Republic.
In Lubkina V., Begimkulov U. (Eds.)
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientific Conference.
2015.
Šebková L., Vitásková K.
Preparing Voice Professionals at Faculties of Education Using Applied Methods and Technology.
In Carmo M. (Eds.)
END 2015 Book of Proceedings.
2015.
Říhová A., Vitásková K., Šebková L.
Rozvoj pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra.
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy.
2015.
Vitásková K., Říhová A.
Speech and language software in the intervention of autism spectrum disorder related oral motor abilities.
In Carmo M. (Eds.)
END 2015 Book of Proceedings.
2015.
Růžička M., Šebková L., Urbanovská E., Vitásková K.
Storytelling as a method of development for preschool children in Kindergarden.
EDULEARN15 Proceedings.
2015.
Šebková L., Říhová A., Vitásková K.
Technical Support of Innovation in Pre-Gradual Preparation of Voice Professionals in Educationally Oriented University Students.
In . (Eds.)
INTED2015 Proceedings.
2015.
Vitásková K., Říhová A.
A Comparison of the Changes Related to the Assessment of Pragmatic Communication Difficulties in Children with Autism Spectrum Disorder with the Emphasis on Speech and Language Therapists’ Engagement.
ICERI2014 Proceedings.
2014.
Keprdová T., Vitásková K.
Aktuální pohledy na výzkum v oblasti bilingvních dětí.
In Hutyrová M., Souralová E., Chrastina J., Moudrá L. (Eds.)
Interdisciplinární pohledy na jinakost.
2014.
Šebková L., Hanáková A., Vitásková K.
Esenciální význam interdisciplinárního přístupu v logopedické intervenci osob s afázií – výzkumná reflexe.
In Hutyrová M., Souralová E., Chrastina J., Moudrá L. (Eds.)
Interdisciplinární pohledy na jinakost.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
NARUŠENÍ NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE U OSOB S PORUCHAMI AUTISTICKÉHO SPEKTRA S AKCENTEM NA DEFICITY ZASAHUJÍCÍ ZRAKOVÝ KONTAKT V REFLEXI LOGOPEDŮ ČESKÉ REPUBLIKY.
In . (Eds.)
Komunikace a handicap II. Sborník textů mezinárodní vědecké konference.
2014.
Vitásková K., Říhová A., Dostálová L.
Pragmatická jazyková rovina a auditivní agnózie u osob s poruchami autistického spektra.
In Harčaríková T., Šulovská M. (Eds.)
Paedagogica Specialis 29.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
Selected aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders.
END2014. Proceedings.
2014.
Říhová A., Vitásková K., Mervartová L.
Sign Language in Persons with Autism Spectrum Disorder and Hearing Impairment.
In . (Eds.)
ICERI2014 Proceedings.
2014.
Vitásková K., Říhová A., Dostálová L.
The Consequences of Pragmatic Language Level Impairment and Auditory Agnosia in Individuals with Autism Spectrum Disorder.
EDULEARN14 Proceedings.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
Trans-disciplinary Cooperation in Children with Autism Spectrum Disorder Intervention with Emphasis on the Speech and Language Therapist’s Important Role.
In SoryanoAyala E., Sleeter C., Casanova . (Eds.)
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2014.
Vitásková K.
Vnímání a produkce pragmatických aspektů řeči z pohledu moderní logopedie.
Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu.
2014.
Vitásková K., Jehličková K., Šebková L., Keprdová T.
Voice Dysfunction Self-Awarness and Treatment in the Education of Educators and Students and the Impact of the Difficulties on the Education Process and Educators Professional Career.
EDULEARN14 Proceedings.
2014.
Vitásková K.
Contemporary View on Initial University Preparation of Speech Language Therapists in the Perspective of Inclusive Environment and Symptomatic Speech Disorders.
ICERI2013 Proceedings.
2013.
Říhová A., Vitásková K.
IMPAIRMENT OF NONVERBAL COMMUNICATION IN PERSONS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS WITH EMPHASIS ON FACIAL EXPRESSIONS AND RECEPTION DEFICITS.
In . (Eds.)
TRADYCJA I NOWOCZESNOŚĆ- FUNKCJONOWANIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
2013.
Kunhartová M., Vitásková K.
Otec jako člen interdisciplinárního týmu intervenujícícho u dítěte s kombinovaným postižením.
In Hutyrová M. (Eds.)
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice.
2013.
Vitásková K., Říhová A.
Possibilities of Applying Exchangeable Picture Communication System in People with Autistic Spectrum Disorders and Reflecting its Effectiveness from the Point of View of Parents and Special-Needs Educators.
In Stankowski A., Wendreňska I. (Eds.)
Zbliżanie światów - kultura i uczestnictwo społeczne w obliczu niepełnosprawnośc. Uwarunkwania, obszary, dobre praktyki. Tom I.
2013.
Vitásková K.
Selected aspects of speech and language difficulties in persons with symptomatic speech disorders with special focus on right-hemisphere deficits.
In Šimovič V. (Eds.)
Blog in education. In ŠIMOVIĆ, V. -- BAKIĆ-TOMIĆ, L. -- HUBINKOVÁ, Z. (ed.). ECNSII-2011, Conference Proceedings: of the Special Focus Symposium on 12th ICESKS: Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society.
2013.
Vitásková K., Říhová A.
Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS.
In Truhlářová Z., Levická K. (Eds.)
Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce.
2013.
Kunhartová M., Vitásková K.
Interdisciplinární spolupráce speciálních pedagogů, vztah speciální pedagog - otec dítěte se zdravotním postižením.
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012.
2012.
Kunhartová M., Vitásková K.
Ohrožující rodina: Otec v roli pečující osoby o potomka se zdravotním postižením.
Proměny rodiny II - Ohrožující dítě, ohrožující rodina.
2012.
Vitásková K., Mlčáková R.
Reflexe druhého kurzu "Poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami". Seznámení s počítačovými programy a přístroji, které lze uplatnit v logopedické diagnostice a intervenci (přístroje Logohelp 1 a Logohelp 2, specializovaný software).
Sborník z konference k projektu Tvorba a realizace kurzů zaměřených na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pro pedagogické pracovníky středních škol a druhého stupně základních škol.
2012.
Říhová A., Vitásková K., Mlčáková R.
Strategie zvyšující efektivitu komunikačního procesu s jedincem s poruchou autistického spektra.
In Regec V. (Eds.)
Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením.
2012.
Vitásková K.
Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky.
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967–2012. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie.
2012.
Vitásková K.
Symptomatické poruchy řeči v kontextu aktuálních trendů speciální pedagogiky a logopedické diferenciální diagnostiky.
Sborník z mezinárodní vědecké konference Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012.
2012.
Mlčáková R., Vitásková K., Říhová A.
The Impact of the Symptoms of Specific Language Impairment on Conpemporary Education and Counselling - the Necessity of Speech and Language Therapy Approach at Schools.
Procedia Social and Behavioral Sciences.
2012.
Vitásková K., Říhová A.
The role of speech-language therapists in modern diferential diagnostics of nonverbal communication.
In Stankowski A. (Eds.)
Nowe tendencje w pedagogice specjalnej - wykładnia teoretyczna i empiryczna.
2012.
Vitásková K.
Vybrané pravohemisférové deficity v logopedii a jejich etiologická a symptomatologická provázanost.
Komunikace a handicap. Sborník textů mezinárodní vědecké konference.
2012.
Říhová A., Vitásková K.
Znalost problematiky poruch autistického spektra u klinických logopedů a jejich interdisciplinární angažovanost v rámci intervenčního přístupu k této klientele – principiální faktory determinující efektivitu inkluzivního vzdělávání.
In Hutyrová M., Zedková V. (Eds.)
Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky.
2012.
VITÁSKOVÁ K.
The importance of the speech and language assessment in persons with symptomatic speech disorders in interdisciplinary approach – selected aspects.
In Stankowski A. (Eds.)
Pedagogické aspekty diagnostiky a poradenstva v teórii a praxi špeciálnej pedagogiky.
2011.
Vitásková K.
Application of modern insights in the sensory perception of oral speech as a specific speech-language pathology phenomenon.
In . (Eds.)
Stanowski, A., Gabrys, K. Antropotechnika, socjotechnika i kulturotechnika v pedagogice specjalnej.
2010.
Vitásková K.
Posun náhledu na posuzování komunikační schopnosti v kontextu multikulturality v inkluzívním přístupu.
In . (Eds.)
Transdisciplinárne aspekty inkluzívnej pedagogiky.
2010.
VITÁSKOVÁ K.
Pravohemisférové deficity v oblasti narušené komunikační schopnosti a jejich dopad na edukaci.
In Vančová A. (Eds.)
Zborník z príspevkov z III. medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie konanej v dňoch 23.-24. septembra 2010 v Bratislavě.
2010.
Vitásková K.
Pregraduální příprava studentů logopedie v kontextu teorie a praxe - nutnost reflexe multikulturního přístupu.
In . (Eds.)
Paedagogica specialis XXIV.
2010.
Vitásková K.
The difficulty in objective dyslexia assessment results from the context of actual knowledge on related deficiencies and deviations in the communication process in developmental context.
In . (Eds.)
First Part PRE-CONFERENCE PROCEEDINGS of the Special Focus Symposium on 10th ICESKS: Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society.
2010.
Vitásková K.
Special communication needs and their implementation in the education process from the speech-language therapy perspective.
Specjalne potrzeby edukacyjne. Tom I. Wybrane aspekty funkcjowania osób z niepelnosprwanoscia.
2009.
Vitásková K.
Specific communication and sensory deficits - the invisible factor, determining the success and efficiency of applying information and communication technologies in education.
Pre-conference proceedings of the Special Focus Symposium on 8th ICESKS: Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society.
2009.
Vitásková K.
Dopad legislativy na pregraduální přípravu logopedů a intervenci narušené komunikační schopnosti.
IX. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a IV. dramaterapeutická konference.
2008.
Vitásková K.
Speciálněpedagogická diagnostika specifických poruch učení v kontextu transferu etiologických faktorů a symptomatologie.
Špecifické poruchy učenia a správania v kontexte inkluzívnej edukácie. Zborník z prvej medzinárodnej e-konferencie v Prešove 5.-7. máj 2008.
2008.
Vitásková K.
Restrukturalizace pregraduálního studia logopedie v rámci studijního programu Speciální pedagogika na UP v Olomouci s ohledem na zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce.
Kvalita a spolupráca v špeciálnej pedagogike v súčasnom konkurenčnom prostredí (Zborník z príspevkov v medzinárodnej vedeckej špeciálnopedagogickej konferencie).
2007.
Vitásková K.
Korporativní logopedie a jiné aktuální edukační trendy v oblasti komunikace a jejího narušení.
VI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. I. Dramaterapeutická konference.
2006.
Vitásková K.
Neverbální poruchy učení a jazyka - možnost rozšíření obsahového záběru logopedické intervence?
Sborník z mezinárodní konference "Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání".
2006.
Vitásková K.
Podpůrné poradenské služby pro studenty vysokých škol se specifickými potřebami v kontextu profesního uplatnění.
VI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. I. Dramaterapeutická konference.
2006.
Vitásková K.
Podpůrné poradenské služby pro studenty vysokých škol se specifickými potřebami v kontextu profesního uplatnění.
In VI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2006.
Vitásková K.
Teoretičeskije i praktičeskije aspjekty kompleksonovo surdologičeskovo vmešatělstva v kontexte tradicionnovo i inovacionnovo logopedičeskovo podchoda v Čechii.
Dva veka rosijskoj surdopedagogiki.
2006.
Vitásková K.
Teoretičeskije i praktičeskije aspjekty kompleksonovo surdologičeskovo vmešatělstva v kontexte tradicionnovo i inovacionnovo logopedičeskovo podchoda v Čechii.
Dva veka rosijskoj surdopedagogiki.
2006.
Vitásková K.
Vzdělávání posyktovatelů služeb minoritním skupinám obyvatelstva s ohledem na jejich uplatnění na trhu práce. Rukověť k metodice kurzu ESF.
Vzdělávání poskytovatelů služeb minoritním skupijnám obyvatelstva s ohledem na jejich uplatnění na trhu práce. Rukověť k metodice kurzu ESF.
2006.
Vitásková K.
Terapeutické prvky v logopedii a jejich promítnutí do pregraduální a postgraduální přípravy speciálních pedagogů.
Sborník z V. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2005.
Vitásková K.
Poradenské aktivity pro studenty se specifickými potřebami při katedře speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci.
Špeciálnopedagogické poradenstvo.
2004.
Vitásková K.
Pregraduální a postgraduální příprava po práci se žáky se specifickými poruchami učení.
Sborník ze IV. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami ? 1. část.
2004.
Vitásková K.
Vizualizace řečového projevu v logopedické intervenci.
Trendy technického vzdělávání - sborník mezinárodní konference.
2004.
Vitásková K.
Vývoj a důsledky terminologie v logopedii.
Sborník ze IV. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami (1. část).
2004.
Vitásková K.
Edukace osob s narušenou komunikační schopností v kontextu současného pojetí terminologie, diagnostiky a intervence.
JESENSKÝ, J. A KOL. (Ed.) Zdravotně postižení ? programy pro 21. století. Hradec Králové, Gaudeamus.
2003.
Vitásková K.
Vliv implementace současných trendů v oblasti poruch komunikace do koncepce pregraduálního a postgraduálního studia na pedagogických fakultách v České republice.
Príprava pedagógov pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami pre oblasti formálnej i neformálnej výchovy, vzdelávania a poprorných služieb na prahu nového milénia. Zborník príspevkov z o.
2003.
Vitásková K.
Změny v pojetí logopedické diagnostiky a intervence v současné logopedii v souvislosti s vývojem přístrojové techniky.
XVI. DIDMATTECH.
2003.
Vitásková K.
Některé z dimenzí diagnostiky a terminologie specifických vývojových poruch učení se zaměřením na čtení.
Acta Paedagogicae.
2001.
Vitásková K.
Otevřené možnosti diagnostiky specifických poruch čtení u sluchově postižených dětí.
Efeta - otvor sa 2000.
2001.
Vitásková K.
Poradenské aktivity pro studenty se sluchovým postižením v rámci činnosti Centra pomoci handicapovaným na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Školská integrácia sluchovo postihnutých dětí a mládeže. Zborník referátov z odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou v Lučenci.
2001.
Vitásková K.
Problematika specifických poruch učení u sluchově postižených dětí.
I. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami.
2001.
KNIHA - CELEK
Nohová L., Vitásková K., Kršková M., Marková J., Cséfalvay Z.
Test porozumění větám (TPVcz): Metodická příručka.
2022.
Vitásková K., Mironova Tabachová J., Nohová L., Kytnarová L., Demeterová J., Kameník J., Ördöghová H., Rybenská T., Šlesingrová E., Ptáčková M., Pudelková VH., Vrbová L., Zapletalová M.
Výzkum vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči, jejich hodnocení a intervence v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového bádání.
2022.
Vitásková K., Červenková B., Jehličková K., Mironova Tabachová J., Nohová L., Šlesingrová E., Ptáčková M., Tumová M., Veitová V.
Vybrané determinanty a mechanismy hlasu, řeči a orofaciálních procesů v logopedickém výzkumu. [Výzkum specifických determinantů a mechanismů poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, kognice a orofaciálních procesů z logopedického a speciálněpedagogického hlediska].
2021.
Vitásková K., Červenková B., Kovaříková M., Kytnarová L., Mironova Tabachová J., Nohová L., Šlesingrová E., Ptáčková M., Tumová M.
Vybrané otázky logopedického výzkumu ve vývojovém náhledu. (Výzkum poruch verbální a neverbální komunikace, hlasu, řeči a orofaciálních funkcí v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie).
2020.
Vitásková K., Červenková B., Miškovská H., Kaulfuss J., Kytnarová L., Mironova Tabachová J., Švecová E., Václavíková L.
Výzkum specifických parametrů řeči, jazyka, komunikace a orofaciálních procesů v kontextu logopedické diagnostiky a terapie: Využití kvalitativních, kvantitativních a experimentálních metod v logopedii.
2019.
Vitásková K., Bednarská J., Kytnarová L., Melounová Z., Mlčáková R., Mironova Tabachová J., Schwarzová L., Švecová E., Václavíková L.
Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii.
2018.
Vitásková K., Kytnarová L.
Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra (Hodnocení pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra z pohledu logopeda).
2017.
Vitásková K., Kytnarová L.
The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder.
2017.
Vitásková K., Dzidová L., Frič M., Jehličková K., Kučera M., Kytnarová L., Machalová N., Melounová Z., Mironova Tabachová J., Mlčáková R., Nilius P., Schwarzová L., Šimonová J., Václavíková L.
Výzkum poruch a odchylek komunikační schopnosti a orofaciálního systému z logopedického hlediska.
2017.
Vitásková K., Červinková H., Dzidová L., Kopecká B., Mlčáková R., Schwarzová L., Šebková L., Tabachová .., Vyhlídalová ..
Výzkum vybraných parametrů produkce a percepce hlasu, řeči a jazyka ve vazbě na specifické etiologické determinanty v logopedickém náhledu.
2016.
Vitásková K., Říhová A., Kučera P., Souralová E., Kopecká B., Dostálová L., Šebková L., Mlčáková R.
Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností.
2015.
Vitásková K., Červinková H., Dzidová L., Hlavinková A., Kopecká B., Kučera P., Málková M., Mlčáková R., Šebková L., Tabachová J.
Vybrané odchylky a narušení komunikační schopnosti se zaměřením na specifika logopedické a surdopedické diagnostiky a intervence.
2015.
Vitásková K., Říhová A., Kučera P., Souralová E., Kopecká B., Dostálová L., Šebková L., Mlčáková R.
Hodnocení komunikačních specifik vybraných skupin jedinců s narušenou komunikační schopností.
2014.
Vitásková K., Říhová A., Dostálová L., Kučera P., Kopecká B., Mlčáková R., Jehličková K.
Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi.
2014.
Vitásková K.
Fylogeneze a ontogeneze řeči.
2013.
Hutyrová M., Valenta M., Vitásková K., Finková D., Polínek M., Říhová A., Vančová A., Adamík Šimegová M., Gogová T., Kmeť M., Kopečný P., Kučera P., Malgorzata S., Mariana K., Jana L., Andrea PŠ., Lubica K.
Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice.
2013.
Mlčáková R., Vitásková K.
Narušení artikulace a narušení vývoje mluvené řeči - vstup do problematiky.
2013.
Vitásková K., Mlčáková R.
Narušení fonace a rezonance mluvené řeči – vstup do problematiky.
2013.
Mlčáková R., Vitásková K.
Narušení plynulosti řeči – vstup do problematiky.
2013.
Vitásková K.
Special education of people with impaired communication skills.
2013.
Jeřábková K., Vitásková K., Růžičková V., Kučera P., Kantor J., Mlčáková R., Müller O., Růžička M.
Školská integrace žáků se speciáloními vzdělávacími potřebami.
2013.
Vitásková K., Říhová A., Čermáková M., Kunhartová M., Mlčáková R.
Vybrané typy narušené komunikační schopnosti v interdisciplinárním přístupu. Výsledky partikulárních výzkumných šetření.
2013.
Vitásková K., Mlčáková R.
Základní vstup do problematiky získaných fatických poruch a problematiky dysartrie.
2013.
Vitásková K., Mlčáková R.
Základy logopedie a organizace logopedické péče.
2013.
ŘÍHOVÁ A., VITÁSKOVÁ K.
Logopedická intervence u osob s poruchou autistického spektra. Odborná publikace pro logopedy.
2012.
Michalík J., Vítková M., Lechta V., Květoňová L., Bartoňová M., Lopúchová J., Hájková V., Pešat P., Vitásková K., Strnadová I., Žovinec E., Nováková Z., Bízová N., Seifert M.
Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených.
2012.
Ludíková L., Kozáková Z., Pastieriková L., Kantor J., Langer J., Kučera P., Finková D., Hutyrová M., Smečková G., Vitásková K., Mlčáková R.
Poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami.
2012.
Ludíková L., Kozáková Z., Finková D., Kantor J., Langer J., Kučera P., Mlčáková R., Vitásková K.
Specifika komunikace s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami.
2012.
Ludíková L., Kozáková Z., Pastieriková L., Langer J., Finková D., Kantor J., Kučera P., Hutyrová M., Smečková G., Vitásková K., Mlčáková R.
Základy speciální pedagogiky.
2012.
Vitásková K.
Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.
Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.
2008.
Vitásková K.
Logopedie ? Andragogika.
[Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia].
2006.
Peutelschmiedová A., Vitásková K.
Speciální pedagogika.
Speciální pedagogika.
2006.
Vitásková K.
Speciální pedagogika IV.
[Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia].
2006.
Vitásková K.
Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.
[Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia].
2006.
Vitásková K., Peutelschmiedová A.
Logopedie.
Logopedie.
2005.
Peutelschmiedová A., Vitásková K.
Logopedie.
Logopedie.
2005.
Vitásková K.
Zefektivnění studia a profesního uplatnění handicapovaných studentů na vysokých školách.
Zefektivnění studia a profesního uplatnění handicapovaných studentů na vysokých školách.
2003.
Vitásková K., Ludíková L., Souralová E.
Zefektivnění studia a profesního uplatnění handicapovaných studentů na vysokých školách.
Zefektivnění studia a profesní uplatnění handicapovaných studentů na vysokých školách.
2003.
Vitásková K.
Specifické vývojové poruchy školních dovedností.
Kapitoly ze speciální pedagogiky.
2002.
KAPITOLA V KNIZE
Vitásková K.
Component of Transdisciplinarity.
In Lechta V., Bizová N. (Eds.)
Key Components of Inclusive Education.
2019.
Ptáčková M., Vitásková K.
Innovation of Study Courses for Speech-Language Therapy Students with a Focus on Experimental Interdisciplinary Research in Special Education and Related Disciplines.
In García SA., Romero Rodríguez JM., Rodríguez-Jiménez C., Sola Reche JM. (Eds.)
Investigación, Innovación docente y TIC. Nuevos horizontes educativos.
2019.
Vitásková K., Štefková V., Kytnarová L.
La importancia del estudio de los trastornos del nivel pragmático del lenguaje en el contexto educativo actual con énfasis en el trastorno del espectro autístico.
In Hinojo Lucena FJ., Aznar Díaz I., Cáceres Reche MP. (Eds.)
Avances en recursos TIC e innovación educativa.
2019.
Vitásková K., Kytnarová L.
The Role of Speech and Language Therapist in Autism Spectrum Disorders Intervention – An Inclusive Approach.
In Fernandes FDM. (Eds.)
Advances in Speech-language Pathology.
2017.
Mlčáková R., Vitásková K.
Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists´ Research Findings within Inclusive Perspectives.
In Hedderich I., Zahnd R. (Eds.)
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft: Beiträge zur Internationalen Heil-und Sonderpädagogik.
2016.
Šebková L., Vitásková K.
Enfoque interdisciplinario en relación con personas con afasia en La república checa desde el punto de vista del logopeda.
Investigación educativa y salud transcultural en contextos multiculturales.
2016.
Vitásková K., Říhová ..
Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders.
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft.
2016.
Svoboda P., Hutyrová .., Vitásková K.
Individual Educational Programmes in the Czech Republic – Pupils with Special Educational Needs.
In Hedderich I., Zahnd R. (Eds.)
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft.
2016.
Vitásková K., Mlčáková R., Šebková ..
The Specifics of Working with University Students with Communication Disabilities and Voice Problem.
In Hedderich I., Zahnd R. (Eds.)
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft: Beiträge zur Internationalen Heil-und Sonderpädagogik.
2016.
Vitásková K., Říhová A.
Aspects of pragmatic communication difficulties in persons with symptomatic speech disorders.
Education Applications & Developments. Advances in education and educational trends.
2015.
Šebková L., Vitásková K.
Reflexe z praxe: Logoped jako součást kognitivně rehabilitačního týmu.
Logopaedica XVIII.
2015.
Vitásková K.
WYBRANE ASPEKTY ZWIĄZANE Z WYKORZYSTANIEM AAC W ZABURZENIACH ZE SPEKTRUM AUTYZMU I INNYCH DIAGNOZ Z PUNKTU WIDZENIA DIAGNOSTYKI I INTERWENCJI LOGOPEDYCZNEJ.
2015.
Vitásková K.
A contemporary view on speech and language therapy in the perspective of inclusive environment and symptomatic speech disorders.
Special Educational Needs in the Perspective of Speech Therapy.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
Disruption of nonverbal communication in people with autism spectrum disorders in the reflection of speech therapists from the Czech Republic.
Special Educational Needs in the Perspective of Speech Therapy.
2014.
Vitásková K., Lechta V.
Wissenschaftliche Kooperationen zwischen der Tschechischen und Republik – dargestellt am Beispiel der Symptomatischer Sprachstörungen und Inklusion.
In Leonhardt A., Müller K., Truckenbrodt T. (Eds.)
Die UN-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung. Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil- und Sonderpädagogik.
2014.
Vitásková K., Říhová A.
Impairment of nonverbal communication in persons with autism spectrum disorders with accent on deficits pertaining to reception and expression of facial expressions.
Tradycja i nowoczesność-funkcjonowanie osób niepełnosprawnych we współczesnym świecie.
2013.
Vitásková K.
Inclusion in reflection of pedagogy of children in multicultural environment.
Reflection of inklusive education of the 21th century on correlative scientific fields. (How to turn risks into chances).
2013.
Vitásková K., Říhová A.
Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizace u osob s poruchami autistického spektra.
Logopaedica.
2013.
Vitásková K.
Školsko-politický komponent inkluzívnej pedagogiky.
Inkluzívna pedagogika a jej komponenty.
2013.
Vitásková K.
MMožnosti transdisciplinární spolupráce pedagogů, speciálních pedagogů a sociálních pedagogů při zvyšování efektivity inkluze u dětí s postižením z kulturně-jazykově odlišného prostředí.
Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém.
2012.
Vitásková K.
Zmapování některých přístupů v teorii a praxi inkluzivní edukace v zahraničí v kontextu kulturně-jazykové inkluze.
Zmapování některých přístupů v teorii a praxi inkluzivní edukace v zahraničí v kontextu kulturně-jazykové inkluze.
2011.
Vitásková K.
Multikulturní prostředí.
Základy inkluzivní pedagogiky.
2010.
Vitásková K.
Inkluzivní pedagogika ve střední Evropě - možnosti aplikace: zkušenosti z České republiky se zaměřením problematiku komunikační schopnosti.
Východiská a perspektívy inkluzívnej pedagogiky v strednej Európe. Asganpunkte und Perspektiven der Inklusiven Pädagogik.
2009.
Vitásková K.
Vliv vybraných neverbálních deficitů na rozvoj klíčových komunikačních kompetencí osob se sluchovým postižením - reflexe výzkumu v oblasti neverbálních poruch učení.
Efeta: otvor sa. Ročenka vedecko-odborného časopisu o komplexnej rehabilitácii ľudí s postihnutím.
2009.
Vitásková K.
Speciální pedagogika osob se specifickými vývojovými poruchami učení.
IN RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika.
2005.
Vitásková K.
Speciální pedagogika osob se specifickými vývojovými poruchami učení.
RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. In Speciální pedagogika.
2003.
Vitásková K.
Specifické vývojové poruchy školních dovedností.
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.
2001.
ABSTRAKT
Šebková L., Hanáková A., Vitásková K.
Využití programu NEUROP 3 v logopedické intervenci osob po cévní mozkové příhodě.
X. afaziologické sympozium.
2013.
VITÁSKOVÁ K.
Aktuální náhled na dyslexii a související poruchy čtení v dětství a dospělosti.
Neurologie pro praxi.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Úskalí pravohemisférových deficitů v logopedii s důrazem na jejich etiologii a symptomatologii.
Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie.
2011.
Vitásková K.
Inkluzivní pedagogiky ve střední Evropě - možnosti aplikace: zkušenosti s České republiky se zaměřením problematiku komunikační schopnosti.
Východiská a perspektívy inkluzívnej pedagogiky v strednej Európe. Zborník anotácií medzinárodného sympózia v Trnave.
2008.
Vitásková K.
Upravené verze knih mohou přivést děti ke čtení.
Gong.
1998.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Ptáčková M., Vitásková K.
Hodnocení přirozenosti a předvídatelnosti vybraných českých vět dospělými čtenáři: Přípravná fáze výzkumu.
2023.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Comparison of impacts of the Covid-19 pandemic on communication and respiration of children between selected regions of the Czech Republic.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Impacts of the Covid-19 pandemic on the area of communication and respiration in pre-school and younger school-aged children observed by teachers in the Czech Republic.
2022.
Ptáčková M., Nohová L., Šlesingrová E., Tumová M., Vitásková K.
Možnosti online sběru dat v logopedickém výzkumu.
2022.
Nohová L., Vitásková K.
Porozumění větám u osob s roztroušenou sklerózou.
2022.
Tumová M., Vitásková K.
Povědomí studentů učitelství o hlasové hygieně na PdF UPOL.
2022.
Šlesingrová E., Vitásková K.
Změny v komunikaci, respiraci a psychickém vývoji dětí v souvislosti s pandemií Covid-19 pozorované pedagogy.
2022.
Nohová L., Vitásková K., Klusáčková P.
Porozumění mluvené řeči u osob s afázií.
2021.
Šlesingrová E., Vitásková K.
The approach of preschool teachers to detecting and influencing the preferences of nasal respiration in preschool children in areas with objectively favourable air quality.
2021.
Nohová L., Klusáčková P., Vitásková K.
Využití Testu porozumění větám v klinické praxi: případové studie.
2021.
Ptáčková M., Nohová L., Vitásková K.
Význam hodnocení srozumitelnosti řeči v kontextu včasné diagnostiky narušené komunikační schopnosti.
2021.
Ptáčková M., Vitásková K.
Vliv vlastností slov na čtení v českém jazykovém prostředí.
2020.
Ptáčková M., Vitásková K.
Innovation of study courses for speech-language therapy students with a focus on experimental interdisciplinary research in special education and related disciplines.
2019.
Kytnarová L., Vitásková K.
Poruchy exekutivních funkcí u osob s afázií: výsledky výzkumu.
2019.
Kytnarová L., Vitásková K.
Poruchy exekutivních funkcí u osob s afázií: výsledky výzkumu.
2019.
Vitásková K.
Pragmatics of Communication In Preschool and Younger School Aged Children.
2019.
Václavíková L., Vitásková K.
Test porozumění větám: česká verze s normami.
2019.
Vitásková K.
Vliv multimodálního vnímání řeči a poruch jejího zpracování na komunikaci dětí i dospělých.
2019.
SBORNÍK - CELEK
Ludíková L., Kozáková Z., Souralová E., Vitásková K., Langer J., Pastieriková L., Finková D., Smečková G., Mlčáková R., Kučera P., Kantor J., Hutyrová M.
Sborník z konference k projektu Tvorba a realizace kurzů zaměřených na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pro pedagogické pracovníky středních škol a druhého stupně základních škol.
2012.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Vitásková K.
Dopad legislativy na pregraduální přípravu logopedů a intervenci narušené komunikační schopnosti.
IX. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a IV. dramaterapeutická konference.
2008.
Vitásková K.
Speciálněpedagogická diagnostika specifických poruch učení v kontextu transferu etiologických faktorů a symptomatologie.
Špecifické poruchy učenia a správania v kontexte inkluzívnej edukácie. Zborník z prvej medzinárodnej e-konferencie v Prešove 5.-7. máj 2008.
2008.
RECENZE
VITÁSKOVÁ K.
Artikulace a fonologické rozlišování hlásek.
N.
2011.
Vitásková K.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (3).
Odborný recenzní posudek Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (3).
2010.
Vitásková K.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (1).
Odborný recenzní posudek Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (1).
2009.
Vitásková K.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (2).
Odborný recenzní posudek Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica (2).
2009.
Vitásková K.
Kerekrétiová Aurélia: Základy logopédie.
Kerekrétiová Aurélia: Základy logopédie.
2009.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Kunhartová M., Vitásková K.
Communication disability in view of impact of symptomatology on interdisciplinary cooperation specialists with family - the specific role of special education teacher and speech therapist.
2012.
Vitásková K.
Posun náhledu na posuzování komunikační schopnosti v kontextu multikulturality v inkluzívním přístupu.
2010.
Vitásková K.
Posun v náhledu na dyslexii a její diferenciální diagnostiku v kontextu příbuzných deficitů.
2010.
Vitásková K.
Pravohemisférové deficity v oblasti narušené komunikační schopnosti a jejich dopad na edukaci.
2010.
Vitásková K.
Využití rodiny v intervenci narušené komunikační schopnosti ? některé limitace a specifika vyplývající z etiologických vazeb.
2010.
Vitásková K.
Aplikace moderního náhledu na posuzování senzorické percepce orální řeči jako specifického logopedického fenoménu.
2009.
Vitásková K.
Contemporary issues and trends in university education of speech-language therapists on a special education knowledge basis.
2009.
Vitásková K.
ICEVI 7th European Conference.
2009.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Nohová L., Vitásková K., Kršková M., Marková J., Cséfalvay Z.
Test porozumění větám (TPVcz): Metodická příručka.
In Kytnarová L., Dzidová L. (Eds.)
2022.
Vitásková K.
blablabla.
2021.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Oprštěná L.
Specifický podíl logopeda na rozvoji komunikační schopnosti dětí migrantů v MŠ v Prostějově.
In Vitásková K. (Eds.)
Oponentský posudek.
2015.
VITÁSKOVÁ K.
Alternativní a augmentativní komunikace a její využití u dětí s autismem.
Oponentský posudek bakalářské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Diagnostika a možnosti úpravy specifických potíží v psaní u žáků druhého stupně základních škol.
Oponentský posudek magisterské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Hlas jako pracovní nástroj operátorů v callcentru.
Oponentský posudek magisterské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Možnosti a meze práce logopeda s klientem z odlišného jazykového a kulturního zázemí.
Oponentský posudek magisterské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Sémanticko-pragmatický syndrom u detí raného a predškolského veku.
Oponentský posudek disertační práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Specifika vývoje a výchovy dvojčat se zaměřením na komunikaci.
Oponentský posudek magisterské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Výskyt dyslalie u dětí ve druhých třídách základních škol kyjovského regionu.
Oponentský posudek magisterské diplomové práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Zvyšovanie kvality života klientov s ťažším mentálnym postihnutím v oblasti sexuality a partnerských vzťahov v domovoch sociálnych služieb.
Oponentský posudek disertační práce.
2011.
Vitásková K.
Fonologické procesy ve vztahu k počátečnímu čtení a psaní.
Hánová Andrea:Fonologické procesy ve vztahu k počátečnímu čtení a psaní.
2010.
Vitásková K.
Gúthová Marta: Vývinové fonologické procesy slovensky hovoriacich detí vo veku od 3 do 4 rokov.
disertační práce.
2010.
Vitásková K.
Krkošková Pavla: Logopedická diagnostika a možnosti logopedické intervence u vývojové dysfázie.
diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Lukešová Pavlína: Psychosociální aspekty narušené komunikační schopnosti u osob s orofaciálními rozštěpy.
diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Malík Martin: Vplyv kontextu na lexikálne vyhledávanie u pacientov s afáziou.
disertační práce.
2010.
Vitásková K.
Research on Support System of Inclusive Education.
disertation thesis.
2010.
Vitásková K.
Schubertová Markéta: Logopedická diagnostika a možnosti logopedické intervence obtíží dysortografického charakteru u dětí mladšího školního věku.
diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Štihová Alena: Viacnásobne postihnutí nehovoriaci žiaci v špecialnej základnej škole a niketore možnosti budovania ich komunikácie.
disertační práce.
2010.
Vitásková K.
Vybrané texty ze speciální pedagogiky I. Východiska ke speciální pedagogice a rehabilitaci osob se zrakovým postižením.
Oponentský posudek.
2010.
Vitásková K.
Vybrané texty ze speciální pedagogiky I. Východiska ke speciální pedagogice a rehabilitaci osob se zrakovým postižením.
2010.
Vitásková K.
Zvyšovanie kvality klientov s ťažším mentálnym postihnutím v oblasti sexuality a partnerský vzťahov v domovoch sociálnych služieb.
OPONENTSKÝ POSUDEK PÍSEMNÉ PRÁCE K DISERTAČNÍ ZKOUŠCE.
2010.
Vitásková K.
Doleželová Marta: Aspekt týmové spolupráce při integraci žáků se zdravotním postižením na běžné základní škole.
Oponetský posudek rigorózní práce.
2009.
Vitásková K.
Jošt Jiří: Čtení, dyslexie a oční pohyby (cesty k objektivizaci diagnóz v psychologii a speciální pedagogice).
Oponentský posudek habilitační práce.
2009.
Vitásková K.
Lehká Veronika: Komparace intervenčních technik a přístrojových pomůcek u klientů s afázií a dysfagií v České republice a na Slovensku.
Podusek diplomové práce.
2009.
Vitásková K.
Mecelová Petra: Aplikace systémů alternativní a augmentativní komunikace u osob s mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
Vitásková K.
Mrlinová Daniela: Komplexní intervence deficitů dílčích funkcí u dětí mladšího školního věku.
Posudek diplomové práce.
2009.
Vitásková K.
Nadymáčková Michaela: Kazuistika chlapce se suspektní vývojovou dysfázií.
Posudek diplomové práce.
2009.
Vitásková K.
Neubauer Karel a kol.: Neurogenní poruchy komunikace u dospělých.
Oponentský posudek habilitační práce.
2009.
Vitásková K.
Občanské sdružení LOGO: Výuka češtiny pro cizince se zaměřením na správnou výslovnost.
Oponentský expertní posudek návrhu projektu.
2009.
Vitásková K.
Projekt Vedecké grantové agentúry MŠ SR a SAV.
Anonymní recenzní posudek projektu Vedecké grantové agentúry MŠ SR a SAV.
2009.
Vitásková K.
Silvestrová Leona: Sebepojetí dětí středního školního věku se specifickými poruchami učení.
Posudek diplomové práce.
2009.
PROJEKT
Vitásková K.
Inkluzivní vzdělávání žáků vzdělávání žáků s odlišným kulturně-jazykovým zázemím v České republice v kontextu speciálněpedagogické diagnostiky.
GAČR.
2010.
Vitásková K.
Podpora finalizace doktorského studia studentů z ČLR na PdF UP v Olomouci.
MŠMT.
2010.
Vitásková K.
Podpora transatlantické a evropské spolupráce na PdF UP v Olomouci v roce 2010.
MŠMT.
2010.
Vitásková K.
Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky.
ESF OPRLZ.
2010.
MAREŠOVÁ H., LANGER J., VITÁSKOVÁ K., SOURALOVÁ E., MLČOCH M.
Zřízení počítačové učebny katedry českého jazyka a literatury a multimediální učebny katedry speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Fond rozvoje vysokých škol ČR.
2007.
SERIÁLOVÁ PUBLIKACE
Vitásková K.
Zkušenosti s posuzováním vývojové úrovně vizuální percepce u žáků s postižením.
Paedagogica specialis XXII. (Acta facultatis Paedagogicae).
2003.
VEDENÍ PRÁCE
VITÁSKOVÁ K.
Hydrocefalus v kombinaci s DMO z pohledu logopeda.
Magisterská diplomová práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Integrace studentů se specifickou poruchou učení na SŠ.
Závěrečná práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Integrace žáka se specifickou poruchou učení na střední škole.
Závěrečná práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Problematika Apertova syndromu z logopedického hlediska.
Magisterská diplomová práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Problematika interdisciplinárního přístupu v souvislosti s terapií elektivního mutismu.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Rodina jako facilitací činitel při reedukaci osob s afázií.
Magisterská diplomová práce.
2011.
VITÁSKOVÁ K.
Výzkum breptavosti u vybraného vzorku populace v ČR.
Magisterská diplomová práce.
2011.
Vitásková K.
Alternativní komunikace u osob s poruchou autistického spektra.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Aplikace adaptovaných prvků metody dobrého startu u žáků staršího školního věku.
Aplikace adaptovaných prvků metody dobrého startu u žáků staršího školního věku.
2010.
Vitásková K.
Canisterapie u dětí s mutismem a opožděným vývojem řeči.
Diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Dostupnost služeb pro osoby se specifickými poruchami učené po ukončení základní školní docházky v České republice.
Diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole dítěte s ADHD a narušenou komunikační schopností.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Metody práce s dětmi s poruchou autistického spektra z pohledu asistentky pedagoga.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Narušená komunikační schopnost u dětí se specifickým typem kombinovaného postižení.
Diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Péče o žáky se specifickými vývojovými poruchami učení na svitavských základních školách.
závěrečná práce v rozšiřujícím studiu.
2010.
Vitásková K.
Poruchy autistického spektra z pohledu speciálněpedagogické diagnostiky.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Specifická intervence pro korekci dysgrafických obtíží.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Specifika výchovy a vzdělávání dětí s autismem.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Specifika výchovy a vzdělávání dětí s autismem a s vadou řeči.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Spolupráce logopeda s rodiči dětí s narušenou komunikační schopností.
bakalářská práce.
2010.
Vitásková K.
Syndromy spojené s orofaciálními rozštěpy.
Diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Zefektivnění logopedické osvěty ve vztahu k pediatrům.
In . (Eds.)
Diplomová práce.
2010.
Vitásková K.
Alternativní komunikace u osob s poruchou autistického spektra.
Bakalářská práce.
2009.
Vitásková K.
Logopedická intervence u dítěte s Downovým syndromem.
Logopedická intervence u dítěte s Downovým syndromem.
2009.
Vitásková K.
Logopedická intervence u osob s poruchami autistického spektra.
Logopedická intervence u osob s poruchami autistického spektra.
2009.
Vitásková K.
Moderné prístupy v odstraňovaní zajakavosti.
Závěrečná práce.
2009.
Vitásková K.
Narušení verbální komunikace u osob s mentálním postižením a možnost podpory jejich expresivních komunikačních dovedností.
Narušení verbální komunikace u osob s mentálním postižením a možnost podpory jejich expresivních komunikačních dovedností.
2009.
Vitásková K.
Problematika bilingvismu u dětí z česko-finského jazykového prostředí.
Problematika bilingvismu u dětí z česko-finského jazykového prostředí.
2009.
Vitásková K.
Problematika neřešené narušené komunikační schopnosti u dětí na ZŠ.
Problematika neřešené narušené komunikační schopnosti u dětí na ZŠ.
2009.
Vitásková K.
Specifické poruchy řeči u žáků se specifickými poruchami učení.
Specifické poruchy řeči u žáků se specifickými poruchami učení.
2009.
Vitásková K.
Systém výchovy a vzdělávání v DSS Slatiňany.
Závěrečná práce.
2009.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Mironova Tabachová J.
Vliv neurovývojové terapie na dítě s narušenou komunikační schopností.
In Vitásková K. (Eds.)
2022.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Ph.D. studium na UP
Jméno | Fakulta | Studijní program | Rok ukončení |
---|---|---|---|
LI | Special Education | 2017 | |
VYHLÍDALOVÁ | Speciální pedagogika | 2017 | |
JEHLIČKOVÁ | Speciální pedagogika | 2023 | |
NOHOVÁ | Speciální pedagogika | 2023 | |
MIŠKOVSKÁ | Speciální pedagogika | 2019 | |
DZIDOVÁ | Speciální pedagogika | 2021 | |
ČERVENKOVÁ | Speciální pedagogika | 2022 | |
MIRONOVA TABACHOVÁ | Speciální pedagogika | 2022 | |
JURKOVIČOVÁ | Speciální pedagogika | 2009 | |
PASTIERIKOVÁ | Speciální pedagogika | 2010 | |
KYTNAROVÁ | Speciální pedagogika | 2020 | |
ŘÍHOVÁ | Speciální pedagogika | 2012 |
Seznam obsahuje absolventy úspěšně ukončeného doktorského studia.